Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ihan samaa mieltä ja voihan niitä käyttää sit kotona kun meillä menee monesti päivässä monta vaatekertaa ja äp vaatteet on kivoja kun saa 60c pestä kun sitä tulee kuitenkin eniten! Ja toinen mistä valitetaan on se et saa sen paketin joka on ollu jo vuoden jaossa ( no ei tähän aikaan vuodesta). Kun onhan se työ ja homma kilpailuttaa ne kaikki vaatteet, testata jne. Alkaa jo toista vuotta ( vai enemmän) ennen paketin julkaisua. Hyvin voisivat jakaa halutessaan esim. 1,5 v samaa pakettia ( eikö se 12-13 paketti ollukin 1,5 v jaossa).

Ja mä oon nimenomaan eri värisiä vaatteita käyttäny ( sinistä, vihreetä, keltasta, oranssia, punasta, mustaa, valkosta, ruskeeta). Ihan yhteen väriin kyllästysin tosi nopeeta. Tässä uudessa paketissa on sitäpaitsi paljon enemmän punasta kun keskiverto äp:ssa ( yhet puolipotkarit, sukat, yhessä bodyssa mm. Punaisia tähtiä, ja pussilakanassa mm. Vaaleanpunaisia kuvia ). Eihän mikään paketti oo kaikille mieluisa ja esim. Vaaleanpunainen sopii hyvin sinisiin, valkosiin, ruskeaankin yhdisteltynä, tavan punaseen sopii mm. Sininen, keltanen ja vihreä mitä on liki joka vuoden paketissa. Ja musta oli tosi ihana et esikoinen sai uuttakin vaatetta kun niiiiin paljon on käytettynä saatu. No kakkoselle oon ostanu jo nyt enempi :oops::rolleyes:.
Sepäse :) kyl se on ihan siitä kiinni et miten asennoituu ottaan paketin.. mä oon ainakin kiitollinen kaikesta mitä saa kun ei sitä rahaa oo ylimäärästä.. :) ja mä kyl pukisin niin tytön kun pojankin noihin vaatteisiin :)

Mä tykkään kans tosi paljon noista äp:n vaatteista. Onnellinen saa olla kun saa koin ison määrän uutta ja hyvää tavaraa. Meillä vaan kun tilaa ei oo ja kaikki esikoisen pakkauksesta jäljellä, niin ei nyt vaan voida sitä ottaa. Pelkät sisävaatteet ja pikkutavarat olisin voinut ottaa, mut isommat jutut olis ollut turhaa.

Mille taholle mä alan soittelee, ku tuli Matkahuollolta viesti, että (tod.näk.) äitiyspakkaus on noudettavissa Vantaalta ja maksaa 139,10€ noudon yhteydessä?! Mä asun Vantaalta sellaset 250km ja eikö sen pitäs olla ihan ilmanen mulle?!

Muokattu viimeksi:
Mä varmaan soittasin ihan kelaan. Kai ne sieltä sitten käskee soittamaan jonnekkin.

Hemmetin hemmetti! Onko pakko? :grin Oli tänään tullu päätös ja pari tuntii sen jälkee tuli Matkiksen viesti....eipä muuta ku Kelan linjoille sitte jonottelee! :wtf: Mikähän tuolla kelalla on aina mua vastaan? Mikään ei sen kans onnistu heti kerralla....

Lisäys: Päätin soittaa ensin Matkahuollon aspaan ja tadaa oliki tullu ilmotus väärään numeroon! Huh! :)

Muokattu viimeksi:
Te jotka olette jo hakemukset tehneet, oletteko hakeneet vanhempainvapaata vain itsellenne vai jakaneet puolison kanssa jotenkin? Odotan esikoista niin oon ihan pihalla. Kai se on vielä sitten muutettavissa jos isä haluaakin pitää vanhempainvapaata. Loput isyysvapaathan voi pitää vielä vanhempainvapaan loppumisen jälkeen, jos oikein ymmärsin.

Tänään laitoin töissä äitiyslomahakemuksen ja raskaustodistuksen eteenpäin mut nää Kelan hakemukset on tekemättä..

^Mä hain tällä erää vain äitiysvaapaan osuuden, meillä ei vielä oo päätetty miten vanhempainvapaa pidetään. Ja eikös sitä hakemusta varten tarvii jokatapauksessa olla synnytyksen jälkitarkastus tehtynä (viisaammat korjatkoon)? Tietty ei varmaan ois haitaksi tehdä hakemusta jo nyt jos tietää miten aikoo vanhempainvapaan pitää.

Jee, äitiyspakkaus saapui tänään ja just kävin sen hakemassa kotiin :)

Vanhempainvapaata voi jo hakea, mutta se laitetaan maksuun vasta sitte, ku todistus jälkitarkastuksesta on lähetetty Kelalle. :)

Hain viimeksi ja myös nyt samaan aikaan äitiysrahan kanssa.

Ilmoitettiin vain sitten kun isä jäi vanhempainvapaalle/tehtiin vaihdos. Näin onnistui.

Mä hain itelleni koko äitiys ja hoitovapaan. Mies pitää isyyslomaa suurimman osan heti kun muru on syntyny ja vajaa 2 vuoden päästä kesällä isäkuukauden + viimeisen isyyslomapäivän.

Hanna: mä arvasin et pakkaus tulee teille tän viikon puolella :thumleft nyt pääset säkin pyykkään! No mä alotin vasta vaipoista...

Pakkaus on tänään tullut ärrälle :) Tänään myös posti toi päätökset, jotka on viime pe tehty, ke toimitettu raskaustodistus ja mahakemukset tehty! Kerrankin nopeaa toimintaa kelalta! Ärsyttää vaan, kun pakkaus tuli tohon naapurikaupunkiin eikä meillä oo sinne suuntaan ikinä asiaa, mutta se on kilometreissä lähempänä kuin oman kunnan toimipisteet :meh:

Mä hain koko vanhempainvapaan itselleni, jos tulee tarvetta muutoksille, niin tehdään ne sitten jälkikäteen. Mies/puoliso voi pitää 6vkoa isyyslomaa kun kaikki vanhempainrahakaudet on pidetty. Samaan aikaan ei voi olla äidin kanssa (kaksosten kohdalla kai menee jotenkin eri tavalla) kuin sen 3 vkoa jonka suurin osa pitää heti vauvan synnyttyä.

Joo, vanhempainrahaa maksetaan vasta kun jälkitarkastustodistus on toimitettu. Suosittelisin kuitenkin hakemaan sitä jo nyt, sitä ei välttämättä muista sitten vauvan synnyttyä, kun voi olla "vähän" muuta mielessä :wink Muutoksia on helppo tehdä jälkikäteen. Ja eiks sitäkin pidä hakea kuitenkin 2kk ennenkuin vanhempainvapaan alottaa? Jälkitarkastus on n. 6vkoa synnytyksestä.

Yllättävän nopeesti tuli äitiyspakkaus, viikko siitä kun laitoin hakemuksen. Päätös tuli postilaatikkoon samana päivänä kun pakkaus lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen.

Ootteko nähneet kuulleet Muumi äitiyspakkauksesta?
Törmäsin siihen tänään internetin ihmeellisessä maailmassa. Tosin sehän on maksullinen versio.. Hintakin melko suolainen.
Ideana kiva, kivannäkösii vaatteita.
En tiedä saako linkkii linkkaa tähän jätän toistaseks väliin. Kysyttäessä kerron. :D

Ootteko nähneet kuulleet Muumi äitiyspakkauksesta?
Törmäsin siihen tänään internetin ihmeellisessä maailmassa. Tosin sehän on maksullinen versio.. Hintakin melko suolainen.
Ideana kiva, kivannäkösii vaatteita.
En tiedä saako linkkii linkkaa tähän jätän toistaseks väliin. Kysyttäessä kerron. :D
Mä kävin jonkun videon kattomassa. Oli paaljon muumia ( mistä mä tykkään ja meillä on kyllä paaaaljon muumia mitä tälle kakkosellekin aion pukee). Jotenkin tuli vaan tunne et liikaa muumia. Mut esim. prismassa ( 100 muutakin paikkaa satavarmasti myy) ollaan ostettu niitä kokoja mitä ei olla saatu ja lahjaks ollaan jotai muumia saatu. Nyt oon ostanu niin hirveesti et ei enää mitää kun tulee yhtäkkiä hirveesti menoja (vuokralainen sano ittensä irti ( pitää siis takuuvuokra takasin maksaa), autovero ja -vakuutus, mätkyt) huh huh. Toivottavasti noi säästöt riittää!! Sit tietty kaikki normit ruuat, vastikkeet lainat on maksettavana. Joku vuos kun tuli kaikki nautomaksut ja monen tonnin remonttilasku taloyhtiöltä piti luottokorttiin turvautua ennen seuraavaa palkkaa, se oli sitä aikaa kun kävin vielä töissä. Koskaan muuten ei oo rahat ollu ihan noin nollilla vaikka opiskelijana ja työttömänä oon ollu mut ei sillon oo noin isoja laskujaan ollu kun ei oo ollu autoo eikä omistusasuntoo. No on sinne töihin siis tässä iässä siis vielä tarkotus palata, ja jos tää kakkonen ei ois ilmottanu itestään niin oisin nytkin todnäk töissä.

Mä tein hakemuksen melkee kaks viikkoo sitte eikä oo kuulunu viel mittää ! Kai se kohta tulee.
28.9 oli kyllä vasta käsitelty.

Toi pakkaus oli paljon kivempi livenä kuin netissä kuvista katsottuna :) Olihan siinä liikaa sinistä mun makuun, eikä läheskään kaikki vaatteet tule käyttöön kuin äärimmäisessä hädässä. Mutta ihan sikana ärsytti, kun kaikki vaatteet oli ihan valtavan kokoisia! Osa mahtuu heittämällä meidän 2 vuotiaalle! Ja iso osa meni ton reilun vuoden ikäsen kaappiin. Laatukin oli mitä oli, yhdessä bodyssa oli virhe kankaassa ja muovifroteessa reikä. Pyyhe oli onneksi laadukkaamman oloinen kuin viime vuonna ja lakanat oli ihanat :)

Mä tein hakemuksen 19.9. ja se on käsitelty 27.9. Päätös tuli postissa 30.9. ja vielä ei ainakaa oo pakkausta näkyny. Luki, että 2 viikon kuluessa saapuis, niin onhan tässä aikaa vielä ensviikko. :)

Takaisin