Äitiyspakkaus?

Pitää siun Helmeri itse kuitenki hakee ne äitiysrahat ja muut vaikka työnantaja tietoja toimittaaki, ei ne koko ajalta kumminkaa palkkaa maksa vissiinkää? Ja Kelallehan pitää aina olla allekirjoitetut paperit (netis tai paperisena)

Työnantaja maksaa mulle sen ensimmäisen 4 kuukautta (105 päivää vai mitä nyt olikaan) äitiysloman palkkaa ja Kela maksaa tuen suoraan heille. Vanhempainvapaa pitää varmaan hakea sitten suoraan Kelalta mutta se alkaa vasta lokakuussa, joten sen ehtii kait myöhemminkin. Jos ehtisi vaikka perehtyä näihin asioihin vähän tarkemmin siihen mennessä.

Kyllä siun silti täytyy tuosta ajasta kelalle ilmoittaa, siellä on vaan kohta, jossa kerrot minkä aikaa työnantaja palkan maksaa.

Tämän takia minä vihaan näitä tukihommia, palkanlaskennasta sanottiin että ei tarvii minun enää Kelalle mitään toimittaa tai ilmoittaa, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin pitää.

Kyllä siun silti täytyy tuosta ajasta kelalle ilmoittaa, siellä on vaan kohta, jossa kerrot minkä aikaa työnantaja palkan maksaa.
Joo sie haet sen tuen sillä samalla lomakkeella vaikka työnantaja maksaaki osan.. Meilläki maksaa 72 päivää joten miun piti laskee se et miltä ajalta se maksaa ja ilmottaa kelalle ne päivät. Työnantajaltaha hyö saa palkkatiedot ynnä muut mut kyl se hakemus pitää silti täyttää koko ajalta.

Jos teitte jo jotenkin yhdessä sitten sen sinun äitiysraha-anomuksen ja toimitit samalla raskaustodistuksen.
Käsitin että itse pitää anoa se raha, vaikka se sitten maksetaankin työnantajalle. Työnantaja sitten laittaa omalta osaltaan papereita Kelaan.
Tosin.. Mistäpä näitä tietää, varsinkin kun itsellä työnantaja maksaa vaan sen 72 päivää palkkaa, joten osalta ajasta äitiysraha tulee sitten itselle kun palkanmaksu loppuu... Mutta kannattaa varmistaa, ettei tule mitään ikäviä yllätyksiä.
Se yllätys tullee työnantajalle, jos ei kelan rahaa tulekaan sun äitiysloman ajalta heille :D

Joku Kelalle menevä lomake piti täyttää johon piti kaikki nuo päivämäärät laittaa ja todistuksen kopio (alkuperäinen on jo Kelalla). Pitää varmaan käydä jonottamassa ihan konttorissa tässä joku päivä niin saapa selvyyden asiaan.

Netistä varmaa selviäis se asia, ku kait se näkyy sielki vaikka oot paperisena täyttäny :)

Pakkauksen otan minäkin :) sitä oon kans ihmetellyt että kun la on kesällä että tuleekos sieltä nyt viimevuoden pakkaus vai tää 2015?

Olen miettinyt samaa.. Sain päätöksen pakkauksesta 26.3. mutta itse pakkauksesta ei ole vielä kuulunut mitään. Kai sieltä nyt joku ilmoitus tulee siitäkin kun se on jostain noudettavissa?

Mie laitoin hakemuksen 23.3 ja on vielä käsittelyssä.... :shifty: Savossa ei vissii hättäillä.

Siellä on varmaan ruuhka kun kaikki on laittanu hakemukset heti kun uus pakkaus oli varmistunu. :grin

Katoin Kelan sivuilta, että päätöksen pitäis tulla kahdessa viikossa, eli miun pitäis saada tän viikon loppuun mennessä, ellei sit nuo pääsiäispyhät viivästytä vähän. Sitä en tiiä miten nopeesti tulee paketti sitten päätöksenteon jälkeen, jotkuthan tuntuu saaneen aika nopeastikin, muutaman päivän sisään.

Kaipa sieltä noutoilmoitus pitäis tulla sitten kun paketti on haettavissa. Toivottavasti tulee kaikille pian! :)

Täällä on jo kolme viikkoo menny eikä mitää päätöstä ole tullut..

Oho, kylläpä vaihtelee kesto!
Itselle tuli Kelaan päätös tokana päivänä hakemuksen jätöstä ja paketti oli haettavissa neljäntenä arkipäivänä päätöksen saamisesta. Eli hakemuksen laitoin keskiviikkona illalla, päätös tuli perjantaina ja paketin hain jo seuraavana torstaina!

Mä oon jättäny 17.3. ja yhä käsittelyssä (lisäksi vaatii liitettä raskaustodistuksesta ja se on viety, todisteena se että ovat myöntäneet vanhempainrahan jo sen liitteen saatuaan :D). En piru vie laita uudestaan ku se on sinne kerran annettu ja ohjeissakin lukee et 1 kerta riittää!

Mammaraha on kyllä ihan asiallinen! Ekat 56 arkipäivää eletään kyllä herroiksi :D sithän se pienenee aika mojovasti mutta eipä me pulaan jouduta millään mittakaavalla, loppuaika saan n. 100e /kk vähemmän ku että oisin töissä.. kiitos kuuluu vuoden 2013 ylitöille ja raskaantumiselle juuri oikealle vuodelle <3

Miulla tuli äitiyspäivärahasta päätös kans parissa päivässä - sen hakemuksen tein siis erikseen ehkä noin kuukaus sitten. Mutta tää kestää...

En tiedä ootteleeks hyö sit työnantajalta jotai tietoo vai onko muute vaa hidasta tääl lappeenrannassa

Takaisin