Äitiyspakkaus

Meille otetaan pakkaus ehdottomasti. Ensimmäistä odotetaan, eikä oo MITÄÄN valmiina.. En etes tiiä mitä kaikkea sitä pitäis hankkia.. No, ei vielä ihan ajankohtainen asia niin ehtii pähkäillä.. Pitää sitten lähempänä kysellä asiasta jotain tietäviltä ja luottaa mummujen apuun.. :D
 
Mulle alkanu tulla toisia aatoksia pakkauksen suhteen.. En tiedä enää otanko.. Näkee sitten..
 
Onneks pakkauksella ei oo kiire, 2kk ennen laskettua aikaa pitää hakemus jättää otti sit pakkauksen tai rahan :) Mä otan kyllä rahana ja ostan sillä sit tutteja yms mitä ei valmiiks oo pikkukakkoselle. 2016 makuupussin hommaan sit joltain, jos se on ees kiva, jos ei ni sit toi 2015 :D
 
Pakkaus otetaan ehdottomasti! Esikoista odotetaan, eikä tavaraa ole ennestään mitään. Tilanne kyllä varmaan muuttuu, kun tulevat isovanhemmat kuulevat asiasta :wink
Äitiyspakkaus on niin upea juttu, että on se kerran elämässä saatava. Tulevalle isälle meinasin askarrella oman isyyspakkauksen..
 
Muokattu viimeksi:
Kiva kuulla, että kerkeen minäki vielä äippäpakkauksen saamaan :) Tulee varmasti tavaraa ostettua ihan tarpeeksi muutenki, mutta jotenki se on vaan kiva ajatus, varsinki ku ei tiedä yhtään, että mitä sitä pitäis hommata vaatteitten lisäksi... Mutta eiköhän se tässä ajan myötä selviä, kuhan ensin varmistuis, että masuasukki on vielä mukana.
 
Ei oteta tällä kertaa. Ensimmäisen kanssa oli must, mutta siitä säilyneet kaikki talvitamineet yms. Joten ei ole tarvetta samanlaisille. Pakkaus oli vuosimallia 2014 ja tykkäsi kun siitä. Talvihaalari oli esimerkiksi hyvännäkönen ja toimiva. Housut ei jotenkin istunu ja potkareita ei edes käytetty
 
Hei silversky!! Lueskelin kelan sivuja ja iski silmään että äitiysavustuksen ehtona on et saaja on asunut Suomessa 180päivää ennen laskettua aikaa! Vai hakemuksen jättöä, en nyt muista. Kannattaa tutkia jos tänne takaisin muutatte, jotain siinä puhuttiin myös et onko asunut väliaikaisesti vai "lopullisesti", en tiiä :) Mut ihan kela.fi sivulta löytyi.
 
mä oon miettinyt et pistäiskö kumminkin pakkaus ottaa jos tulee poika, onhan se arvoltaakin paljon ennemmän ku se 140€ ;D (meillä puetaan tyttöt vaaleanpunaiseeen ;D ja tuo pakkaus hirveen poikamainen)
 
Jotku miehet myy epävirallista äitiyspakettia esim ulkomaille, peruspaketilla hintaa 400e ja ja sil Muumi 600e :D Googlesta Finnish maternity box tms :)
 
Me ei kyllä varmaan äitiyspakkausta oteta. Esikoisen kanssa otettiin ja vaatteet jäi ihan käyttämättä. Tai pari kertaa ihan vaan siks ettei mee "hukkaan".. Oon ihan lastenvaate friikki ja tosi tarkka mitä lapselle puen (tai lähinnä et vaatteet mätsää keskenään) niin ei ihan noi äp vaatteet iske ':D
 
Kilppari : vähän sama homma itella. Kiva kun lapsen vaatteet tuntuu käsissä hyvältä, näyttää hyvältä ja on hyvin valmistettu. Meillä on vaatteita esikolle kaikkiin tarpeisiin mutta ei ylimääräisiä. Kaikki ostetaan käyttöön. Hyvin kelpuutan kirppareilta, kunhan laatu on hyvä
 
Me päädyttiin siihen että ei oteta pakkausta, ja onnistuinkin jo metsästämään meille ne pari tarpeellista pakkauksen juttua fb-kirppikseltä käyttämättöminä. :) Aloin etsiä ajoissa kun ajattelin että jos vaikka vaikea löytää mutta heti tärppäsi. :)
 
Tulin ihan pahalle mielelle tätä ketjua lukiessa :sad001 Luulin saavani 2016 pakkauksen, mutta todennäköisesi en saa.. LA näillä näkymin 31.3.-16. Esikoista odottavana otetaan äitiyspakkaus vaikka mun mielestä se on tänä vuonna tosi ruma. Suurinosa vaatteista myös poikamaisia, värit ja kuosit ei miellytä.
 
Sama täällä neitinuttura! Pakkauksen haluan, mutta tossa pakkauksessa ei oo kyllä mitään sellasta mistä oikeasti tykkäisi ja jotain sellasiakin mistä ei tykkää ollenkaan. Mies kyllä lohdutti, että käytäthän sä itekin kotona ihan rähjäsiä vaatteita välillä :wink Että kai sitten käytännöllisyydellä mennään ja kivemmat vaatteet joutuu ite ostaa.
 
Mä mietin että ostan vaaville sitten 2016 pakkauksesta ainakin sen makuupussin kun ilmestyy :) Eli saa reilusti vielä odotella. Jotkuthan vois kyllä ottaa sen pakkauksen ja myydä sit teille eteenpäin? Tietty joutuu odottelee ja ei tiiä millon sais :sad001
 
Mun mielestä tän vuoden äitiyspakkaus oli iha kiva. En mä kaikist tykänny. Meille tulee muutenki tutulta vanhoja vaatteita mitkä on poikien ja jos sattuu olee tyttö nii mun mielestä ei oo väliä mitä sillä on kotona päällä :D tottakai mä haluun sen prinsessaks pukea. Ja varmasti tulee kaikilta sisaruksilta "lahjoja" kun ne ostaa vaatteita. Toi on loppujen lopuks aika pieni osa sen lapsen vaatekaappia :)
 
Takaisin
Top