Äitiyspakkaus?

Ei minullekaan ole mitään päätöksiä tullu. Pakkauksen hakemuksen laitoin 23.3 ja päivärahahakemuksen muistaakseni sillon heti ku todistuksen sain eli 17.3. Eli ei noilla täällä Kainuun suunnassaan ole kiirettä käsitellä..

Mä sain päätöksen viikko sit maanantaina (hakemuksen olin laittanut edellisen viikon tiistaina tai keskiviikkona) ja nyt odotellaan pakkauksen saapumista. Näin siis Vantaalla.

Miä laitoin hakemukset rahaan ja pakkaukseen torstaina 26.3 (ja todistuksen etanapostilla vielä sen päiväseen laatikon tyhjennykseen) ja ne on molemmat papereiden mukaan käsitelty ma 30.3 ja päätökset postitettu mulle 31.3.. no me tultiin 7.4 reissusta jolloin avasin nuo kuoret ja siinä luki että äitiyspakkaus postitetaan parin viikon kuluessa. Aattelin että no eihän tässä kiirettä siis odotellessa, mut tätä kirjottaessa tajusin että viikon sisää sen pitäs nyt sit tulla. :)

Mutta olen erittäin hämmentynyt miten nopeesti Kelassa toimittu. Ihan hymyillen luin päätökset. :)

11.3 ja 25.3 laitettu hakemukset ja 31.3 uudella liitteellä kun edellisestä puuttui laskettu aika. Eikä vieläkään mitään päätöksiä. :(

Kävin Kelan asiointipalvelussa just kattoo, ni kaikki on nyt käsitelty, myönnetty ja pakkaus "tilattu 27.3. ja tulee tästä 2 viikon sisällä" Eli huomenna :D hehe.

Tää on jotenkin niin epäreilua kun toisille tulee heti päätös ja pakkaus ja toiset odottaa ku kuuta nousevaa monta viikkoa. :)

Kyllähän tuo kela on niin surkeaksi toiminnaltaan ainakin täällä meidän kaupungissa todettu että oon tyytyväinen jos saan pakkauksen ennen ku lapsi syntyy :P eikä sillä mikään kiire.. kuha ny myöntäsivät ni tietää ettei tarvii mitää niiden hukkaamia liitteitä kiikuttaa uusiks (tavallista täällä) :D

Kylläpäs tosiaan näyttää vaihtelevan tuo käsittelyaika Kelalla. Mie laitoin hakemuksen vetämään 28.3 eli melkein kaksi viikkoa sitten. Edelleen on käsiteltävänä asia siellä päässä. Saapa nähdä missä vaiheessa pakkaus kotiin asti pääsee. Eipä sillä kiire sinänsä ole, mutta olis niin kiva jo päästä hypistelemään niitä ihania vaatteita ja tavaroita <3

Täälläki hakemus laitettu 26.3 ja vieläkin käsittelyssä. Kaveri laitto mun jälkeen 30.3 ja saanut päätöksen tän viikon alussa. Odottavan aika on pitkä... :/

Onpas ihmisillä kestänyt pitkään saada päätöksiä! :O Itse sain äitiysavustuksen tänään. Valitsin sittenkin siis rahana, enkä pakkauksena. Vaatteita on taas alkanut sataa siihen malliin, että mieluummin näin kotihoidontuella eläessä sen pienenkin summan rahana ottaa. ;)

No eipä se vasta ole kuin just kolme viikkoo, siellähä lukee et kaks on keskimääränen aika :/

Se rahallinen avustus ilmeisesti tulee pakkausta nopeammin :) Mä kans toivoisin, et tänään sais hakea paketin kotiin tutkittavaksi, oon aika malttamaton aina kaiken tälläsen suhteen...

Mä jätin ottamatta kun kohta 7 vuotta täyttävältä pojaltakin jäänyt niitä vaatteita tonne kaapin pohjille käyttämättömänä. On se ihana mutta tällä hetkellä mielummin eroon ylimääräsestä vaateryönästä kuin lisää sitä tähän torppaan...Ostan sillä rahalla rintapumpun ja ammeen jaloilla kun niitä tarttee:alien

Hmph! Laitoin ti 31.3. aamulla kaikki mahd. hakemukset menemään, kaikki muut "hoidossa" paitsi tuo äitiysavustus (pakkaus). Asiointipalvelussa muistuttaa vaan, että liitteet toimitettava viim. 14.4. mennessä.... laitoin raskaustodistuksen sähköisenä liitteenä ja tässä yksi päivä vielä viestin perään, että liite on lähetetty sähköisessä muodossa.... Voi siis mennä vielä kauankin ennen kuin tapahtuu edistystä, kerta moni muukaan ei ole saanut avustusta vaikka hakemus jätetty monta päivää ennen kuin minä jätin omani.:meh:

Takaisin