Äitiyspakkaus

Pakko jatkaa offtopicista kun on herkullinen aihe! Ei olla vielä uhrattu ajatusta et miten ehkäisis synnytyksen jälkeen. Kumpikaan ei tykkää kortsuista. Ja pitäisi melkein tehdä nyt ne lapset mitä aikoo tehdä, kun olen jo 35v. Eli ei passaisi kovin kauaa jättää väliä. Toisaalta, pitää keholle antaa aikaa toipua ja tulevalle mahdollisuus rintamaitoon mahdollisimman pitkään, ja olishan se hyvä ettei tarttis painia uhmiksen ja koliikkilapsen kanssa samaan aikaan (siis jos peräkkäin tekisi lapset ja kävisi huono tuuri koliikin yms. kanssa). Hankala yhtälö. Mies tosin ei ole ihan vakuuttunut, että haluaisi vielä yhden... Taitaa haluta ensin katsoa, et kuin tän kans käy! Fiksua. :D
 
Pakko jatkaa offtopicista kun on herkullinen aihe! Ei olla vielä uhrattu ajatusta et miten ehkäisis synnytyksen jälkeen. Kumpikaan ei tykkää kortsuista. Ja pitäisi melkein tehdä nyt ne lapset mitä aikoo tehdä, kun olen jo 35v. Eli ei passaisi kovin kauaa jättää väliä. Toisaalta, pitää keholle antaa aikaa toipua ja tulevalle mahdollisuus rintamaitoon mahdollisimman pitkään, ja olishan se hyvä ettei tarttis painia uhmiksen ja koliikkilapsen kanssa samaan aikaan (siis jos peräkkäin tekisi lapset ja kävisi huono tuuri koliikin yms. kanssa). Hankala yhtälö. Mies tosin ei ole ihan vakuuttunut, että haluaisi vielä yhden... Taitaa haluta ensin katsoa, et kuin tän kans käy! Fiksua. :D

No vähän tuo tilanne täälläkin :) Mä oon 32 ja oon kans sitä mieltä, etten montaa vuotta enää halua lykätä lapsien tekoa.
Miehellä kans varmaan tuo asenne, että kattoo nyt miten tästä selvitään :D
 
Täällä ollaan 38 ja esikko täyttää kesäkuun lopulla 2....uhmaa on jo ja uskon että pahenee vaan. Toivottavasti säästytään koliikilta, onneksi oon käynyt esikoisen kanssa vauvahierontakurssin, niin osaa helpottaa vauvan oireita ja ennaltaehkäistä niitä.
 
Meillä on tähän asti ollu kierron vaiheiden tarkkailu ehkäisynä ja sit ku toukokuussa jätettiin sekin ehkäsy pois ni lokakuun lopulla ovuloin. En siis ollu ovuloinukaan vuoteen mut sitä ennen tunnistin ovulaation ja käytettii aina viikkoo ennen ja muutama päivä oviksen jälkeen kortsua. Mut jatkossa endometrioosidiagnoosin takia en tiedä mitä ehkäsyn kanssa teen. Yhdistelmäpillereitä gyne suosittelee mut ne ei sovi miule. Tekee miusta itkupillin... ja muutenkaa hormonivalmisteet ei oo ikinä saanu aikaan hyvää oloo. Ainoo hyvä olo miul on omien luonnollisten hormonieni kanssa. Raskaana ollessaki oon ollu maailman tasaisin henkisesti ja fyysisestikin olwn voinut erinomaisesti. Ainoo on nää supistelut nyt ja kiukuttaa kun en voi mitään tehä.

Nyt menee kyllä niin offtopiciks ku olla voi mut joo...en tiiä miten ehkäsis imetyksen jälkeen. Kortsu tietty siihen asti.


Entäs minipillerit? Mulla oli Cerazette nimiset pillerit käytössä. Niissä ei ole estrogeeniä ollenkaan. Minäkään en voi yhdistelmäpillereitä syödä migreenin takia, mutta noi minipillerit käy hyvin ja on ehkäissyt ja voi käyttää jo imetyksen aikana :wink Viimeksi taisin alottaa heti miten jälkivuodon loputtua kun rupes halutkin hyrräämään entiseen malliin :happy:
 
Mulla tuli kuparikierukka itsestään kauppamatkalla ulos joskus kauan sitten, sen jälkeen en oo härpäkkeeseen uskonut :confused: MInipillerit on käytössä taas synnytyksen jälkeen. viimeksi taisin aloittaa pillereiden syönnin jo ennen jälkitarkastusta kun vuoto oli jo loppunut, niin en jaksanut odottaa siihen jälkitarkastukseen asti, kysyin toki asiaa neuvolasta ensin :joyful: Ne ei haittaa imetystäkään.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli hormoonikierrukka 2 kertaa ja se tuli itsestään koko ajan pois niin siirryin takaisin e-pillereihin, mut ei nekää sitten enää sopineet vaan kuivattivat limakalvot ihan totaalisesti. Joten päätettiin että on kakkos lapsen aika :-D seuraavaksi kokeilen kapselia, oon kuullut siitä niin paljon hyvää :-)
 
Mä haluaisin putket poikki tän lapsen jälkeen, vaikka esikoinen onkin. Mulle on mun ura tosi tärkeä, ja siks tuntuu, että yksi lapsi riittää. Sit riittää energiaa sekä työlle että muksulle.
 
Mä söin minipillereitä kolme vuotta, juurikin noita Cerazetteja ja tadaa tänään rv 27+3 :laughing002 itse ajattelin kierukkaa tai kapselia kokeilla seuraavaksi :)
 
Moikka!
Täällä oli jotkut toivoneet ennemmin viimevuotista äitiyspakkausta. Minä tilasin omani vähän turhan varhain ja sain vielä viimevuotisen. Kiitollinen olen toki siitäkin, mutta poikaa odottavansa olin innostunut tämänvuotisesta.
Olisiko joku kiinnostunut vaihtamaan? Pk-seudulla vaihto onnistuisi hyvinkin, voin ajella vaihtamaan.
Omani on vielä uunituoreena tuolla odottamassa, jos joku haluaa vaihtaa. Katsoin sisällön, mutta kun huomasin viimevuotiseksi, niin jätin sen vielä koskemattomana odottelemaan.
Ottakaa ihmeessä yhteyttä, jos kiinnostaa vuoden 2015 versio, niin saadaan molemmat mieluisampi
Ihanaa, aurinkoista viikonloppua!
MinSom
 
Entäs minipillerit? Mulla oli Cerazette nimiset pillerit käytössä. Niissä ei ole estrogeeniä ollenkaan. Minäkään en voi yhdistelmäpillereitä syödä migreenin takia, mutta noi minipillerit käy hyvin ja on ehkäissyt ja voi käyttää jo imetyksen aikana :wink Viimeksi taisin alottaa heti miten jälkivuodon loputtua kun rupes halutkin hyrräämään entiseen malliin :happy:

Minipillerit on progesteronia jota söin kahta eri merkkiä myös endometrioosin hoidossa ennen raskautta kuureina kunnes kyllästyin sivuoireisiin. Ei sopinut sekään ollenkaan, turposin ja miusta tuli oikee veemäinen ämmä. Kilahtelin joka asiasta, sain paniikkikohtauksia, masennusta ja järkyttävää hikoilua. Täyselliset vaihdevuosioireet.
Viittä eri yhdistelmäpillerii kokeilin aikoinaan 7 vuoden ajan ja se riitti. Ei oo synteettiset hormonit vaan minuu varten. Luomuna olo on aikoastaan sopinu miule täysin, ainoo minkä se sit aiheutti oli endo. Pitkä hormoniehkäisy piti sen poissa mut se sit alko kehittyy ku jätin hormonit melkein 4 vuotta sitten. Pitää varmaan hankkiutuu uudestaan raskaaks imetyksen jälkeen tai toivoo ettei endometrioosi oo ärhäkkää laatua... :sad001
 
Mä haluaisin putket poikki tän lapsen jälkeen, vaikka esikoinen onkin. Mulle on mun ura tosi tärkeä, ja siks tuntuu, että yksi lapsi riittää. Sit riittää energiaa sekä työlle että muksulle.

Eiks sterilisaatiossa ole niitä rajoituksia, miten sitä saa?
 
Minipillerit on progesteronia jota söin kahta eri merkkiä myös endometrioosin hoidossa ennen raskautta kuureina kunnes kyllästyin sivuoireisiin. Ei sopinut sekään ollenkaan, turposin ja miusta tuli oikee veemäinen ämmä. Kilahtelin joka asiasta, sain paniikkikohtauksia, masennusta ja järkyttävää hikoilua. Täyselliset vaihdevuosioireet.
Viittä eri yhdistelmäpillerii kokeilin aikoinaan 7 vuoden ajan ja se riitti. Ei oo synteettiset hormonit vaan minuu varten. Luomuna olo on aikoastaan sopinu miule täysin, ainoo minkä se sit aiheutti oli endo. Pitkä hormoniehkäisy piti sen poissa mut se sit alko kehittyy ku jätin hormonit melkein 4 vuotta sitten. Pitää varmaan hankkiutuu uudestaan raskaaks imetyksen jälkeen tai toivoo ettei endometrioosi oo ärhäkkää laatua... :sad001

Entäs hormonikierukka? Vaikutus on kuitenkin enempi paikallinen kuin pillereillä.
 
Mä oon pääasiassa syönyt yhdistelmäpillereitä 15v alkaen, Cerazetteja kokeilin esikon syntymän jälkeen mutta eivät mulle sopineet. Tässä raskaudessa oon ollut ihan valtava hormonihirviö että kaikki hormonaalinen ehkäisy alkanut hirvittämään, varovasti ehdottelin miehelle jos imetysaika mentäis kokonaan kortsuilla vaikka ei kumpikaan niistä oikein niin diggailla mutta mies oli samaa mieltä kun on nyt joutunut tässä 6kk kestää ärjyvää leijonaa :D sen jälkeen kun alkaa imetys ja synnytys/raskaushormonirippeet turvallisesti takana niin paluu todennäköisesti yhdistelmäpillereihin. Tai mahdollisesti kierukkaan tai kapseliin.
 
Eiks me naiset olla muutenkin hormonihirviöitä :wink Mulla oli varmaan pari ekaa kuukautta pillereiden syömisestä ennen kuin mielialat tasaantui, tykkäsin kun menkat ei välttämättä tule joka kuukausi eikä niin runsaina kun normaalisti. Mutta kohtahan mä olen sen ikäinen jo, ettei mulla välttämättä tule enää menkkoja :) Mä varmaan saisin piuhat poikki halutessani (olen sitä vähän jo miettinytkin, ikä ja 4 lasta, mutta katsotaan)

Kapselista kuulin joltain kaverilta, että se aiheuttaa välivuotoa, että kun ei ole menkat niin pitää silti olla side kun tiputtelee muuten. Oli kokenut sen ärsyttäväksi ja hankalaksi.
 
Meilläki oli kissa mukana arvioimassa pakkausta ja sisältöä.. sit se jossain vaiheessa kyllästy, käänsi selkänsä ja kävi nukkuu sen tavarapaljouden viereen. Tuli mieleen se taannoinen otsikko "kissaa ei kiinnosta" XD
 
Perjantaina oli tehty päätös, toivottavasti tällä viikolla tulisivat :).
 
Takaisin
Top