Äitiyspakkaus

Mutta huomasin että uudessä on enemmän 50-56 kokoisia, kun aiemmassa enemmän 68-74 kokoisia, eikä mielestäni ole kiva juttu, kun esikoiselle ei noita pienimpiä ehditty ollenkaan käyttämään...
Näin pikaisesti katsottuna uudessa 50-56cm tuotteita on kuusi kappaletta (3xkietasubody, 3xpotkuhousut). Monta niitä on v. 2015 pakkauksessa?
 
Laitoin eilen hakemuksen vetämään. Toivon 2015 pakkausta, koska sininen väri ei ole yhtään mun mieleen :D
 
Näin pikaisesti katsottuna uudessa 50-56cm tuotteita on kuusi kappaletta (3xkietasubody, 3xpotkuhousut). Monta niitä on v. 2015 pakkauksessa?

Vanhassa noi kietasybodyt on niin että 2*50-56 ja 1*62-68. Oisko vanhassa noita 50-56 ollu yhteensä 4 kpl ja sit niitä 68-74 muutama enempi. Kun uudessa enemmän noita ihan pienimpiä ja sit niitä 62-68-kokosia. Tosiaan kun esikoiselle ei ehditty käyttämään yhtään noita pienimpiä (tai vkon verran), niin käytännöllinen-minä vaatteiden pienikokoisuutta ihmettelee. Mitä isompi, niin käyttöikäkin pitenee.

Silti siis ehkä otetaan uusi, hakuaikaa huhtikuun lopulle asti. Pakkaus otetaan joka tapauksessa, kumpi sieltä sit tuleekin, niin sopii hyvin. Molemmat pakkaukset kuoseiltaan ja tavaroiltaan oikein pikkuvauvasopivia mielestäni :)
 
Viime vuoden enkä tämän vuoden vaatteista osaa sanoa mitään, mutta vuoden 2014 äitiyspakkauksen vaatteet oli paljon suurempia mitä kokolappu antoi ymmärtää. Voihan olla, että sama kokolinja jatkuu.
 
Viime vuoden enkä tämän vuoden vaatteista osaa sanoa mitään, mutta vuoden 2014 äitiyspakkauksen vaatteet oli paljon suurempia mitä kokolappu antoi ymmärtää. Voihan olla, että sama kokolinja jatkuu.

Ainiin tosiaan, unohdinkin miten vain suuntaa-antavia vauvan vaatteiden koot on! Tuskailinkin esikoisen kanssa myös siitä kun ei suoraan kokolappujen perusteella ei voinut laittaa käyttöjärjestykseen, vaan piti silmämääräisesti arvioida. Pieniä ongelmia, mutta tykkään (jos mahdollista) asiat tehdä ja järjestellä kerralla niin, että jatkossa voi vaan toimia.

Tästä tuli myös mieleen että aiemmin on paljon ollut kritisointia äp vaatteiden olevan suuria, vaikka itse olen kokenut senkin käytännölliseksi, kun on jo varalta vähän suurempia vaatteita kun tarve tulee. Ei kaikkia tarvitse saada heti-just-nyt käyttöön.
 
Meillä tähän mennessä kaikki vaatteet (paria lukuunottamatta) on saatu käytettynä. Silmän mukaan itekin ajattelin vaatteet lajitella. Käytön ja pesujen jälkeen ei oikein koot näytä pitävän paikkansa vaikka vaatteet ovat todella hyvässä kunnossa (värit ovat pysyneet eikä nyppyä ole).
 
Tällä viikolla on äitiysavustushakemus käsitelty. Onko kokemuksia kauan kestää että pakkaus on perillä? :)
 
Mulla tuli päätöksestä heti seuraavalla viikolla. Ihan muutamassa päivässä siis.
 
Netissä lukee, että postitettu 1.3. mutta ei näy eikä kuulu. Miten ne siitä ilmottaa, että paketti noudettavissa? Ja ilmeisesti tulee matkahuollon kautta?
 
Uusi pakkaus on kuulemma jo jaossa, ja näin lukee Kelankin sivuilla. Jeejee, hakemuksen vois laittaa menemään nyt.
 
Joku oli jo kuulemma saanut 16 vuoden pskkauksen kotiin. Eli kyllä pitäis nyt uskaltaa jo tilata kun sen uuden haluaa. Itse myös olen odottanut tätä uutta pakkausta. Onko täällä ketään joka olisi saanut jo uuden pakkauksen?
 
Just luin, että uusi pakkaus on nyt jaossa! Sama luki sekä kelan sivuilla että kela-Kertun fb-sivuilla, nyt vaan hakemusta menemään :)
 
Joo, nyt tosiaan Kela-Kerttukin facebook-sivuillaan asiasta mainitsee. Kelan sivut on päivitetty eilen, luulen. Muuten teksti täysin sama kuin aiemmin, mutta jaettavan äp:n vuosiluku päivitetty.
 
Takaisin
Top