Äitiyspakkaus

Ninni22, Teitkö netissä hakemukset? En nyt muista äkkiseltään miten ne päätökset tuli näkyviin, mut eikö sulla ole mitään linkkiä siinä missä lukee se hakemus ja ratkaistu? Päivämäärä oli jossain joskus esim linkkinä päätökseen, mutta en muista mistä etuudesta oli kyse kun on tässä puolen vuoden sisään tullut pyöriteltyä useampia.. No joka tapauksessa se päätös tulee näkyviin varmaan viimeistään huomenna jos on ratkaistu kerran jo. Lapsilisästä se päätös on vähän hassu kun maksamisen aloitus riippuu todellisesta syntymäpäivästä. Ja tosiaan päivärahan kohdalla käsittely voi kestää kauankin. Mulla esim odottaa edelleen työnantajalta liitettä kun haen viimeisen 6kk:n tulojen mukaan ja liitteen deadline on muistaakseni vasta tän kuun lopulla tms. Äitiysloma alkaa 16.12.
 
Joo siis sitä just ihmettelin kun ei päätöksen kohdalla lukenut mitään. Käyn tänään kurkkimassa uudelleen. :)
 
Siin oman sivun vasemmassa reunas on niit tukien nimiä ni siit oikeest tuest klikkaamal pitäs saaha päätös auki
 
Siis mitä? Laitoin pe netin kautta hakemuksen äitiyspakkaukseen ja nyt tuli ilmoitus, että on haettavissa. Taidan tallimatkalla sen sitten hakea. Piti vaan isyyspakkaus antaa samana päivänä, mutta eihän se ole edes valmis. Joten mies saa pakkauksensa vasta jouluna, onpa sitten joululahja samalla :)
 
Oih, mahtavan nopeaa toimintaa! :)

Tein eilen omat hakemukseni (tosin vasta iltapäivällä neljän aikoihin) ja statuksena on äitiysavustuksessa vielä "käsiteltävänä".. josko huomenna ois jo tuon tilalla "ratkaistu" ja "postitettu" :D. Sormet jo syyhyää päästä kurkkaamaan pakettia ja pesurumbankin vois pikkuhiljaa aloittaa :)
 
Osa oli ihan kivoja, mutta mun makuun kaikki värit ei ihan kolahtanut. Mutta ei voi aina kaikkia miellyttää. Sit kun joku vielä pesisi noi vaatteet :)
 
Ollaanko täällä Oulussa jotenki hitaita ku laitoin hakemuksen noin 1,5 viikkoa sitten ja koko hakemusta ei oo vielä edes käsitelty... Murr. :sad001
 
Laitoin hakemuksen viime torstaina, ja paketti oli saapunu tänne Siwaan jo eilen, keskiviikkona. Eli alle viikossa tuli mulle. Tänään kävin hakemassa, yksin hain kävellen n.500m päästä ja paketti painoi muistaakseni 7,5kg. Hyvin meni :) ja ihan mukava sisältökin. Ihmettelin vaan miten isoja kokoja oli, esim. toppapuku näyttää niinku se menis 3-vuotiaallekin :joyful: no, ainaki on reilusti kasvuvaraa... Saapa nähdä mitkä tuotteet tulee sitten oikeasti käyttöön! Ainakin bodyt, potkuhousut ym vaikutti siltä että varmasti tulee käyttöä ja eikä olis vastasyntyneellekään välttämättä liian isoja :)
 
Minä käytin sitä toppapukua vaunuissa päikkäreillä edellisellä lapsella vaikka se oliki liian iso, ei se haitannu yhtään, vähän niinku makuupussissa ois ollu :)
 
Elise81, niinpä.. ja sen 2015 toppapuvun saa viel pussiksikin :)

Jesjesjes! Kävin hätähousuna ny kurkkaamassa omilla Kelan sivuilla, ja status oli vaihtunut "ratkaistuksi"! :happy:. Eli oiskohan sit huomenna tuon tilalla jo "postitettu" :D. Miten myöhään ne oikein Kelassa työskentelee, kun viel neljän jälkeen status oli "käsittelyssä"?? :D
 
Owlet, oon miettiny samaa :D eilen illalla/yöllä ei ollu tullu sitä päätöstä vielä näkyviin, mut tänä aamuna aikaisin 7-8 välillä ku katoin, niin se oli tullut sinne o_O Että joko siellä kelassa alkaa työt jo klo 7 aamulla tai se päätös on tehty yön aikana:grin
 
Onhan Kelan puhelinpalvelukin auki jonnekin klo 18 asti tms eli kai ne siellä samalla naputtelee päätöksiäkin :wink
 
Mulla tuli kelan päätös keskiviikkona, mutta pakkaus oli jo matkahuollossa tiistaina:wink samalla kun hain toista pakettia sanottiin että tääl ois tämmönenkin paketti, otatko mukaan... :)Nappasin tietty matkaani vaikka ihan kävellen olin liikenteessä :) eikä ollu painava edes:)
 
Oiskohan munki paketti sit tullu mut ei vaan oo saapumisilmotusta tullu.. Mulle nimittäin päätös tullu jo 3.11 eikä oo pakettia kuulunu :sad001
 
Takaisin
Top