Äitiyspakkaus?

Meneekö kelaan suoraan verotiedot vai pitääkö sinne jotain ilmotella...? mistä mä nyt viime vuoden tulot ja veroprosentit muistan, hyvänen aika.

Ja hei jos jollain sattuu olemaan ylimäärästä viime vuoden äp:n pussilakanaa, niin ostaisin mielelläni! En oo vielä laittanut hakemusta niin mulle tulee se uusi.

Kela kattoo vuoden 2013 verotiedot ja ainaki miulla ne oli suoraan siellä näkyvis ku hakemusta täytti. Jos haluu ite esittää tulotietoja ni ne pitää olla ollu 20% paremmat viimeseltä puolelta vuodelta ku aiemmi

hii nyt on paketti haettu, en avaa vielä kun ei oo toistaseks tilaa niille tavaroille, voi vissiin nyt olla vielä kumman vuoden vaan :) :)

Hain tukia 2 vko sitten ja tänään tuli Kelalta kirje, että mun raskaustodistuksesta puuttuu laskettu aika ja tarvii pyytää uusi. No, niin näkyy puuttuvan, kas kun en huomannut. Ärsyttävää.

Windy, miten siä muka maltat olla avaamatta sitä?! :o eihän sun tartte niitä muualle siirtää, laitat takas siihe samaa laatikkoo säilöö.. :) miä varmaa jo hittohemmetti automatkalla haettuani pakkauksen alkaisin sitä malttamattomana penkomaan :p hulluhan siä oot.. ;D

Miä sain nyt tänää laitettua hakemukset Kelalle, nyt vaan ootellaan. :)

Kesäkuisten puolelta tulin tännekin kuikuilemaan... Laitan tähän suoran lainauksen mitä sinnekin tänään laitoin.

"Syyttäkää hormooneita tai ei mutta täällä putosin harmistuksen (erittäin) syvään rotkoon itkuineen kun tänään postista tuli vanha äitiyspakkaus. Olen saanut sen osia jo ystävältä käytettynä ja toivoin erittäin kovasti uutta pakkausta. Suuri (ja itselleni merkityksellinen) kysymys onkin: haluaako joku vaihtaa avaamattoman vanhan äitiyspakkauksen uuteen äitiyspakkaukseen? Joka tietysti olisi myös kokonainen/avaamaton...."

Jos joku harmittelee, että sai/saa uuden pakkauksen niin nyt olisi hyvät saumat vaihtaa päittäin! Pidän täällä peukkuja pystyssä.

Lolamon en oikeen tiiä itekkään, tuolla se edelleen lepää.. jotenki en oo saanut sitä hössötysmeininkiä vielä päälle ollenkaan, yhtäkään vaatekappaletta tai muuta en oo vielä ostanu.. sitä ootellessa. :D mietin välillä että oonko ihan terve mutta sitten taas oon kaikki isot jutut syynänny tosi tarkkaan ja hankkinu jo nyt, rattaat ja sängyt ja muut. sitäpaitti kiva vielä jännätä kumpi pakkaus siellä on :D

Mäkään en oo yhtään hössönnyt, vähän vaatteita hypistellyt, mutta aattelin, että turha ostella ku saatiin jo aika lailla. Kun pääsee muuttaa ni laitan ne järjestykseen ja mietin sitte, tarviiko mitä. Isoja hankintojakaan en oo ees jaksanu paljoo katella, pinnistä lähinnä ja sitäkin hinnan puolesta vaan, että ostaako käytetyn vai uuden :D Rattaita pariin kertaan netistä katellut, en oo tullu hullua hurskaammaks. Mies haluu uudet rattaat ehdottomasti, näköjään meillä on siis rahaa.. :D

minäki aattelin alkuun että uutta tietenki kaikki, nyt on sitte niin että kaikki mitä meiltä löytyy onkin käytettyä :D oli vaan niin mahdoton hintaero kun kattelin yhdistelmävaunuja netistä, jotain 600e ja saatiin noin viidelläkympillä uuden veroset yhdistelmävaunut jotka aivan luotu meidän tarkotukseen, renkaat "maastomallia" ym. ni eihän tota voinu vastustaa. värikin kiva, tommonen beige/vihreä niin menis sit hätätilassa kyllä tytöllekkin ;)

No joo ne rattaat just on niin paljon edullisemmat käytettynä.. Millasethan mää tarviin tonne hiekkarannalle :D

Nyt on haettu kaikki tuet: äitiysavustus (pakkaus tietty:p), äitiyspäiväraha+vanhempainraha ja lapsilisä.:smiley-bounce012

Oisko toi lapsilisäki pitäny hakea jo nytte vai voiko sen hoitaa sitte vähä myöhemmin? O.o miä siihen jo kerran klikkasin Kelan sivulla mut aattelin et ei viel ajankohtanen ja jätin laittamati. O.o

Voi hakea myöhemminkin. Musta itestä oli vaan näppärämpi hakea kaikki samalla kertaa, ei sitten unohdu :) Loppukesästä kun voi olla ehkä jo jotain muuta mielessä :wink

jes, eilen on kelan mukaan laitettu mulle pakkaus postiin!

Tuleeks äitiyspvraha ja vanhempainpvraha samalla hakemuksella kuitattua? Voi v***u mä oon pihalla näistä! En tienny että lapsilisäki pitää erikseen hakee?? Kai ne ny näkee et mukula tulee maailmaan LA 14.7. Kela .. -.-

Joo, noi rahat tulee samalla hakemuksella (tai vanhempainpäivärahaa saat kun toimitat jälkitarkastuslapun kelaan sitten joskus synnytyksen jälkeen).Lapsilisää piti netissä hakea eri lomalleella, mutta jos hait paperisella, niin sit on siinä samassa, ihan kuin äitiysavustuskin.

Takaisin