Äitiyspakkaus

Me haettiin pakkaus eilen. Oli nopeaa toimintaa, kun vasta viime viikolla laitoin hakemuksen Kelaan.
Saatiin uusi pakkaus ja oli kyllä paljon kivempia vaatteita kuin 2014. Ollaan miehen kanssa naurettu vieläkin niille 2014 haalarin korneille teksteille. Ei vaan ollut meidän makuun, vaikka käytössä on ollutkin.

Uudesta pakkauksesta otettiin esikoiselle käyttöön isoin yöpuku ja sukat.

Joo matkahuollon paketit monesti tulee ärrälle, siwaan tai valintataloon. Vieläkö Merivesiväri matkahuollon noutopiste on siinä bussiasemalla Koskikeskuksen vieressä? Ei se paketti kyl paljoo paina, et ehkä sen sais sisulla myös kannettuu pari kilsaa :D

Joo matkahuollon paketit monesti tulee ärrälle, siwaan tai valintataloon. Vieläkö Merivesiväri matkahuollon noutopiste on siinä bussiasemalla Koskikeskuksen vieressä? Ei se paketti kyl paljoo paina, et ehkä sen sais sisulla myös kannettuu pari kilsaa :D
Tulikin tohon Siwaan. Ilmeisesti Matkahuollon noutopistettä ei enää oo. Mutta siis! Mulla on äitiyspakkaus! Kuinka mahtavaa.

Mä en tajua mihin mun pakkaus on joutunut. Päätös on tullut mutta pakkausta ei vaan kuulu :\

Oon kyl tosi ilonen tost pakkauksest. Ja en pysty olee ihmettelemättä että oikeestiko tää on ilmanen. ainut "turhake" nopeella mietinnällä meille on toi kestovaippa..

Oon kyl tosi ilonen tost pakkauksest. Ja en pysty olee ihmettelemättä että oikeestiko tää on ilmanen. ainut "turhake" nopeella mietinnällä meille on toi kestovaippa..
Mä haluaisin sitäkin kokeilla. Kortsut on sen sijaan aika tarpeettomia, kun ei me nyt taidetta niillä ehkäisyä hoitaa :D Mies ei pitänyt kirjasta, kuulemma kaikki lastenlorut kuulostaa ihan hölmöltä. Mutta vaatteet, lakanat, kaikki ne tulee varmasti käyttöön :)

Mä haluaisin sitäkin kokeilla. Kortsut on sen sijaan aika tarpeettomia, kun ei me nyt taidetta niillä ehkäisyä hoitaa :D Mies ei pitänyt kirjasta, kuulemma kaikki lastenlorut kuulostaa ihan hölmöltä. Mutta vaatteet, lakanat, kaikki ne tulee varmasti käyttöön :)

Jälkivuodon aikana suositellaan tulehdusriskin takia kondomia :)

Muokattu viimeksi:
Mullekin pärähti 140,- tänään tilille. Vähän huono homma, kun just nyt ennen puolen kuun tilipäivää rahat aivan finaalis..taitaa mennä tuo raha ruokaan ja muuhun tarpeelliseen..

Eikös sitä suositella että jälkivuodon aikana pistettäis räppänät muutenkin kiinni ja sitä sellasta hellyyttä annettais vasta sitten kun jälkivuoto on loppunut..näin sanoi neuvolatäti mulle viimeksi :p Meillä edelleen v.2014 pakkauksen kortsut käyttämättä (siksi mä olenkin tässä tilassa:grin..no ei..muutenkaan kumpikaan halua kumeja käyttää) Tuostakin (seksistä jälkivuodon aikaan) on varmaan eri suositukset eri neuvolassa.

Muokattu viimeksi:
Meilläkin muutama kumi vielä 2013 pakkauksesta tallella. On niin päiväystä vielä mut ekan kohalla meni se kk ennenkuin petipuuhiin ryhdyttiin. Ei tosiaankaan tykätä kumeista mutta ne on ihan on parina kertana ennenkuin saa toisen ehkäisyn käyttöön.

Satru: Meillä sama homma. Ja en uskonut muutenkaan tulevani heti raskaaksi, kun esikoista yritettiin pari vuotta. :grin Tämän jälkeen aattelin hommata kierukan.

Mut joo, ei siinä kyllä tehnyt viikkoihin edes ajatustasolla mieli heilutella vällyjä. Sen verran arat paikat oli synnytyksen jäljiltä. Oisko meillä mennyt joku 6vk synnytyksestä ennen kuin alettiin taas varovasti hommiin.

Satru: Meillä sama homma. Ja en uskonut muutenkaan tulevani heti raskaaksi, kun esikoista yritettiin pari vuotta. :grin Tämän jälkeen aattelin hommata kierukan.

Mut joo, ei siinä kyllä tehnyt viikkoihin edes ajatustasolla mieli heilutella vällyjä. Sen verran arat paikat oli synnytyksen jäljiltä. Oisko meillä mennyt joku 6vk synnytyksestä ennen kuin alettiin taas varovasti hommiin.

Mulla oli ehkäisynä kolmatta vuotta kuparikierukka ja nyt oon raskaana 27+6 viikolla ;) :)
Mut kyllä mekin ollaan silti puhuttu kierukasta sit jossakin vaiheessa.
Vaikka tää raskaus oli TODELLINEN YLLÄTYS niin on kyllä aivan ihanaa :)

En vaan tiedä haluaisinko sitä heti tämän lapsen jälkeen kun mulla olis toiveissa vielä toinen yhteinen lapsi miehen kanssa. Mulla siis edellisestä liitosta kohta 6vuotias poika.
Mies ei osaa vielä sanoa asiaan mitään.
Mut onneksi tässä aikaa miettiä mitä tekee :)

Meilläkin vauva on tavallaan seurausta kuparikierukan pettämisestä :D eli tulin raskaaksi kuparikierukasta huolimatta, mutta sain keskenmenon joskus viikolla 5 jo. Kumpikin meistä huomasi olevansa ainoastaan pettyneitä tuohon raskauden keskeytymiseen ja vauvakuume heräsi. Muutama kuukausi mietittiin asiaa ja sitten kävin poistattamassa kierukan ja tämä tyttö saikin alkunsa heti siinä samassa kierrossa :)

Olen pohtinut kuparikierukan ja hormonikierukan väliltä. Mieluiten oisin toki ilman ehkäisyä, mut kaksi lasta saa luvan riittää. (Varmat päivät ei nyt toimineet kun raskaana olen :grin)
Toisaalta en haluaisi elimistööni ylimääräisiä hormoneja, mut toisaalta kierukassa ne vaikuttaa vain paikallisesti, menkat loppuisi ja ois kai luotettavampi kuin kuparikierukka.
Kuparikierukka ois "luonnollisempi", mut siinä ilmeisesti ois tiedossa kivuliaammat ja runsaammat kuukautiset. Onko jollain kokemuksia/suosituksia?

Me tehtiin esikoista 5 vuotta, hoitojen avulla lopulta saatiin. Tämä heinäkuinen tärppäsi täysin luomusti jo neljännestä kierrosta. Että ei se edellisen raskautumiseen mennyt aika kerro mitään ja naisen kroppa jopa on usein hedelmällisempi synnytksen jälkeen.

Ja tulehduksien vuoksi kortsut jälkivuodon aikaan sekä kipujen vuoksi seksi ei välttämättä maistu/ ole mielessä.

Meillä on tähän asti ollu kierron vaiheiden tarkkailu ehkäisynä ja sit ku toukokuussa jätettiin sekin ehkäsy pois ni lokakuun lopulla ovuloin. En siis ollu ovuloinukaan vuoteen mut sitä ennen tunnistin ovulaation ja käytettii aina viikkoo ennen ja muutama päivä oviksen jälkeen kortsua. Mut jatkossa endometrioosidiagnoosin takia en tiedä mitä ehkäsyn kanssa teen. Yhdistelmäpillereitä gyne suosittelee mut ne ei sovi miule. Tekee miusta itkupillin... ja muutenkaa hormonivalmisteet ei oo ikinä saanu aikaan hyvää oloo. Ainoo hyvä olo miul on omien luonnollisten hormonieni kanssa. Raskaana ollessaki oon ollu maailman tasaisin henkisesti ja fyysisestikin olwn voinut erinomaisesti. Ainoo on nää supistelut nyt ja kiukuttaa kun en voi mitään tehä.

Nyt menee kyllä niin offtopiciks ku olla voi mut joo...en tiiä miten ehkäsis imetyksen jälkeen. Kortsu tietty siihen asti.

Takaisin