Äitiyspakkaus?

Jebsu, mä ainakin laitoin todistuksen ihan vaan skannattuna liitteenä Kelan asiointipalvelussa kun hain äitiyspäivärahaa eikä muuta tarvinnu, päätöskin tuli jo. Eli pitäis ihan toimia ilman paperiversioita. :)

Heippa!

Meillä odottaa vuoden 2014 pakkaus postissa hakemista. Jos joku haluaa vaihtaa koko pakkauksen vuoden 2015 pakkaukseen, niin vaihdan mielelläni. Viestiä voi laittaa ketjuun tai yv:nä. Mulla la 14.5. eli jonkun aikaa tässä vielä voi vaihtoa odotella :)

Minä hain pakkausta jo 5.1. ja vieläkin käsittelevät. Todistuskin oli liitteenä, pitäisköhän käydä kattomassa onko ne sen jo hylänneet vai mikä maksaa :D

Aubrey kannattaa! Mä jouduin olla pari kertaa kelaan yhteydessä äitiyspäivärahojen takia ja molemmilla kerroilla tivasivat äitiysavustuksen hakua. En sit kehdannu sitä pitkittää ja hain 10.3.(13.3. ois ollu vika mahdollisuus), 13.3. luki nettipalvelussa, että käsitelty ja 16.3. postitettu. Harmittaa, kun jos oisivat vaikka viikon tuota käsitelleet, niin oisin saanu uuden pakkauksen. Oisin niin tykänny pöllökuoseista. Mut toki oon ilonen pakkauksesta, kun pakkauksesta, ei siinä :)

Kannattas varmaa olla yhteydes sinnepäin, Suomessa pakkausta ei voi kuitenkaan saada ennenku viikkoja on se 22 (vai mite se oli) eli onko siun todistus aiemmilta viikoilta ku se on noin aikasi tehty? Sillo se ei varmaa sellasenaan käy Aubrey..

Lähti nyt pakkaus tilaukseen, toivottavasti tulee tosiaan se uudempi malli. :) Jos uus pakkaus ei olis ollut noin kiva, niin olisin ottanut rahana muutoin.

Joo siis raskaustodistuksen saat oltuasi raskaana 154.pvä käsittääkseni, että sitä ennen et ainakaan liitteineen voi hakea. :)

Mä hain kaikki mahdolliset samalla kertaa.

Yks juttu jäi mietityttää... kun alkuvuodesta uusin verokorttia. Niin vero.fi asiointipalvelu teki kelan Etuuksille oman kortin, joka menee suoraan Kelaan. . Siihen tuli törkeän pieni % .... mut meneekö silti se~ 20%

Miekin hain kaikki mahdolliset samalla kertaa.

felicia, Kelan sivuilla lukee näin vanhempainpäivärahojen verotuksesta:

"Ennakonpidätyksen suuruus
Vanhempainpäivärahan ennakonpidätys on yleensä palkan veroprosentti + 2 prosenttiyksikköä. Osittaisessa vanhempainrahassa 2 prosenttiyksikön lisäystä ei tehdä.

Jos palkan ennakonpidätys on alle 20 %, vanhempainpäivärahan ennakonpidätys tehdään vähintään 20 %:n suuruisena, jos et hae muutosverokorttia. Jos saat vähimmäismääräistä vanhempainpäivärahaa, ennakonpidätys on 20 %. Jos olet ansiotyössä ja saat samaan aikaan äitiys- tai vanhempainrahaa, maksetaan päiväraha vähimmäismääräisenä, ennakonpidätys on 40 %."

Ai juu joo lisäsinkin sen liitteen myöhemmin kyllä joo, totta. :D Kävin vilkaisee sivuilla, että mitä siellä lukee ni me vasta selvittelee mun päiviä ulkomailla oleskelusta. Tiedittekö, että menetät oikeuden Suomen sosiaaliturvaan jos oleskelet ulkomailla pidempään kuin vuoden? Aika hölmöä, minusta :)

Aubrey, minä en ainakaan tiennyt tommosta (eipä oo tullu ajateltua tai selviteltyäkään, ko ei ole itsellä tullut oltua kuin kuukausi korkeintaan ulkomailla eikä kukaan läheisistäkään koskaan ole ollut kovin pitkiä aikoja ulkomailla), ompa hölmöä tosiaan. :/

Joo, ka siinä on poikkeuksiakin. Mä oon kai joskus menettänytkin, halutaankohan mut poistaa maasta kun ovat mun kohdalla niin tiukkoja :p

Uudesa pakkauksessa näkyy olevan pupuja! Mulla on joku pupuvillitys ja kaikki, missä on pupukuvaa meinaa lähteä mukaan. Pöllöistä viis, tää tahtoo pupukuteita :p

Puput on söpöjä! :D
Itellä on lemmikkinäkin pupu, niin kyllä sitä aina innostuu, jos jossain näkyy jotain söpöjä pupukuoseja tai esineitä. <3

Pakkauksen pistin tänään tilaukseen. :) Toivottavasti tulee uusi. :)

Mäkin halusin lemmikkipupun, mut hitto ne on laittomia täällä :D

Takaisin