Äitiyspakkaus?

Se lapsilisä kannattas vissiin nyt hakee justkii samaan aikaan siksikii että jos vaikka lapsi syntyy ennen aikojaa ni rahojen saaminen viivästyy.. Jostai ainaki kuulin sellasta

Millon zeni laitoit hakemuksen kyselee täällä malttamaton :D miä haluisin sen pakkauksen jo tänne :)

Viime tiistaina laitoin :) Toisessa paikassa oli niitäkin jotka oli laittanu hakemukset tyyliin maanantaina ja keskiviikkona oli tullut kaikki päätökset ja pakkaus postissa! Se on jo nopeeta toimintaa! Nytkin olin ihan yllättynyt, että alle viikossa kela kykenee tuollaiseen suoritukseen :)

No tuskin menee enää montaa päivää päätöksen teossa sitten :)

Mä laitoinkans viime viikon ti tai ke ton hakemuksen ja eilen tuli postissa se, et pakkaus myönnetty. Viimeks ei mennyt siitä lapusta viikkookaan, ni tuli se paketti. :)

Tänne ei ole tullu viel mitää päätöksii ja 19.3 laitoin hakemukset.. Tosin kolme viikkoohan siin luki et voi mennä

Vihdoinkin eilen sain paketin ja se oli se tämän vuoden. :D
Toisaalta ihan hyvä, ei tarvii ostaa ainakaan ihan heti itse sitä nännirasvaa. Tai kuumemittaria. :P
Aukasin sen paketin vaan, että vähäsen katon sitä sisältöä ja maltoin antaa kaiken olla siellä ja laitoin paketin sivuun odottamaan, että pääsisi muuttamaan ja sitten tyhjentämään sen laatikoihin ja hoitopöydän hyllyille. Nyt alkaa kyllä pikkuhiljaa tulla sellainen tunne, että tekisi mieli hypistellä kaikkia pieniä vaatteita... :D

Ja mäkin oon pistäny kaikki hakemukset samaan aikaan, mitkä vaan pystyi (myös sen lapsilisän), just sen takia, että jos jättäisin viime tinkaan, ni saattasin unohtaa kokonaan. :D
Onhan siinä kesällä nyt varmasti niin moni muukin asia mielessä. ;)
Ja nyt kun kaikki on laitettu sinne ja toimitettu jo saadut liitteet, ni ei tarvihe huolehtia mistään muusta, ku siitä, että huolehtii heti sen jälkitarkastus todistuksen sitten sinne Kelaan, kun sen saa!

Mie hain tietenkin lapsilisän vasta kun oli tyttö syntynyt ja ei myöhästyny sen saaminen, kun sitähän aletaan kuitenkin maksaa vasta seuraavana kalenterikuukautena. Siis esim.kun synty 16.3. nii maksu alkaa 1.4.

Jep, näinhän se menee..ja maksupäiväkään ei ole alkukuusta vaan loppukuussa - 26. päivä, jos se ei ole viikonloppu tai pyhä. Ja muistaakseni olikohan 6kk mitä voi takautuvastikin hakea vielä..

Mulla on hakemukset vielä laittamatta.. Aattelin laittaa kaikki kerralla, mutta en oo vielä osannu päättää äitiysloman aloituspäivää. Todistus on kyllä seinällä odotellut jo pari viikkoa.

Tirppa aattelitko jäädä äippälomalle sit vähän varhennettuna? :) kelan sivulla oli laskuri joka laski valmiiks mulle virallisen alkamispäivän :P onneksi, koska oisin ite laskenu sen viikon myöhemmäks tyhmyyksissäni :D

Mulle tuli paketti reilussa viikossa, 17.3 laitoin hakemuksen ja 26.3 kävin hakemassa paketin Siwasta. Ja laitoin vielä todistuksen etanapostilla Kelalle kun skanneri sanoi sopimuksen irti. Eli näköjään toisinaan Kelallakin homma toimii nopsaan. Muita hakemuksia en ole tehnyt eikä itse vissiin tarvitsekaan muuta kuin lapsilisä, ainakin näin töistä väitettiin että he hoitaa tarvittavat tiedot Kelalle. Ihan hyvä vaan kun en kerrassa mitään noista ymmärrä.

Juu, sitä tosiaan mietin.. Viimeistään 13.6. alkais, mutta pähkäilen vielä alotanko kuitenkin jonkun verran aikasemmin. Ennen juhannusta ne pari viikkoa olis kuitenkin ainoa hetki, kun päästäs kesällä johonkin reissuun lähtemään (oli tarkotus jo viime kesänä käydä Tanskassa, ja lapsille puoliksi jo luvattu lähtee sinne).

Mä laitoin kans viime viikon tiistaina kaikki hakemukset ja tänään kun kävin netistä niitä kurkkimassa niin tän viikon maanantaina oli pakkauksen hakemus käsitelty! Nyt vaan malttamattomana odotellaan pakkausta saapuvaksi :)

Onkohan tuossa jotain alueellisia käsittelyaikoja tai jotain, kun on kuitenkin aika isoja eroja.

Mä olen odotellut kolmisen viikkoa, kun kahden viikon odotuksen jälkeen ilmoittivat kelasta, että raskaustodistuksesta puuttui laskettu aika.. :shifty: Eilen sain vasta uuden lähetettyä..

Pitää siun Helmeri itse kuitenki hakee ne äitiysrahat ja muut vaikka työnantaja tietoja toimittaaki, ei ne koko ajalta kumminkaa palkkaa maksa vissiinkää? Ja Kelallehan pitää aina olla allekirjoitetut paperit (netis tai paperisena)

Takaisin