Äitiysvaatteet

Kokemuksesta voin sanoa että kannattaa hankkia ne imetysliivit ja kun/jos lähtee imetys sujumaan niin useammatkin! Kyllä pientä vauvaa saa olla imettämässä karkeasti noin parin tunnin välein, tietenkin vaihtelee. Kunnon liivit tai toppi on kyllä suuri helpotus siinä vaiheessa ja on paljon helpompaa vaihtaa rinnalta toiselle. Itsellä oli myös jotkin vanhat urheiluliivit jotka aukes edestä, toinen puoli kyllä pysyi paikallaan jos oli imetyspaita päällä, joten tuli niitäkin käytettyä.
Myöhemmin kun maitoa alkaa tulla oikein kunnolla niin itsellä ainakin kävi niin että kun rinnat oli täynnä ja vauva imi toista niin toisesta tippui vuolas puro syliin jos ei ollut liivejä. Yöllä jos vauva nukkui pidemmän pätkän, oli liivit märkänä huolimatta suojista. Eli pestäkin niitä saa tiheästi!:)
Ja ne rinnat turpoaa vasta sitten kun imetys lähtee kunnolla sujumaan, eli ei kannata kauheasti etukäteen satsata. Nimimerkillä B kuppi vaihtui D kuppiin.:D
 
Ostin eilen H&M:n äitiyschinot. Muita äitiysvaatteita toivottavati ei tarvii ostaa, vaan sen mallisia sitten aleista ehkä, joita voi pitää myös lapsen syntymän jälkeen. Mutta noi uudet housut on aivan ihanat! Mukavat päällä ja näyttää hyviltä :) Tähän asti oon mennyt resorivyötäröisillä housuilla tai lähinnä leggingseillä..
 
Päivän lookki: Naamiomamma

Jokseenkin meinasi toi mun jahtitakki kiristää päällä.. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1376148595553.jpg
    1376148595553.jpg
    91.5 KB · Katsottu: 34
Jahas, pitäsköhän sitä alkaa etsimään imetyspaitoja ja -liivejä. Mistä ootte ostanu edullisesti? Liiveihin ei varsinkaan huvita sijottaa paljoo ennen kun näkee minkälaiset pallot sitä lopulta on. Koko on tällähetkelläkin 75F. Alkuun ajattelin hommata parit edullisemmat ja sitten kun näkee kokoo niin voi ostaa jotkut vähän hienommat ja kalliimmat.
 
En ole löytänyt mistään kaupoista edullisia imetyspaitoja. Kirppiksiltä varmasti voisi löytyä. Yllättävän kalliita ovat, jopa kalliimpia kuin muut äitiysvaatteet. Imetysliivejä saa suht edullisesti ketjujen liikkeistä, mutta ne ovat tosi pieniä kokoja. Itselläni nyt 85 F ja kyllä ihan tosissaan on saanut etsiä sopivia kokoja. Kauhulla odotan kuinka paljon isompia vielä tarvitsen ja mistä niitä löydän. Jos jollain on vinkkejä mistä voisi ostaa isoja imetysliivejä niin vinkatkaahan!
 
Minä ostin parit edulliset imetysliivit hennekseltä, ajattelin juuri että katselen ensin niillä ja sitten voi ostaa kalliimmat kun tietää vähän tarkemmin kokoa. Imetyspaitoja oon saanu sekä lainaan tutulta, että sitten yhden ostanut kirppikseltä. Monilla lastentavarakirppiksillä on yksityisten pöytien lisäksi erikseen sellanen äitiysvaate/imetysvaateosio keskitetysti ja toki sitten niissä joissa ei oo, niin saattaa olla eri pöydissä myös imetysvaatteita. Ei kai sitä periaatteessa välttämättä tarvi liivien lisäksi kuin se alin/alimmat kerrokset olla sellasia erikseen imetysvaatteita tai muuten helposti siinä tilanteessa avattavia, esim. pitkähihaisena päällä voi varmaan käyttää omia ennestään olleita vaatteita.
 
Itse löysin raskaudenaikaan CASALL urheiluvaatteista hyvänmallisia sporttivaatteita!!! Olin todella tyytyväinen, kun housut joustivat sopivasti vyötärötä ja paitoja löytyi paljon joustavan ja pitkänmallista. Näyttää vielä superhyvältä! Kannattaa käydä sovittelemassa vaikkapa Stockmannilta tai tilata Casallin verkkokaupasta. Voin suositella tiettyjä malleja, jotka on itselleni sopineet. Vaatteet on hyvännäköisiä ja ihanissa väreissä. Aika paljon olen vapaa-aikanakin (ja töissä töiden puolesta) liikkunut ihan jumppahousuissa! Mulla menee koko38 näissä vaatteissa, eli ihan se "oma koko" kun on niin joustavaa hyvää materiaalia. Ja juuri toi toppien pituus on ollut tärkeää!
 
Imetysliivit vielä ostamatta, eli se edessä. Aika huikean hintaisia! Parit ennakkoon ja lisää sitten tarvittaessa. Urheiluliiveistä SHOCK Absorberit on ikisuosikit ja hankin hiukan isompia ympärysmitalta nyt raskauden ajaksi. Käytän näitäkin erilaisia ihan päiväkäytössä. Paljon mukavammat kuin rintaliivit. Syksyä ja säiden viilentymistä kohden täytyy miettiä - mihin syystakkiin sitä kohta mahtuu!!! LA30.9 eli ei siinä pitkää olla masun kanssa. "Vanhojen" takkien kanssa kuitenkaan vetoketjut ei mene kiinni....
 
Olikos kellään kokemusta noista carriwellin Hospital Panties alushousuista?? Esim. https://www.mamidea.com/webshop/carriwell-hospital-panties-p-575.html
Ihan ku oisin täältä foorumilta niistä lukenu mutta ei nyt osunu silmään semmosta kirjotusta. Tässä miettiny pitäskö tilata vaiko ei, sen ainakin tiiän että ne sairaalan housut on ihan kamalia. Plus että viimeks oli aina kaikki pienet koot käytössä ja jouduin pitää liian isoja mitkä ei millää meinannu pysyy jalassa... Noi ois sitte semmoset mitkä vois heittää pois vuotojen jälkee. Mutta se siis arveluttaa noissakin kun ei näyttäs olevan eri kokoja, ilmeisesti vaan yks tosi venyvä?
 
Jos pääsette liikkeeseen kokeilemaan liivejä, niin saatte sopivat sitten tilattua täältä www.nursingbra-shop.co.uk esim
Bravadon liivejä ja paljon muitakin merkkejä. Itsellä yleensä koko ehkä jotain 80D ja raskausaikana koko M, imetysaikana koko L siitä huippusuositusta Bravado Body Silk Seamless-liivistä. Hintaero: Suomessa n.50€, tuolta n. 16€ edullisemmin (postareineen!). Toimitus muutamassa päivässä postilaatikkoon. Jos nyt sattuis tulemaan kuitenkin sopimaton koko, omat saa helposti takaisin myymällä ne eteenpäin esim
Facebookin äitiyskirppareilla. Takaisin lähettämisen joutuu itse kustantamaan nääs ulkomaille.

Ja hei: huomisiltaan (su) klo 24 asti on Minimint.fi outlet-tuotteissa "ota 3, maksa 2"-tarjous, facebookissa tarkempi ohjeistus, ja siellä siis myynnissä mm Boob imetyspaitoja. Kätevää on, jos on imetysliivejä ja erilaisia lyhythihaisia imetyspaitoja, siihen sitten neuletakki esim päälle tai bolero.. Aluksi mua ainakin viimeksi hikoilutti tosi paljon, ettei pitkähihaisia paljon tullut käytettyä..
 
Itse olen melko laiska ja tulee tilattua kaikki odotusajan vaatteet uusina... tosin yritän aina löytää hyviä tarjouksia ja käytän alennuskoodit hyödyksi, enkä panosta juurikaan laatuun vaan koitan vain löytää mahdollsiimman halpoja mutta silti kivan näköisiä. Esim. Zalandoon on löytynyt täältä aina hyvin koodeja. Myös H&M:stä löytyy edullisia vaatteita lapsille. Laatuhan noissa ei ole kummoinen, mutta kun lapset kasvavat niin nopeasti niin onko tuolla väliäkään?
 
Takaisin
Top