Äitiyspakkaus

Mä taidan jättää tällä kertaa pakkauksen väliin ja ottaa rahana. Kahdelle ekalle otin ja tästä edellisestä meni käyttöön ehkä yhet housut ja body.. Muutenkin sitä tavaraa on ihan älyttömästi jo kerinnyt kerääntyä ja ihmiset tuo kumminkin lahjana taas vaikka ja mitä niin raha taitaa olla paras vaihtoehto nyt :) Vaikka kyllä mä mietin et iskeekö tälle vauvalle joku syndrooma ku hän ei saanu pakkausta, mut voinpahan sit ostaa kaupasta jotain itselle mieluisaa vaatetetta, kirjaa tai lelua..
 
Joo kyfixfix, mitä ihmettä sitä tekee kahdella tai kolmella toppapuvulla koko 74, lämpöpuvulla koko 68 jne? Tai kolmella peitolla...ja lakanoitakin taitaa olla riittävästi edellisiltä. Bodien ja housujen kanssa joo, niitä ehkä tarvitaan, mutta ehkä niitä kannattaa sitten ostaa sillä rahalla.
 
Tänään hain myös omani ja pidin kovasti väreistä ja kuoseista. :happy: (Paitsi toppahaalari/-pussi, ällön vaaleansininen, mutta ei pidä valittaa kun ilmaiseksi saa..!)

Nyt saavat vaatteet vielä jäädä odottelemaan lootaan kevättä ja pesurumbaa. Tässähän alkaa pikku hiljaa ihan oikeasti konkretisoitumaan pikkuihmisen tulon lähestyminen.. :wideyed:
 
Muokattu viimeksi:
Onko äitiyspakkauksen saaneille muuten tullut saapumisilmoitus postitse vaiko tekstarilla? Oottelen kuumeisesti pakkausta jo saapuvaksi... Ja mietin tarviiko ravata postilastikolla vai riittääkö kännykän vahtiminen..

Näköjään tuli tekstari! Pakkaus noudettavissa :) JEE!
 
Muokattu viimeksi:
Oiih kuin ihania :Heartred
Ja hurjan paljon kyllä kaikkea! On se jännää saada Suomelta tämmöinen lahja :)
Mun mielestä tuo toppapukukin on söpö, kun onkin tuollainen vähän turkoosiin vivahtava ja raidallinen... eikä tasaisen vaaleansininen. Toki on aika paljon niitä vähän poikamaisia vaatteita, mutta ei nyt liian. Tuo kirkkaankeltainen pöllö potkari on ihana :Heartred Mietin että pitääköhän tuo harmaa kevyttoppapuku pestä myös ennen käyttöä? Vai menettääkö lämpimyyttään? Entäs tuo patjansuojus? (patjaa, toppapukua ja makuupussia ja ulkotöppösiä+rukkasia ei varmaan ainakaan kuulu pestä? Tupsupiposta en myöskään ole varma...
 
Ja ihana tossa pakkauksessa tuon lintuperheen tarina kun nuo munat on talvikuvassa kuoriutuneet...
 
Mä ajattelin pestä kaikki tekstiilit. Patja saa jäädä pesemättä. Pesen ihan sen takia että niissä voi olla jotain jäämiä (en kyllä keksi mistä).
Pesurumba jää ensi vuodelle.
Kävin läpi pyyhekaapin ja löysin kasan pyllypyyhkeitä sekä isompien lasten vanhoja kylpypyyhkeitä. Ja harsoja. Joskus tuntuu että on hyvä olo hamsteri, näköjään mitään ei heitetä menemään :D
Ja sitten tietenkin kellarin aarteet jotka kävin läpi jo viikolla 8.
Voitteko uskoa että meillä on kellarissa vielä vuoden 2005 äitiyspakkauksen vaatteita ja tavaroita?!
 
Mä kyllä pesin kaikki viimeksi kun äp tuli. Kyllä ne sen kestävät...ja useammankin pesun. Kyllä se toppahaalarin huppu tulee helposti poskikosketukseen...tosin sitä tarvittaneen vasta ens talvena...
Muoks. Patjaa en pessyt, tuuletin vain hyvin...
 
Yllättävän nopeaa toimintaa Kelalla, eilen tein hakemuksen yhdeksän aikaan illalla ja nyt oli jo käsitelty :eek: Saiskohan vielä tämän vuoden puolella paketin. .:)
 
Mä mietin etten toppapukua pesis ettei lämmittävyys kärsi. Etenkin kun ens vuonna vauva jo isompi... Mutta ehkä tuo lämpöpussi sitten täytyy....
 
Meiltäkin löytyy kaapeista vielä esikoisen äitiyspakkauksenjuttuja 2007 vuodelta. (2006 vuoden pakkaus) Siitähän on vasta hetki :-)
 
Mä pesin toppapuvun ja lämpöpuvun, mut tarkkaan katoin pesuohjeet ja niitä noudatin (.. nurinpäin, vedenlämpötila 40 astetta..)

Oon joskus töissä tavannu asusteita, joissa on ollut pesuohjeena käsinpesu ja max. 5kertaa.. Tuon ohjeen jälkeen oon luottanu pesuohjeisiin, et niitä noudattaen vaatteet pysyy käyttökelpoisena. Mut talvivaatteita mulla ei oo tapana pestä usein (tahran sattuessa paikallisputsaus) vaan luottanut hyvään tuuletukseen. Joillakinhan on tapana pestä niitä pari kertaa vuodessa...

Muoks. Itseasiassa pesin toppapuvu. 30 asteessa, kun siel oli yks pipo jolla maksimi lämpötila oli se.
 
Oli kyllä tosi nopeeta toimintaa nyt! Viime to tein hakemuksen ja eilen (23.pvä) tuli jo kirje kotiin, että avustus hyväksytty :wideyed: Mun mielestä edellisillä kesti ihan sika kauan se pakkauksen tuleminen (tai sit se vaan tuntu siltä, ku odotti, että pääsee hypistelemään :happy: )
 
Oho,ompas kaikki ajoissa tehny hakemukset :D. Mulla ei oo viä mtn vauvajuttuja valmiina. Täytyy vissiin tässä joulun aikaan ruksia kanssa toi hakemus :D.
 
Minä en ole vieläkään pystynyt tekemään päätöstä pakkauksesta... Kun kaksi niitä jo on, vuosilta 2011 ja 2013... Että vieläkö tilaan kolmannelle lapselle ihan oman? Vitsit! Normaalistikin on vaikea päättää niin entäs nyt sitten raskaana ollessa... Vielä vaikeampi...
 
Mun mielestä pakkaus on kätsy ku saa säästettyä muksulle sit siinä juttuja ja tavaroita :) siks ite ottaisin kaikil oman jos ois useempi lapsi :)
 
Aika kallis hinta pahvilaatikosta :D Itse ajattelen että tärkeimmät muistot mahtuu yhteen laatikkoon vaikka lapsia on kaksi. En ole kyllä muutenkaa mikää hamstraajaluonne. Me ei oteta pakkausta, koska en halua vaatteita tuplana turhaan. Ne mitä tarviin, saan kirpputoreilta.
 
Takaisin
Top