Äitiyspakkaus

Enpä usko että kukaa joutuu ainakaa yli kahta viikkoa odotella :) että eiköhän pakkaus tuu jokatapuksessa jouluks vaikka hakemuksen laittais marraskuun lopussa-joulukuun alussa :)
 
Erehdyin jo käydä penkomassa siskon äitiyspakkausta, joten nyt ei tuo oman saaminen enää jaksakaan kovin paljoa kiinnostaa kun kaikki on nähty jo :D
 
Ninni22, mäkin toivon, ettei kukaan joutuisi yli kahta viikkoa odottelemaan, mutta sekin voi olla tylsä realiteetti, että niinkin voi toisinaan käydä.. suuri vaikutus on varmasti hakutavalla (posti vs. netti) ja sit muita mahdollisia muuttujia ovat mm. paikalliset viive-erot eri paikkakuntien Kelojen välillä, mahdolliset ruuhkat pakkaamossa tai ruuhkat postissa. Jos kaikki rullaa hyvin, ni nopeaa se on, mut jos huono mäihä käy, ni joku käsittelyvaihe voi tökkiä. Toivottavasti ei kuitenkaan kellekkään niin käy :). Oon vaan välillä pikkuisen pessimisti, ni oon jo varautunu, et hommassa voi kaikesta huolimatta kestää jonkun aikaa. Ihana kyllä yllättyä, jos onkin salaman nopeaa! :)

Nettisivujen mukaan "Pakkaus toimitetaan noin kahdessa viikossa sen myöntämisestä", ni varmasti pakkaus ja postitus meneekin yleensä vauhdilla, mut käsittelyvaihe on varmasti se, missä eniten eroja tulee. Eli osa hakemuksista etenee salamana eteenpäin ja osaa jää odottamaan hyväksyntää, mikäli palvelussa on ruuhkaa.
 
Niin ja voi käydä niinkin, että hakemusta ei heti hyväksytäkään ja ne pyytää jotain lisätietoja, nii siinäki menee sit heti turhaa aikaa. :shifty: mut kyllä sen kaks viikkoakin odottaa mielellään. Eihän sillä pakkauksella sinänsä kiire ole. :)
 
Jos saa neuvolasta todistuksen oikean muotoisena (sikiöiden lukumäärä, laskettu aika, milloin on 22 viikkoa täynnä jne), niin kun sen saa sähköisenä Kelaan, käsittely on nopeaa. Kannattaa kuitenkin käydä tarkistamassa hakemuksen tila vsikka päivittäin.

Kunhan Posti ei olisi joulukuussa lakossa :wink
 
Todistuksen sain tänään neuvolasta, nyt pitäis vaan jaksaa väsätä hakemus. Mutta eiköhän sen nyt ehdi ainakin ennen joulua saamaan. :)
 
Mä en osaa päättää, otanko tuon pakkauksen. Meille on tulossa joutsenen untuvapussi ja serkulta joka syntyy joulukuussa, tulee sitten vaatetusta. Poikaa aavistelen itse, eli silloin nuo värit ois ok, tuosta ruskeasta en kuitenkaan syty. Nuo kammat ja kynsisakset saa apteekista ja muu jää herkästi käyttämättä. Meillä on pieni kämppä ja oon todella tarkka tavaroista, en haluaisi mitään ylimääräistä nurkkiin pyörimään. Noh, täytyy pohtia.
 
Ninni22, niinpä, kyllä sen ajan odottelee mielellään! :). Ja harvemmin onneksi varmaan just äp-hakemuksessa lisätietoja tarvitaan, ne on varmaan enemmän muiden etuushakemusten ongelmia.

KoBe, niinpä, toivotaan että Posti toimii normaalisti :D. Jostain uutisesta luin, että varatyyppejä on kyllä hankittu lakkoilijoiden varalle, eli ei pitäs onneks siitäkään olla suurempaa ongelmaa :).

MuruMami, tuolloin voi olla, että kannattaa mennä omien fiilisten ja säilytystilojen mukaan.. eihän sitä turhaan kannata ottaa nostalgiasta, jos sisällöstä ei kauheasti välitä :). Yks mahis toki on, että otat paketin ja paat epämieluisat asiat kiertoon ja piät vaan ne, mistä tykkäät. Pakkauksella meinaan on itsellään arvoa reilusti yli sen 140 euron, ja rahaa ja aikaa saa helposti palamaan pikkuasioiden hankintaan :).
 
Ups! Kävin uteliaisuudesta nyt kurkkimassa Kelan sivuja uudelleen ja tutustuin "Näin haet" -kohtaan jo valmiiksi ennen tämän viikkoista neuvolaa. Pakkausta ei näköjään tällä hetkellä postitetakaan Postin kautta, vaan Matkahuolto hoitaa kuljetukset :)
 
Owlet ai sullaki on neuvola tällä viikolla :) mulla kans huomenna
 
Mulla luki tänään et kela saanut mun äitiyspakkaushakemuksen.. Perjantaina tein sen. Tänään vein kopion todistuksesta kelaan, tpivottavasti riittää jos kerta kuvakin riittäisi koneella.. Töissä yksi puhui että voi olla että kopio ei riitä.
 
En haluu aökuperästä viedä ennenku pakko jos tosiaan katoaa heiltä sitten. :D
 
Terveisiä tammikuisista. Itse tein netissä hakemuksen ja liitin kännykällä otetun kuvan raskaustodistuksesta pe aamupäivällä. Pe iltapäivällä oli päätös tehty ja paketti odotti Siwassa seuraavan viikon tiistaina. Osa kuitenkin odotti päätöstä 3-4 viikkoa ja toisilla paketin kulku kesti päätöksestä sen 2 viikkoa. Ja samalla tavalla haettuja oli suurin osa. Eli vaihteluväli oli aika suuri. Mut kaikki on pakettinsa kuitenkin saanut ketkä on halunnut.
 
Tässäpä tärkeä kysymys: kuinka paljon äitiyspakkaus painaa?
Autottomana täytyy miettiä tällaisiakin asioita, pärjätäkö bussilla vai pyytääkö kaverilta kyytiä.
 
Mä oon miettiny samaa. Painosta en tiiä mut se laatikko on itsessään jo aika iso etten kyl ite sais sitä sylissä kannettua :eek:
 
Takaisin
Top