Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me otamme pakkauksen, kolmannen kerran. Edellisestä vauva-ajasta ei hirveästi ole tallessa mitään. Heille, jotka värejä murehtivat tms., muistuttaisin, että nuo vaatteet ovat niin hetken, kuukauden-pari, sopivia, ettei sillä nyt niin hirveästi ole väliä, mitä väriä ovat. Ja tokihan voi täydentää omilla valinnoilla, jotka vastaavat omaa makua. Musta tuo on niin ihanan huoletonta, että kaikki saa valmiiksi yhteen koottuna. On kuin yksi ylimääräinen joulu.

Luulenpa, että huhtikuisetkaan eivät saa 2016 vuoden pakkausta. 2010 sain vielä toukokuussakin edellisen vuoden pakkauksen.

Ymmärrän toki teitä, jotka ette ota pakkausta ja haluatte valita itse. Se on jokaisen oma valinta ja molemmat tavat hyviä!

Makuupusseja meillä kyllä taitaa olla sitten ylimääräisiä. Löytyy ainakin tuo 2009 malli, jos jotakuta kiinnostaa ;)

Me ei meinata äitiyspakkausta ottaa. Vuoden 2015 kuosit ei hirveästi silmää miellyttäneet. Kirppikseltä olen bongannut paljon käyttämättömiä äp-tuotteita ihan pilkkahintaan. Juuri ostin esim. vuoden 2014 käyttämättömän toppahaalarin 5€:lla. Ennemmin ostaa sillä 140€:lla sitten itseään miellyttäviä tuotteita, tai pistää sen rahan johonkin suurempaan hankintaan.

• Tykkään
Reaktiot: I-P
Näin ensimmäistä lasta odottaessa otamme ehdottomasti pakkauksen! Mitään kun ei ole valmiina. Sisältää kuitenkin vaikka mitä tarpeellista. Ajattelin että laitan sen laatikon pinnasänkyyn aluksi :happy:

Mekin otettiin ensimmäiselle äp. Sisältää niin paljon hyödyllisiä tuotteita, jota emme ainakaan tajunneet että niitä tarttee. Kylpyveden lämpömittari, kynsisakset, purulelu jne. Ja kirjasta ollaan pidetty tooosi paljon. Vaatteista käytettiin enemmän tai vähemmän vaikka väri ei aina miellyttänyt - suurempi ongelma oli kun jotkut vaatteet olivat niin leveitä ettei niitä pystynyt käyttämään kuin varavaatteina.

Nyt ei varmaan oteta kun kaikki tallessa.

Me otettiin viime vuonna pakkaus esikoiselle joten nyt otetaan rahana. Ei tarvita muuta kuin vaatteita ja niitähän saa jo melkein ilmaiseksi :)

Aiemmin olen jo päättänyt että otetaan pakkaus toisenkin kerran ja vaikkei siellä kaikki ihan käyttistä ollut viimeksikään.. Tänään tuli vastaan yksi niistä hyvistä syistä..se vauvapyyhe on iiiihan paras edelleen käytössä ja pehmee!

Sen pääsee anomaan ku rv 22 jälkeen neuvolasta antavat raskaustodistuksen. Muistaakseni anottava viim. 2kk ennen laskettua aikaa ja useimmille tullu 2viikon päästä anomuksen jättämisestä.

Näin se meni. Ja viime kerralla olin ensimmäisten joukossa, jotka sai uuden pakkauksen toukokuussa eli en usko että uusinta 2016 vuoden pakkausta kannattaa odottaa ettei tuu pettymystä :/ Me otetaan rahana ku edellisestä jäljellä kaikki ja käytetään rahat tuplarattaisiin :)

Eli vielä vähän aikaa joutuu odottamaan, ennen kuin pääsee hipelöimään niitä tavaroita :happy:

Mun silmään näyttää nuo lähivuosien pakkaukset aika samalta... Eli ehkei se ens vuodenkaan mikään aivan erilainen ole. Harmi toki jos onki joku aivan ihana ja sitä ei saa! Aika poikamaisia nuo vaatteet tosin... Pojalle ois ihan kiva tuo 2015 pakkaus ja tytölle ehkä menettelevä... jos niitä yhdistelee johonki tyttömäisempään vaikka. Mutta turhan räikeitä osa. Tuo peitemakuupussi on se joka ei niin miellytä silmää. Liian metsänvihreä ja jotenkin ehkä 90-lukulainen? Väärällä lailla retro.

On kyllä hyvää luettavaa vanhat äitiyspakkaus keskustelut joihin törmäsin kun googletin äitiyspakkausta :D Siis se että "taas pitää tytöt pukea vaalean siniseen mutta poikia ei koskaan punaiseen, että pojat kuolee jos ne puetaan punaiseen" ja "maailma on miesten ja alkaa jo äitiyspakkauksesta" :D Ymmärrän nuo kommentit toisaalta... ihan hyvin vois olla vähän tummanpunaista edes. Ja toisaalta beigeä ym neutraalia myös enempi.

Mutta ihanahan tuo pakkaus on saada :) ja sööttejä eläinaiheisia kuvia!

Me ei oteta pakkausta, kun esikoisen vuoden -14 pakkauksesta on suurin osa edelleen tallessa. Olin aika pettynyt äp:n vauvanvaatteisiin, esim. jostakin bodystä neppari oli viallinen, sellainen teräväreunainen, jotkut bodyt ei joustaneet yhtään ja muutenkin ne vaatteet jäi aikalailla käyttämättä :/ Kirppiksiltä olen haalinut muutamia aiempien vuosien makuupusseja, ne on olleet käteviä maton päällä leviteltyinä, jos ei halua puklu- tai pissivahinkoa matolle ;) Kirppiksiltä saa kyllä todella edullisesti esim. äp:n makuupusseja ja vanupukuja tai toppiksia, itsekin löysin jopa 10 c maksavana sen kevytvanupuvun aiemmilta vuosilta beigenä (en halunnut pitää tytöllä vuoden -14 sinistä vanupukua)! Ja makuuspussit on maksaneet n. 3 e..mutta kyllä ensimmäistä lasta odottavalle silti suosittelisin äitiyspakkauksen ottoa :) Ei sillä rahalla saa uutena kaikkia niitä tarvikkeita, mitä paketti tarjoaa :)
Me varmaan ostetaan sillä rahalla itkuhälytin tai laitetaan se raha turvakaukaloon.

Niitä äitiyspakkauksen tuotteita voi myös reklamoida jos tulee viallisia. Just jotain teräviä neppareita tms.

Meille tulee kans toi pakkaus, oottelen jo malttamattomana et pääsisin hypistelemään :D Aivan ihania kuoseja tossa 2015 pakkauksessa, tahdon ehottomasti sen. Eläinkuvioita ja vihreää sekä ruskeaa jotka on mun ehdottomat lempivärit. Laitankin heti kun joulukuun alussa saan sen raskaustodistuksen niin paperit kelalle, että saan varmasti tuon pakkauksen.

Sain äidiltä jossain vaiheessa vanhoja vauvanvaatteita, tossa entisiä äitiyspakkauksia katsellessani paikansin ainakin että näissä äidiltä saaduissa vaatteissa on mm. 2006 ulkohaalari (mistä lie tullut äidille, mun siskonkin muksut on kaikki syntyneet ennen tuota vuotta :grin) ja sitten pallollinen potkupuku (http://img.yle.fi/uutiset/turku/article7778383.ece/ALTERNATES/w580/aitiyspakkaus_80_potkuhousut.png) jonka tossa kuvan osoitteessa selkeesti sanotaan että on 80-luvulta.... Mistä ihmeestä se sitten on tullut??? :D Minä oon syntynyt -93, sisko sitten seitkytluvun puolella... Oiskohan joku mun vanha silleen että kirpparilta haettu...? Aika jännää.

Takaisin