Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Halutaan äitiyspakkaus kyllä kans ehdottomasti kun ensimmäistä odotetaan. Käytiin jo ihastelemassa Kelan sivuilla niitä vaatteita yms. enkä malta odottaa että pääsee niitä oikeasti hypistelemään :)

Jokojokojoko ensimmäisillä on hakemukset lähetetty? Joko on päätöksiä tullu? Meillä meni viimeks hakemuksen teosta viikko kun pakkaus oli matkahuollossa. Nyt oon varautunu pidempään odotukseen kun Laukaa on pienempi paikka kun Jyväskylä. Täällä kuulemma viikolle 30 mennessä tulee pakkaukset!!

Ja samallahan voi hakee lapsilisän ja äitiyspäivärahan + vanhempainpäivärahan!

Mä jo niiin haluisin ton pakkauksen! :) Viel vähä alle kuukaus ku pystyy tilaan!

Määrä kävin eilen kelalla utelemassa niin saattas olla et hakemuksesta 2 viikkoo niin pakkaus on täällä!! Siis ihan kohta jo kuukauden sisällä! Ens viikolla siis kelaneuvola heti 22+0 jännää!!

Mä olin ensin ihan sitä mieltä, että otan pakkauksen mutta nyt oon kyllä tullu toisiin ajatuksiin. Meille on tulossa tyttö ja musta ne vaatteet ei oo niin tyttömäisiä että välttämättä haluaisin niitä ja muutenkin ne toppavaatteet yms on ihan liian isoja talvivauvalle. Mulla on muutenkin jo kaappi täynnä vauvalle vaatteita, bodyista potkareihin ja toppapukuihin niin otan mieluummin sen rahana ja sijoitan esim. pinnasänkyyn :)

Me otetaan myös äitiyspakkaus, tuli tyttö tai poika :) Mun mielestä ne pakkauksen vaatteet on kokonaisuutena aika poika painotteisissa väreissä, mutta yksilöinä sopii suurin osa tytölle sekä pojalle :D

Oon kovasti miettinyt, että jättäisin pakkauksen ottamatta. Juurikin sen takia, että sehän on suoraan pojalle tehty eikä ne vaatteet nappaa omia mieltymyksiä ollenkaan. On siellä sitten tosin se muu hyödyllinen tavara, mutta saahan nekin ostettua itse... Ärsyttävää kun ei osaa päättää, mut onneksi tässä on hetki aikaa vielä :)

Eikö noi pakkaukset oo ainakin 10 vuotta ollu poikaväreissä!! Sinistä on joka vuosi pakkauksessa, punasta sillon tällön. Violettia, keltasta, oranssia kaipaan no niitä oli ainakin -14 pakkauksessa mikä meillä on. Vihree ja turkoosi käy kummallekin mut enempi poikaväriks ehkä mielletään. Ruskeetakin/ beigee/ harmaata on hyödynnetty viime vuosina. Valkonen on vakio sitä on joka vuos ja helppo yhdistellä vaatteeseen kun vaatteeseen!

Mut tyttöväreissä vaatevaihtoehtoja tarjotaan tosi vähän äitiyspakkaukseen. Siks normipunastakin on vähän ja harvoin!

Mä kans mietin et otanko nyt pakkausta. Osa vaatteista näytti ihan kivoilta, mut osa ei. Malleiltaan housut ovat varmaan samoja kuin aiemmin enkä esikoisella juurikaan käyttänyt niitä (varsinkaan puolipotkareita, joissa oli umpinaiset jalkaterät...siskon mielestä ne taas oli ihan must vaatteita). Toppahaalarien kokokin mietityttää...ei varmaan enää mee -17 syksyllä/alkutalvesta...
En kyl osaa viel päättää. Täytynee nyt tsekata se mahdollinen sukupuoli ultrassa ja käydä sit läpi esikoisen vaatteet ja kavereiden varastot.

Täällä ei oo niin tarkkaa. Paremmin ne poikamaiset sopii tytölle, ku tyttömäiset pojalle. Mulla kolme isoveljeä ja olen ainaki kouluikään asti ollu heidän vanhoissa vaatteissa. Mä en näe muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa äitiyspakkauksen. Siitä on niin suuri apu köyhälle työttömälle.... :)

Meillä ei oo vielä sukupuolesta tietoa, vaan pelkkä tyttöolo, mutta otan ehdottomasti pakkauksen! Ensinnäkään ei oo varaa kieltäytyä, toisekseen mä kyllä ihan tykkäsin suurimmasta osasta niistä vaatteista. :)

Mä käytän itse aika paljon sinisiä vaatteita, eikä oo kyllä tullut mieleenkään, ettei sinistä voisi pukea tytölle :p Sen verran oon värirajoittunut, että ihan kokopinkkiin en poikaa varmaan pukisi. Röyhelöihin ja rimpsuihin en pukisi kumpaakaan. Mutta muuten kaikki menee musta kummalle vaan, niin pitkään kun lapsi osaa itse alkaa haluta tietynlaisia vaatteita. Sitten katsotaan lapsen maun mukaan. Meillä esim. tällä hetkellä kaikki paidat, joissa on joku kuva (kissa, ankka, robotti...) on tytön (1v 4kk) suosikkeja. Värillä ei vielä oo väliä neidille.

Ja otetaan joo pakkaus tälle uudellekin vaikka monet tulee tuplana ja jää siten käyttämättä. Laitan johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen ylimääräiset sitten.

Mä kans mietin et otanko nyt pakkausta. Osa vaatteista näytti ihan kivoilta, mut osa ei. Malleiltaan housut ovat varmaan samoja kuin aiemmin enkä esikoisella juurikaan käyttänyt niitä (varsinkaan puolipotkareita, joissa oli umpinaiset jalkaterät...siskon mielestä ne taas oli ihan must vaatteita). Toppahaalarien kokokin mietityttää...ei varmaan enää mee -17 syksyllä/alkutalvesta...
En kyl osaa viel päättää. Täytynee nyt tsekata se mahdollinen sukupuoli ultrassa ja käydä sit läpi esikoisen vaatteet ja kavereiden varastot.

Toppahaalarin koosta:
Esikoinen syntynyt 21.1.15 ja pakkauksen haalari oli just sopiva seuraavana talvena 10-13 kk iässä. Mutta tämä ei tietenkään päde kaikkien lasten kohdalla! Meillä aika siro, (1v neuvolassa hiukan alle 10kg)

Meillä meni toi äitiyspakkauksen haalari vielä viime keväänä eli kun nuorimmainen oli 1v 8kk. Se on aika reilu mitoitukseltaan :)

Sama täällä, neiti syntyi 8/2013 ja meni -14/-15 talvi kokonaan sillä äp-haalarilla. Oisko se ollu muka koko 68-74, mutta ehkä ennemminkin vastasi 74-80.

Meillä äp haalarista meni käsien ja jalkojen huput isokokoselle pojalle viime talvena koko talven toukokuussa siis syntyny. Mä pelaan sen mukaan et se mahtuu koko 1 vee talven.

Me nukutettiin vielä maaliskuussa partsilla äp:n vanupuvussa meidän vappuvauvaa, eli sekin meni meillä melkein vuoden. Uskoisin siis äp:n toppapuvun olevan varsin sopiva talvella 2017-2018.

Takaisin