Äitiyspakkaus

Omaa silmääni miellyttää myös enemmän tuo uusi pakkaus. Mutta tuosta vanhastakin olen kyllä iloinen, mikäli sellainen sattuu meille. On tuo äitiyspakkaus kuitenkin sen verran hyvä etu etenkin esikoista odottaville, että kiitollinen täytyy olla! :happy:
 
Voisko ne jo julkasta sen pakkauksen virallisesti? Terveisin malttamaton
 
Voisko ne jo julkasta sen pakkauksen virallisesti? Terveisin malttamaton
Aivan samaa mieltä. Terveisin yhtä malttamaton :D kysyin neuvolasta niin 2 kuukautta ennen laskettua aikaa pitää viimeistään hakea pakkausta. Itsellä tarkoittaa että viimeistään 22.4. Ehkä siihen mennessä jaetaan jo uusia pakkauksia. Jospa uusi pakkaus sopisi paremmin myös tytölle :)
 
Minä tykkäsin tosi paljon tuosta nykyisestä pakkauksesta ja hakemuksen pistin juuri kelaan. Nyt vain odotellaan sitten pakettia :)
 
Aivan samaa mieltä. Terveisin yhtä malttamaton :D kysyin neuvolasta niin 2 kuukautta ennen laskettua aikaa pitää viimeistään hakea pakkausta. Itsellä tarkoittaa että viimeistään 22.4. Ehkä siihen mennessä jaetaan jo uusia pakkauksia. Jospa uusi pakkaus sopisi paremmin myös tytölle :)

Mä meinaan kans odotella pakkauksen hakemista ihan viimeseen asti et saisin sen tän vuoden pakkauksen. En vaan tykkää niin paljon siitä 15 vuoden pakkauksesta.
Ilmotelkaahan ketkä pakkauksia jo saatte että tulikon15 vai 16 vuoden aippäpakkaus :)
 
Tiukille alkaa mennä ainakin minulla, 4.6 on la eli pakkausta pitäisi hakea viimeistään 4.4. Eikä vielä ole edes julkistettu uutta pakkausta..:nailbiting:
 
Toisaalta vaikka sitä hakis vähän myöhässäkin niin kai sen silti ehtii saada...
 
Tuo kannattaa Tinni varmistaa. Itselle jäi sellainen käsitys että viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa tai sitten ei ole enää oikeutta hakea sitä.
 
Ai se on niin... Emmä kyllä itse ajatellut myöhässä edes hakea... mutta hyvä tietää kuitenkin.. :)
 
Nyt on hakemus tehty! Loppujen lopuksi onhan tuo 2015 pakkaus myös kiva. On pupuja ja pöllöjä ja väritkin oranssia lukuunottamatta miellyttää :)
 
Mä ootan ihankärsimättömänä sen uuden pakkauksen julkaisua, vaikkakin tykkään tuosta 2015 pakkauksestakin ja mielihyvin ottaisin senkin. On vaan niin osuvasti LA 29.6., että pääsee ehkä hakemuksen jättöajankohdalla sumplimaan kumman pakkauksen ottaa, niin onhan se erikoista :) Tarkoitan että kiva etuus, jonka tuotteet nykyisin aika neutraaleja ja tykkäisin varmaan yhtä paljon kummasta pakkauksesta vaan. Viime vuonna edellisen vuoden pakkaukset oli jaettu loppuun maaliskuun loppupuolella, olisko ekat uudet pakkaukset postitettu 24.3. jätetyille hakemuksille.

Odotan siis malttamattomana, mutta saa nähdä kun huomenna neuvola, josta saa sen todistuksen(?), jonka kanssa äitiyspakkausta voi hakea, niin maltanko odottaa päivääkään että teen hakemuksen. Oon tällä hetkellä siis melko malttamaton kaikkiin vauvaan liittyviin juttuihin nähden :woot:
 
Itse ajattelin myös odotella sen 2016 vuoden pakkauksen julkistamista :) 11.4 viimeistään pitää hakea, niin aikaakin pitäisi vielä olla, mikäli vauveli (ei toivon mukaan) päätä reilusti etuajassa tulla...
 
Tosi nopeasti olivatkin kelassa hakemukset käsitelleet. Viime viikolla muistaakseni ke täyttelin äitiyspakkaus- ja vanhempainrahahakemukset ja tänään kävin huvikseni katsomassa ja molemmista oli päätökset jo! Pakkauksen kohdallakin näkyi jo että postitettu. Jännittävää nyt odotella pakkausta! Olin kyllä varautunut muutaman viikon käsittelyaikaan!
 
2016 paketti julkaistaan perjantaina :)

Lykkään paketin hakua jos vaikka tärppäis saada uus jos se yhtää ois tyttömäisempi.
 
Vuoden 2015 paketti tuli jakoon maaliskuun loppupuolella 2015 (noin 24.3.). Kuulemma he (Kelalla) olisivat arvioineet aluksi pystyvänsä aloittamaan pakkauksen jakamisen aiemminkin (helmikuun julkistamistilaisuuden jälkeen) mutta monet hakijat näemmä lykkäsivätkin hakemuksiaan tilaisuuden jälkeen, jolloin uuden pakkauksen jakaminen viivästyi reilusti kun hakemuksia ei tullutkaan enää samaan tahtiin. Monet todennäköisesti odottelivat, että saisivat "varmasti" uusimman pakkauksen.
Eli siis, jos viivästyttää omaa hakemusta, niin se saattaa viivästyttää prosessia kokonaisuudessaan.
 
Mulla on aikaa kumminkin ensikuuhun hakea pakettia kun vasta 2kk enne la;ta se täytyy hakea . Eikä sillä mikään kiire :)
 
Täällä myös odotellaan rauhassa ja katsotaan miten käy..Ruvetaanko niitä jakamaan ennen kuin on pakko hakea vai ei :)
 
Takaisin
Top