Äitiyspakkaus

Juu ei välttämättä kerkee vaihtumaan, mä sain esikosta 2013 pakkauksen vaikka kaveri syntyi toukokuussa 2014.. :)
 
Kyllä mekin aiotaan ottaa äitiyspakkaus! :) On se kuitenkin niin ainutlaatuinen juttu ja vielä näin esikoisen kohdalla. Ihana päästä hypistelemään ja tutkimaan pakkauksen sisältöä. :thumright
 
En oikein tiedä vielä mitä mieltä olen pakkauksen ottamisesta.. Esikoisesta pidin ihan selvänä että haluttiin pakkaus, mutta ei niitä pakkauksen vaatteita ainakaan tullut pidettyä kun olivat hirmu isoja ja sitten kun olisivat sopineet niin oli jo unohdettu kokonaan.. Toisaalta olen itse sellainen että tykkään tytölle ostaa pinkkiä ja mekkoja jne (juu saa kauhistella jos kauhistuttaa, tuntuu että monelle on ihan nounou) joten ne sukupuolineutraalit vaatteet vaan jäivät käyttämättä. Pojalle saattaisi tulla käytettyä jos ei ole liian retroja, jossain aiemmassa pakkauksessa oli aika retroa mun makuun. :D Mutta siis kun tykkään ajatuksena hirveästi äp:sta ja tekisi hirmuisesti mieli ottaa se, musta se on tosi hieno asia ja varmaan otetaankin jos mieskin haluaa ja jos tuntuu että siinä olisi edes joitain juttuja joille tulisi käyttöä.
 
Me otettiin se 2014-pakkaus, ja juu, retroahan siinäkin oli. Ei se erityisesti meikäläisenkään silmää miellytä, mutta kyllä niitä vähemmän nättejäkin käytettyä tuli. Siihen tahtiin niitä meni likaseks kanssa :rolleyes: Tällä kertaa taidetaan kyllä taas ottaa pakkaus, vaikka kyllähän siinä niitä tuplia sit tulee aika lailla. Esim. ei varmasti tarvita kahta toppapukua tms, mut toisaalta se rahamäärä tuntuu niin pieneltä, että varmaan päädytään pakkauksen ottamiseen uudelleen.
 
En aio ottaa pakkausta. Esikoisen kohdalla otin, ja suurin osa vaatteista jäi käyttämättä.
 
Ajattelin myös ottaa vaikka esikoisen pakkauksesta kaikki tallella. Se on vaan jotenkin niin ainutlaatuinen asia, että ihan senkin takia otan. Säästän myös laatikot ja kerään sinne tavaroita lasten elämän varrelta, äitiyspakkauksesta otan myös tavaroita säästöön. On sitten kiva antaa kun ovat aikuisia.
 
mä vaan mietin että kuinka se toppapuku sopii huhtikuisille esim, kun meidän esikoinen syntynyt elokuussa ja käytti sitä toppahaalaria koko viime talven. mietin että onkohan se pieni jo osalle huhtivauvoista sitten talvella. riippuu tietysti ihan kasvusta, kasvavat pikkuiset niin eri tahtia :)
 
Se riippuu kai lapsen koosta. Mä oon ajatellut käyttää meidän tytölle talvella vielä sitä haalaria mikä meillä on. Tyttö olisi joulukuussa 1v6kk. Meidän tyttö tosin oli 1v mittauksessa vielä alle 70cm. Oon kuullut että tää 2015 haalari olisi isompi.
 
sehän oliskin kiva jos olisi vähän isompi :) meillä tosiaan mahtui vielä kevättalvella kyllä pojalle, mutta nyt ei enää pystyisi siinä liikkumaan. tuo on tosiaan niin lapsikohtaista kyllä :)
 
Meidän esikoinen syntyi syyskuussa ja äp toppis oli vielä tammikuussakin reilu. Ei niin etteikö ois voinu pitää mutta joka tapauksessa vielä monella lailla iso. Pidinkin suurimman osan talvesta -13-14 sitä äp:n vanuhaalaria kun oli lauha talvi ja puku sopivamman kokoinen kuin toppahaalari. Niin oma ajatus olikin että tällä kakkosella varmaan olisikin sopivamman kokoinen se toppahaalari! Eikä meidän esikoinen ollut tosiaankaan mikään pieni vauva!
 
Mulla esikoinen syntyi joulukuussa ja tolloin haalari oli liian iso. Olisi ollut ehkä sopiva seuraavana vuonna lokakuusta lähtien, mutta tolloin meillä mentiin aika kovaa vauhtia ulkona niin ei olisi luultavasti teknisesti kestänyt käyttöä. Joten myin sen eteenpäin.
 
Esikoistytön kohdalla vuonna 2014 otin pakkauksen. Luulen, että otan pakkauksen tämänkin muksun kohdalla, vaikka esikoisen kohdalla niitä valtavia vaatteita ei juuri tullut käytettyä. Noh, mieli voi vielä muuttua. Pakkaukset ovat mielestäni liian poikamaisia, mukana saisi olla edes punaista, sillä sitähän voi ainakin minun mielestä kummankin sukupuolen päälle laittaa. En ole katsonut miltä tämän vuoden pakkaus näyttää.
 
Olin jo päättänyt että en ota pakkausta mutta nyt vähän mietityttää. Olisihan se kiva muistolaatikko sitten jos ei muuta. Kyllä me käytettiin esikoisen pakkauksesta varmaan kaikkia tarvikkeita, paitsi toppapuku ei natsannut kun lokakuussa syntyi, minusta ne on hyviä ja laadukkaita tavaroita. Pikkupikkuvaatteita olin hamstrannut jo kirppareilta ym liikaakin joten meille sopi oikein hyvin että pakkauksen vaatteet oli vähän reilumpia kokoja. Ja -15 pakkauksessa on aivan ihania pöllöjuttuja, olen ihan hulluna pöllöihin :grin Ja niin, se rahallinen korvaus ei millään muotoa vastaa pakkauksen sisältöä. Onpahan tässä vielä "muutama" viikko kelaneuvolaan ja hakemusten lähettämiseen niin ehtii mieli muuttua sen sata kertaa :rolleyes:
 
Onko tuolle äippäpakkauksen saamiselle joku takaraja? Mietin että saankohan tuon vielä, jos tuun Suomeen takas vasta joulukuussa ja laskettu aika maaliskuussa? Haluaisin tuon kyllä, kun ensimmäinen vauva kyseessä...
 
Pakkaus pitää kaiketi 2kk ennen laskettua aikaa hakea ja sen saa sit 2-3 viikon kuluessa :) Eli luulis sun hakemuksen ehtivän ajoissa!
 
Ja ainahan on mahdollista tehä diili jonkun kanssa joka haluaisi rahana ottaa et sä maksat sen 140e jollekin siitä pakkauksesta :) Vaikka jos haluisikin vuoden 2016 pakkauksen (mitä me ei varmasti saada :sad001) niin sitten tekee jonkun kanssa jolla esim toukokesäkuu välillä laskettu aika ni diilin :)
 
Me taidetaan ottaa rahana. Otettiin se 2014 pakkaus. Vaatteita ostan jokatapauksessa kirppareilta, kaupoista.. Makuupussi, lakanat, yms on vielä tallella viime pakkauksesta. Ei siinä muistaakseni ole sit muuta mitä erityisesti tarvittas..
 
Takaisin
Top