Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvola-terveydenhoitaja voi allekirjoittaa raskaustodistuksen aikaisintaan rv22+0 kuunneltuaan sikiön sykkeet. Todistuksessa ei tarvitse olla lääkärin allekirjoitusta vaan Th:n allekirjoitus ja virallinen leima riittää. Synnytyksen jälkitarkastuksen todistuksessa tulee olla lääkärin allekirjoitus eikä terkka voi sitä allekirjoittaa.

Neuvola-terveydenhoitaja voi allekirjoittaa raskaustodistuksen aikaisintaan rv22+0 kuunneltuaan sikiön sykkeet. Todistuksessa ei tarvitse olla lääkärin allekirjoitusta vaan Th:n allekirjoitus ja virallinen leima riittää. Synnytyksen jälkitarkastuksen todistuksessa tulee olla lääkärin allekirjoitus eikä terkka voi sitä allekirjoittaa.

Ja lisäyksenä vielä, että tämä on faktatieto. ;)

Mulle ainakin terkkari teki jälkitarkastuksen. Ja ei kyllä mitään muistikuvaa hakiko todistukseen muka lääkärin allekirjoituksen... Epäilen kyllä vahvasti että ihan itse vaan allekirjoitti.

Mulle ainakin terkkari teki jälkitarkastuksen. Ja ei kyllä mitään muistikuvaa hakiko todistukseen muka lääkärin allekirjoituksen... Epäilen kyllä vahvasti että ihan itse vaan allekirjoitti.

Joo, joissakin kunnissa osa terveydenhoitajista on kouluttautunut tekemään synnytyksen jälkitarkastuksia, jolloin hän on myös pätevä kirjoittamaan synnytyksen jälkitarkastuksesta todistuksen. Oot ihan oikeassa. :)

Muutaman viikon päästähän ekat saa jo hakee äippäpakkauksen! Viimeks se tuli viikossa mut kannattaa vähän pidempiin päätös ja toimitusaikoihin varautua. Siis vastahan me plussattiin!! Mulle neuvolan täti sano et keski-Suomessa tulee pakkaukset viikolle 30 mennessä!!

Mulla on 8.9. kelaneuvola ni pääsen sit hakee äippäpakkausta :)

Me mietittiin, että jos nyt rakenneultra antaa poika lupauksen voitais vielä harkita äitiyspakkauksen ottamista :)

Äh mä en osaa päättää, otammeko pakkaukseen vai emme. Vähän oon alkanut miettiä että en ottais vaikka aikaisemmin olin ottamassa. Ongelma on se, että meillä on edellisestä pakkauksesta toppapuku, vanupuku, villapuku, makuupussi, peitto ja lakanat eikä oikein ylimääräistä tilaa ja ärsyynnyn, jos uudesta pakkauksesta jää tavaraa paljon käyttämättä, kun olen aika säästeliäs tyyppi. Kuitenkin olis niin ihana saada se pakkaus hypisteltäväksi ja olis kiva molemmille lapsille säästää jotain oman vuoden pakkauksesta. Toisaalta tuo säästeleminen on loppupeleissä varmaan tärkeämpää aikuiselle kuin lapselle ja jos on taipumusta säästellä vähän liikaakin kuten minulla, niin sekin menettää merkitystään.

Mulla ajatukset menny vähän samoin kuin hillevillä. Aluks olin varmasti pakkauksen ottamassa, nyt vähän jo emmin. Paljon olen hamstrannut vaatteita samoin lakanoita, joita ei tarvita enää yhtään. Peitto olisi tarpeen sekä toppapuku ja makuupussi, mutta jos toppapuvun sijasta hommaisikin kaukalopussin.
Jostain luin useammankin kommentin kun oli talvivauvalla jäänyt äitiyspakkauksen toppapuku käyttämättä, kun ensimmäisen talvena liian iso ja toisena talvena liian pieni. Vaikea on ennustaa miten kovasti oma pienokainen kasvaa vuoden aikana.

Me otetaan. Ensimmäisen lapsen kanssa kaikki tulee varmaan tarpeeseen :) Vielä en jotenkin ole osannut tarkemmin edes miettiä tätä enkä muitakaan hankintoja. Mutta onhan tässä vielä aikaa... (kiire tulee kuitenkin lopussa :D nyt viikot 16+0).

Määki aattelin ottaa pakkauksen. :) Saapahan keräillä sen sitte täyteen kaikkia hömppää. :D

Meillä on 9.9 kelaneuvola enää tasan 5 viikkoo!! Me ollaan jo päätetty et otetaan et saa toinenkin laatikkosängyn kun ollaan jo eka hävitetty. Ja omaa vaatetta. Ja onhan se se juttu kun pääsee penkoon sitä pakkausta!!

Jos itseltä jää äpstä jotain käyttämättä, niin ainahan niistä voi tehdä lahjoituspussin johonkin tarvitsevalle. Meidän alueella yksi äitituttu organisoi keräyksen Viipurin synnytyssairaaloihin. Tehtiin sinne "äitiyspakkauksia" käytetyistä ja ylimääräisistä vaatteista. Erityisesti vanupukuja arvostivat siellä kovasti. Meillä siis edellinen pakkaus pitkälti tallessa, mutta ehkä otan nyt uudenkin ja just esim. vanupuvun ja toppapuvun lahjoitan hyvään tarkoitukseen.

Mä otan äitiyspakkauksen ihan ehdottomasti. Siinä ottamisessa tai ennemminkin saamisessa on juur SE juttu, kun saa penkoa ja fiilistellä sen sisältöä jo etukäteen :happy: ja sen "korvaava" raha on kuitenkin sen verran pieni, ettei pakkausta kannata jättää ottamatta. Mä olen NIIN anti-kirppis- ihminen, etten hanki mitään kirppiksiltä. Se ei vaan ole mun juttu. Joten vaikka kirppikseltä voisi saada halvemmalla koottua oman pakkauksen, se ei mun kohdalla ainakaan toimisi, kun kerran en tykkää kirppiksistä.

Otan varmaan rahana kun kaks äippäpakkausta jo saatu ja kaikki tarpeelliset niistä vielä tallella. ☺

Esikoisen kohdalla oli kyllä tosi ihanaa saada pakkaus ja melkein kaikki tuotteet tulivatkin käyttöön. Ovat vielä tallessa ja hyvässä kunnossa. Tosin muutama vaatekappale tuosta 2014 pakkauksesta osoittautui hieman epäkäytännölliseksi tai huonolaatuiseksi. Jokatapauksessa olen ajatellut että nyt ei tarvita pakkausta. Sen sijaan tarvitaan tuplarattaat, joten ajattelin sijoittaa 140€ niihin. Kun ostaa käytettynä, niin tuo summa jopa kattaa aika hyvän osuuden!

Meille tulee tällekkin pakkaus :) must on kiva kun molemmilla oma ja oon jostain saanu sellasen mielikuvan itelleni et ns "kuuluu" ottaa omat lapsille :) vaikka oma valintahan se on mut en mä kyl ees harkinnu asiaa :)

Mä ehdottomasti haluan pakkauksen! Mulla on 4 kummilasta ja oon aina fiilistellyt heidän äitien kanssa pakkauksia. Ihana nyt päästä pesemään ja viikkaamaan. Enää muutama viikko rakenneultraan, jaa sen jälkeen alkaa kirppistely ja hankintojen tekeminen! <3

Takaisin