Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei tarvetta ottaa pakkausta. Mielestäni niin kauan kun muistan pakkaukset on olleet poikapainotteisia.Vaik tuolla ei nyt niin väliä mutta ihmetyttää. Eivätkä muutenkaan miellytä. Kootkin liian isoja.
Ostan ihanat vaatteet mieleiset itse!! Sehän juuri kivaa shoppailla mitä haluu!!

Toppahaalarin koosta:
Esikoinen syntynyt 21.1.15 ja pakkauksen haalari oli just sopiva seuraavana talvena 10-13 kk iässä. Mutta tämä ei tietenkään päde kaikkien lasten kohdalla! Meillä aika siro, (1v neuvolassa hiukan alle 10kg)

Mielestäni toppahaalari on juuri liikkuvalle lapselle huonoa materiaalia. Annan lapsen kontata ja liikkua minkä haluaa. Se.menee likaiseksi heti ja kastuu myöskin.
No eihän se ois mahtunutkaan 12kkn ikäiselle 18 kiloiselle menijälleni.

Nyt se toppahaalari on mun mielestä sellasta paksumpaa kangasta ja tuntuu jopa sellaiselta ettei ihan heti mene kosteus läpi. :-)

Mä oon kosteella kelillä vetäny kurahousut päälle.

Nyt se toppahaalari on mun mielestä sellasta paksumpaa kangasta ja tuntuu jopa sellaiselta ettei ihan heti mene kosteus läpi. :-)

Voi olla että materiaali on muuttunut.. hyvä !. siitä on niin kauan kun mulla se oli. Vaikka ei ollut ees kostee ilma niin meneehän tavallinen likaantuva kangas likaseksi maassa...

Minä päätin etten toiselle lapselle ota äitiyspakkausta, ostelen kirppariita mieluisia (ja toisiinsa yhteensopivia) vaatteita. Meidän esikoinen ei käyttänyt 50 cm vaatteita ollenkaan ja 2 vko iässä oli jo 62 cm käytössä..
Mutta olisihan se ihanaa päästä hypistelemään niitä tavaroita, varsinkin kun täältä teidän muiden viestejä lukee!

Iloisena yllätyksenä pakkauksesta löyty myös 74 vaatetta ( ja 68 mitä oli viimekskin muutamia) kun viime pakkaus jäi niin äkkiä pieneks poislukien talvihaalari. Taas saa lähettää ainakin yhen tuotteen vaihtoon ( onneks se on ilmasta ja ohjeet ja osote löytyy pakkauksesta, löytyy ne netistäkin jos papru hukkuu) kun ruokalapusta puuttuu toinen tarra :facepalm:. Viimeks yksissä housuissa oli reikiä niin saatiin vastaavat ehjät housut tilalle.

Iloisena yllätyksenä pakkauksesta löyty myös 74 vaatetta ( ja 68 mitä oli viimekskin muutamia) kun viime pakkaus jäi niin äkkiä pieneks poislukien talvihaalari. Taas saa lähettää ainakin yhen tuotteen vaihtoon ( onneks se on ilmasta ja ohjeet ja osote löytyy pakkauksesta, löytyy ne netistäkin jos papru hukkuu) kun ruokalapusta puuttuu toinen tarra :facepalm:. Viimeks yksissä housuissa oli reikiä niin saatiin vastaavat ehjät housut tilalle.
Meidänkin täytyy vaihtaa sukat uusiin. Niissä oli tahrat molemmissa ja toinen haisi ehkä vähän homeelle...

Itekin laitoin äitiyspakkauksen hakuun. Mut rahaosiot vielä epäilyttää.. Pari kohtaa o vähä niin ja näin. Kun en sitten yhtään pidä kelasta niin ne hakemukset..... Ääh. :S

Meidänkin täytyy vaihtaa sukat uusiin. Niissä oli tahrat molemmissa ja toinen haisi ehkä vähän homeelle...
Oho mullakin oli jossakin puserossa vähän jotai värivirhettä mut pesen ne ekaks. Esikoisenkin yhessä housussa oli vastaavaa mut oli varmaa vaa jotai likaa kun lähti pesussa. Meitä oli viime la ryhmässä ainakin 3 jotka joutu palauttaan jotai et on se aika yleistä. Meillä kun aktiivikäyttöön tulee kuitenkin suurin osa pakkauksesta jos vanhat merkit pitää paikkansa. Voikohan sinne lapsiperhenumeroon soittaa ja antaa palautetta siitä et pidän erittäin hyvänä sitä et on mukana isompaa kokoo kun ainakin esikoisella ne 50-60 vaatteet oli 3 kk iässä pieniä? Tai osaisinkohan mä kelakerttuun kirjautua?? Onkohan se vaikeeta? Mut vissiin muutkin on antanu vastaavaa palautetta, olikohan jo -15 pakkauksessa 74 koon vaatetta? Osaako esim. Mami sanoo tai muut jotka on -15 paketin saanu? Mies oli hyvä kun se kyseli noin viikko sitte et saadaanko me sama paketti kun esikoisesta. Öö jos se ois vielä ollu jaossa niin oltais kyllä rahana otettu. Niinhän voi kyllä käydä jos laskettujen aikojen välillä on noin tai vajaa vuos.

2015 pakkauksessa oli aika paljonkin 68-74 vaatetta, pari bodya mahtuu meidän 1 v 2 kk pirpanalle vieläkin. :D

2014 paketissakin oli muistaakseni pari-kolme 74cm vaatetta. Tai ainakin sellaisia, jotka mitoituksiltaan vastasivat.
Just katselin et pojalla (1v8kk) vielä käytössä pakkauksen yhdet housut joiden lapussa lukee 70cm :woot:. Muita pakkausvaatteita ei kyllä pitkään aikaan enää oo ollu käytössä.

Oho mullakin oli jossakin puserossa vähän jotai värivirhettä mut pesen ne ekaks. Esikoisenkin yhessä housussa oli vastaavaa mut oli varmaa vaa jotai likaa kun lähti pesussa. Meitä oli viime la ryhmässä ainakin 3 jotka joutu palauttaan jotai et on se aika yleistä. Meillä kun aktiivikäyttöön tulee kuitenkin suurin osa pakkauksesta jos vanhat merkit pitää paikkansa. Voikohan sinne lapsiperhenumeroon soittaa ja antaa palautetta siitä et pidän erittäin hyvänä sitä et on mukana isompaa kokoo kun ainakin esikoisella ne 50-60 vaatteet oli 3 kk iässä pieniä? Tai osaisinkohan mä kelakerttuun kirjautua?? Onkohan se vaikeeta? Mut vissiin muutkin on antanu vastaavaa palautetta, olikohan jo -15 pakkauksessa 74 koon vaatetta? Osaako esim. Mami sanoo tai muut jotka on -15 paketin saanu? Mies oli hyvä kun se kyseli noin viikko sitte et saadaanko me sama paketti kun esikoisesta. Öö jos se ois vielä ollu jaossa niin oltais kyllä rahana otettu. Niinhän voi kyllä käydä jos laskettujen aikojen välillä on noin tai vajaa vuos.
Juu oli 68-74 kyl hyvin :) meillä noi ny menee viä ikuisuudenki päästä noi äpn vaatteet tälle esikoiselle.. :) nyt pistettiin tilaukseen perjantaina ap myös kakkoselle ja onneks saadaan tää uus pakkaus ku tykkään hirveesti siitä :) anteeks jos jotain nyt loukkaa mut mun mielestä hassua kun valitetaan että niin poikamaisia vaatteita pakkauksessa.. kun musta tytöllekkin voi pukea sinistä tai vihreetä jne :) ja kun kuitenkin ilmanen paketti :) oishan se nyt hadsua jos ois vaaleenpunasta puol pakkausta :D

anteeks jos jotain nyt loukkaa mut mun mielestä hassua kun valitetaan että niin poikamaisia vaatteita pakkauksessa.. kun musta tytöllekkin voi pukea sinistä tai vihreetä jne :) ja kun kuitenkin ilmanen paketti :) oishan se nyt hadsua jos ois vaaleenpunasta puol pakkausta :D

Samaa mieltä sun kanssa. Vihree sopii tytölle paremmin, ku vaaleenpunanen pojalle. Ja olihan tuossa pakkauksessa punaista ja neutraalejaki värejä. :) Toiset on tarkempia, mitä lapsen päälle pukee. Meillä ei oo niin jetsulleen ja mä oon vaan todella kiitollinen, että tuollaisen avustuksen edes saa! Monessa muussa maassa, kun saa lapsen kanssa pärjätä ihan omillaan, ilman mitään tukia ja avustuksia.

Juu oli 68-74 kyl hyvin :) meillä noi ny menee viä ikuisuudenki päästä noi äpn vaatteet tälle esikoiselle.. :) nyt pistettiin tilaukseen perjantaina ap myös kakkoselle ja onneks saadaan tää uus pakkaus ku tykkään hirveesti siitä :) anteeks jos jotain nyt loukkaa mut mun mielestä hassua kun valitetaan että niin poikamaisia vaatteita pakkauksessa.. kun musta tytöllekkin voi pukea sinistä tai vihreetä jne :) ja kun kuitenkin ilmanen paketti :) oishan se nyt hadsua jos ois vaaleenpunasta puol pakkausta :D
Mä oon ihan samaa mieltä ja voihan niitä käyttää sit kotona kun meillä menee monesti päivässä monta vaatekertaa ja äp vaatteet on kivoja kun saa 60c pestä kun sitä tulee kuitenkin eniten! Ja toinen mistä valitetaan on se et saa sen paketin joka on ollu jo vuoden jaossa ( no ei tähän aikaan vuodesta). Kun onhan se työ ja homma kilpailuttaa ne kaikki vaatteet, testata jne. Alkaa jo toista vuotta ( vai enemmän) ennen paketin julkaisua. Hyvin voisivat jakaa halutessaan esim. 1,5 v samaa pakettia ( eikö se 12-13 paketti ollukin 1,5 v jaossa).

Ja mä oon nimenomaan eri värisiä vaatteita käyttäny ( sinistä, vihreetä, keltasta, oranssia, punasta, mustaa, valkosta, ruskeeta). Ihan yhteen väriin kyllästysin tosi nopeeta. Tässä uudessa paketissa on sitäpaitsi paljon enemmän punasta kun keskiverto äp:ssa ( yhet puolipotkarit, sukat, yhessä bodyssa mm. Punaisia tähtiä, ja pussilakanassa mm. Vaaleanpunaisia kuvia ). Eihän mikään paketti oo kaikille mieluisa ja esim. Vaaleanpunainen sopii hyvin sinisiin, valkosiin, ruskeaankin yhdisteltynä, tavan punaseen sopii mm. Sininen, keltanen ja vihreä mitä on liki joka vuoden paketissa. Ja musta oli tosi ihana et esikoinen sai uuttakin vaatetta kun niiiiin paljon on käytettynä saatu. No kakkoselle oon ostanu jo nyt enempi :oops::rolleyes:.

Takaisin