Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ei varmaan otettais tästä toisesta pakkausta. Ekasta otettiin ja oli pääasiassa tosi kiva. Paljon jäi kuitenkin käyttämättä ja kaikki vaatteet on edelleen tallessa, niin ei tarvitse paljon hankkiakaan. Ja onhan se paketin saaminen ja aukaisu tosi jännää. Varsinkin ensimmäistä odottaville suosittelen! :)

Pakkauksesta muuten vielä, meidän hoikalla ja pitkällä vauvalla jäi kaikki pakkauksen puolipotkikset käyttämättä, koska ei pysyneet jalassa! Ja kun vauvan vyötärö alkoi olla niihin tarpeeksi leveä, oli lahkeet jo liian lyhyet. Mutta muuten vaatteet oli hyvät!

Pakkaus otetaan ehdottomasti, kun esikoinen tulossa :happy: Tosin mun mielestä aika poikamainen tää 2016 vuoden pakkaus! :grin

En ottanut ekastakaan vauvasta, enkä halua nytkään. Olet tosi tarkka vaatteiden kuoseista, eikä noista vaatteista tulisi käyttöön kuin alle puolet. Ja ekallekin ostin edullisesti käytettynä tarpeelliset tarvikkeet ja ison osan vaatteistakin.

Ei niihin paljoo mee, kun miettii mistä ja mitä hankkii. Omia vaatteita ostan nyt tulevallekin vauvalle (yhden setin ostin jo) vaikka kaikki aiemmat vauvanvaatteet onkin tallessa, koska haluan että jokaiselle lapselle jää omia vaatteita (ja leluja yms.) muistolaatikkoon.

Viimeksi sijoitin kyseisen 140€ suoraan Britax B-Agile rattaisiin. Tykänny olen! Se oli sillon ainoa suuri kertaostos. Kaiken muun hankin pikkuhiljaa hyvissä ajoin.

Mä en tiedä vielä, mitä tehdään. Yleisesti ottaen on paljon tavaraa ekalta lapselta tallessa. Esim toppahaalari on edelliseltä lapselta niin kuin käyttämätön. Mut nää muut vaatteet olis kivoja ja muutenkin fanitan äitiyspakkausta. Haluisin ainakin oman vuoden makuupussin toiselle.

Mä otin ekassa raskaudessa. Hormonihöyryissä oli pakko saada, tuntu että en oo oikeesti raskaana ennen kun saan sen pakkauksen. Ne vaatteet ei sit kuitenkaan ollut ihan mun makuun niin jäi suurinosa käyttämättä.. Tällä kertaa viisastuneena otetaan siis rahana!

Meillä muuten jäi lähes kokonaan käyttämättä äp:n makuupussi. Vaunuissa oli siihen kiinnitettävä pussukka, niin ei jotenkin missään vaiheessa tarvittu makuupussia. Eka talvi ei myöskään ollut muistaakseni niin kylmä, että olisi monen monta kerrosta ulkona nukkuessakaan tarvinnut ja lapsi hikoili helposti.

Esikoinen tulossa niin otetaan pakkaus ! :) Kaikki kuosit ei omaa silmää miellyttäneet, mutta muuten paljn kaikkea hyödyllistä meille :)

Painotan että pakkaus on mieletön juttu ja kiitollinen olen että sellainen meillä Suomessa jaetaan, mutta jos yhtään tuntuu että kuosit ei nappaa ja haalaritkin on väärään aikaan sopivia, niin ehdottomasti suosittelen rahan ottamista. Oisin ollut iloinen jos joku ois sanonu mulle tän esikoisen aikaan. Sillä 140€ saa kumminkin kaikki tarvikkeet ja vaatteitakin vaikka äityispakkaus kirppiksellä sosiaalisessa mediassa. Ja jää varmaan ylikin rahaa kun ei ihmiset pyydä niistä pakkauksen vaatteista kun euron-kaks. Syytä en ymmärrä vaikka ihmiset sanoo että ei ilmaisesen pakkauksen vaatteista voi pyytää enempää, mutta sittenhän sen arvo on pienempi kun jos ostaa sillä 140€ jotain muuta vaatetta joilla jämy arvo säilyy niin saa itse jotain takaskin. Ymmärrän täysin jos joku kaikesta huolimatta haluaa pakkauksen, niin ehdottomasti kannattaa ottaa se, kunhan vaan avaan asiaa mikä itteni harmittaa, kun tosiaan jäi lähes kaikki käyttämättä ja varmasti oisin ostanut järkevämpää tavaraa sillä rahalla. Kauhee avautuminen, kiva jos jaksoitte lukea :D toivottavasti kukaan ei loukkaannu vaan sai mun pointista kiinni :)

Mä tykkään tosta uudesta niin otetaan kyllä. Eka meillä jo 10 vuoden takaa ja kuopuksenkin jo 7 vuoden takaa.. Kaikkea niistä en ole säilyttänyt, makuupussin muistona molemmille..

En ota toiselle lapselle pakkausta. Esikoiselta jäi moni vaate käyttämättä, kun ei vaan istunut päälle. Bodyt oli 2014 pakkauksessa joustamattomia, enkä tykännyt niistä retrokuoseista. Housut oli tosi ohuita ja vyötäröltä ihan lerppuja, se korkea vyötärökaistale oli hölmö.

Uuden pakkauksen sisältö miellyttää kyllä silmää, mutta luulen että pärjätään säästössä olevilla vaatteilla. Lämpimät vaatteet kuten haalarit ja ne hoitotarvikkeet on vielä säästössä seuraavalle.

Me ollaan vähän kahen vaiheilla otetaanko vai ei. Ei ihan hirveesti miellytä silmää tän vuoden pakkaus ja vaatteista vaan pieni osa olis sellasia mitä käyttöön tulis, joten ehkä rahalla tekis sit enemmän ja sais ostettua jotain oikeesti tarvittavaa :)

Oon huomannu et tosi moni jättää pakkauksen ottamatta kun ei kuosit miellytä silmää :D mä en oo ite henkilökohtasesti koskaan osannu ajatella et joku vaate ois esim ruma enkä siks käyttäis sitä lapsella :) en mäkään ihan kaikista 2015 pakkauksen vaatteista kauheesti tykänny mut kyl mä ne kaikki silti otan käyttöön :) mut mä en muutenkaan oo kyl kovin tarkka minkälsisia ja näkösiä vaatteita muksulla on kunhan on ehjät ja puhtaat :) ja tietty ettwi pojalla nyt ole ihan tyttöjen vaatteet (mekkoa tms rimpsupaitaa) tai tytöllä pojan :D

mä ajattelin, että jos nämä kaksi pienokaista pysyy matkassa koko reissun niin otan yhden pakkauksen ja toisen rahana. Ihan siksi jos toinen on poika niin on sille jotakin vaatteita ja tytölle jo löytyy niin paljon esikoisen takia :) ja katson käytänkö rahat sitten uusiin vaunuihin vai turvakaukaloon??

Eikös kaksosodottajat saa ton äitiysavustuksen kolminkertasena? Muistelisin ainakin kuulleeni näin :)

Me ei otettu esikoisen aikana sitä eikä kyllä nytkään! Oon kans liian tarkka vaatteista ja tietäisin et jäis nii paljon käyttämättä et menköön mielummin sellaseen perheeseen kelle käyttöön kanssa tulee :)

Takaisin