Äitiyspakkaus

Sen verran pitää kysellä, kun mun tilanne on se, että työsopimus loppuu näillä näkymin vuoden vaihteessa ja työnantaja ei siis tule maksamaan minulle näitä alkuja. Pitääkö minun silti toimittaa työnantajalle ja palkkatoimistoon todistus? Kun periaatteessa ens kuussa tulee se kaks kk äitiysloman alkuun.

Ei tarvi jossei sulla oo voimassa olevaa työsopimusta sillon kun äitiysloma alkaa.

Okei.. Mutta tässä on aina se jos.... Pitäisköhän varalta toimittaa ku täti anto kolmena kappaleena. :-D

Verottaja vahvistaa viime vuoden verotuksen vuodenvaihteessa.
Tiedän sen siksi, kun itse jäin viimeksi äitiyslomalle joulukuussa. Luulin, että kela saisi vahvistetun verotuksen silloin kun itsekin sain (olisko ollut lokakuussa), mutta koska aloitin äitiysloman ennen vuodenvaihdetta, korvaukset määräytyivät 2 vuotta aiemmalla verotuksella.

Oukkei, eipä sillä päätöksellä nyt kiire ole, mut kun on tämmönen hätähousu ja haluis heti tietää kaikki :D

Muffinin, niin mäkin ajattelin :grin
Kunhan nyt ensin saan sen pakkauksen. Ehkä ensi viikolla, jos tukilakot ei laajene matkahuoltoon :p

Näin viime yönä unta että vauva oli jo syntyny ja sillä oli päällä se keltanen pöllö potkupuku äitiyspakkauksesta :) se oliki mun lemppari koko pakkauksessa :D

Tänään oli neuvola ja heti laitoin äitiysavustus -hakemuksen menemään. Kiireessä, kun ei oo skanneria niin otin vaan kännyllä kuvan raskaustodistuksesta ja liitin sinne. Toivottavasti kelpaa.

Mulle tuli ainaki pakkaus perille asti, ihan sillä vaan että otin kuvan todistuksesta :) eli kyllä sen pitäis kelvata!

Jos muuten joku ei itse tykkää, niin ostan/vaihdan johonkin tuon pakkauksen raitapuvun. Mies oli siitä aivan innoissaan ja olis kiva saada toisellekin kaksoselle (ja miehelle ylläriksi) :grin
bd7a3e75-169d-4c79-a6af-23711fbe3d36

Täällä kans pakkaus haettu tänään <3 Vielä ei voi avata!
Alkaa kyllä vähän konkretisoitua tää homma, ku joka paikka on vauvakamaa täynnä. Mut pakkaus on kuitenkin tavallaan se virallinen todiste tulevasta :-D

Mä sain tänään raskaustodistuksen ja laitoin heti hakemuksen. Saa nähdä milloin tulee! En kyllä malta odottaa :)

Cassia, sama juttu! Pitää varmaan joka päivä käydä kurkkaamassa siellä KELAn asiointipalvelussa miten asia etenee :D

Takaisin