Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ollaan käytetty tosi paljon äippäpakkauksen vaatteita, harmi vaan et ovat niin pieniä et suurin osa oli pieniä muutaman ekan kuukauden jälkeen... Vaatetta meni pyykkiin monta vaatekertaa päivässä niin oli hyvä et oli paaljon vaatetta. Toki käytettynäkin saatiin toosi Toosi paaaljoon ja nyt laitetaan sit kiertoon taas kun oletan et tää kakkonen on viimeinen muru. Jos kaikki siis hyvin menee loppuun asti...

Miks teillä meni monta vaatekertaa päivässä? Vai puklailiko koko ajan?
Meidän neiti ei puklaillu ja kyl ihan yhdet vaatteet per päivä riitti.

Eikös kaksosodottajat saa ton äitiysavustuksen kolminkertasena? Muistelisin ainakin kuulleeni näin :)
Aijaa tätä en tiennytkään kun on jo aikaa kun viimeksi niitä lukenut kelan sivuilta :D no siinä tapauksessa silti se yks pakkaus riittää ja loput rahana :)

Julia97, se on sitten 280e kun kaksi avustusta valitaan rahana. :)

Me otetaan pakkaus. Tai siis mä yksinvaltiaana päätin, että otetaan. :grin
Kakkoselle ei otettu pakkausta ja esikoisen pakkauksesta ei taida olla jäljellä kuin makuupussi. Ja ihastuin tämän vuoden pakkauksen makuupussiin.

Miks teillä meni monta vaatekertaa päivässä? Vai puklailiko koko ajan?
Meidän neiti ei puklaillu ja kyl ihan yhdet vaatteet per päivä riitti.
Meillä ei vauva tainut puklata kun pari kertaa koko vauva-aikana. Mutta usein valui tissistä maitoa vauvan paidalle, ja vaipat falskas usein, meni siis meilläkin parit bodyt päivässä.

Pakkaus aikeissa ottaa. Esikolta otin, tuplilta en kun esikolta oli niin paljon roinaa ja vaatetta silloin jäljellä. Ja tosiaan sain sen rahasumman x3. Nyt otan koska olen laittanut kaikki pienet vaatteet ja vauvakamat kiertoon kun meille ei enää ollut tulossa vauvaa ;) Joten jos kaikki etenee hyvin on tavaroiden haalintaa tiedossa.

Meillä tuli pissat, kakat, puklut vaatteille niin kyllä ne välillä meni vaatekerta per päivä ja välillä monta!!

Mä ajattelin ottaa tällä kertaa rahana. Ei oikein innosta noi nykyisen pakkauksen vaatteet ja viime kertaisestakin jäi melkein kaikki käyttämättä. Ja kirppikseltä saa vauvavaatetta niin sikahalvalla et hamstraan varmaa sieltä sit koko rahan edestä :D

Esikoiselle otin ja tokalle en vaan keräsin oman "äitiyspakkauksen". Kirppiksiltä löysin tosi paljon kauniita ja hyväkuntoisia vauvanvaatteita ja lisäksi ostelin sekä sain lahjaksi ihan uusiakin, näin sain varmasti mieleisiä jotka ei jäänyt käyttämättä.
Mä en oikein ole tykännyt noista äitiyspakkausvaatteitten kuoseista.
Tälle uudelle tulokkaalle en aijo myöskään pakkausta ottaa.

Mä olen kolme pakkausta ottanut ja otan nytkin, jos poika näkyy ultrassa. Mutta, jos näkyykin tyttö niin harkitsen uudelleen. Tällä kertaa on minusta niin poikamainen pakkaus, että saattaisin ottaa rahana. - Minun isotkin pojat käyttää pitkälti pinkkiä, keltaista, liilaa, oranssia, limenvihreää... eli vähemmän tylsiä tummia "poikamaisia" värejä :-)

Me ei tän toisen lapsen kohdalla oteta pakkausta, ihan vaan siksi että vaatteita jäänyt esikoiselta liikaa :D

Oon ajatellut pakkauksen ottaa kun ensimmäinen lapsi tulossa. Ei ne kaikki vaatteet mun silmää täysin miellytä mut eipähän tarvii ihan kaikkee ite alkaa haalimaan kun saa paketillisen tarvikkeita valmiina. En tosin oo miehen mielipidettä ees kysynyt mut eiköhän tuo aattele samoin.

Millä viikolla se oli ku sai laittaa kelaan laput äitiyspakkauksesta.. oliks se ihan loppuraskaudesta? Ku ite kans varmaan otan jos tulee poika mut muuten en.

Millä viikolla se oli ku sai laittaa kelaan laput äitiyspakkauksesta.. oliks se ihan loppuraskaudesta? Ku ite kans varmaan otan jos tulee poika mut muuten en.
Muistaakseni viimeksi ekassa lääkärineuvolassa sai raskaustodistuksen, sen jälkeen voi hakea äitiysavustusta ja äitiysvapaata. Eli viikon 18 kieppeillä.

Kun raskaus on kestänyt 154 päivää, niin neuvolasta saa raskaus todistuksen, mikä pitää laittaa Kelaan hakemuksien kaa. Eli muistelisin et 22 viikon neuvolasta puhutaan kelaneuvolana... Näin ainakin 3 edellisen kohalla ollu, en tiiä ovatko muuttaneet käytäntöä 2vuodessa?

Muistelen samoin kuin Huli.. munkin mielestä n. Viikolla 22. ☺ itsekin ajattelin odotella rakenneultran ja jos se pikku poitsu on tosiaan tulossa, niin sitten otan pakkauksen. :-)

Jep, 22 viikolla saa raskaustodistuksen. Siinä pitääkin melkein jo heti sen jälkeen ilmoittaa työpaikalle ä-lomasta (2kk ennen loman alkua).

Kiva kun nyt ei tarvi pantata hakemuksen tekemistä, kun ei millään kerkeä saamaan 2017 pakkausta :P kolmessa oon pantannut ja pohtinut kumman pakkauksen haluan :joyful:

Höh, miten mä olin ihan varma että lääkärineuvolassa ois jo saanut tuon todistuksen viimeksi. No, puolivälin kieppeillä kuitenkin. :P

Mulle sanottiin että seuraava neuvolalääkäri on sitten viikolla 37 tms...raskautapa-arviossa. Jäin miettimään että noinko on...että koska se kelan paperi täytetään sitten. Kun nyt oli vasta 14+ jotain :/

Siihen ei lääkäriä tarvita, että raskaustodistus kirjoitetaan. Meillä ainakin terkka vaan hakee siihen lääkärin allekirjoituksen ja se ihan tavallisella neuvolakäynnillä sen saa ja mahdolliset kelan täytettävät lomakkeet ä-rahan ja vanhempainrahanhakua varten. Mutta noi lomakkeet voi täyttää netissäkin. Silloin tosin kannattaa muistaa hakea lapsilisä erikseen! Paperilomakkeella ne kaikki samassa, mutta netissä lapsilisälle on oma hakemus.

Takaisin