Äitiyspakkaus?

Maksaako työnantaja sinulle palkkaa äitiysloman aikana? Työnantajalta kannattaa kysellä ja vinkata että voisivat täytellä kelalle lomakkeen y17.

Mulle maksaa palkkaa 6vko. Verotuksen mukaan hain vanhempainrahaa, en 6kk mukaan. Silti lukee toi tarvitaan tiedot työtuloista...Mutta ei tosiaan pyydetty lähettämään kuin liite raskaustodistuksesta.

Siis ne tarttee tiedot siksi että maksavat työnantajalle käsittääkseni siltä ajalta kun sinä saat palkan.

Wuhuu, päätös viimein tehty 9.4 eli pakkauskin tulee piakkoin. Joo, työnantajan pitää tosiaan kuitenki toimittaa ne viralliset tiedot omalla kaavakkeellaan ja sitä täälläkin odotellaan. Pitää muistuttaa pomoo et ilmottaa siit palkkoihin..

Mä en saa työnantajalta yhtään mitään ja silti ne oli pyytäny tietoja työnantajalta (en tienny et semmosii tarttee edes, hokasin vasta ku kelan sivulla luki että työnantaja on toimittanu ne :D)

Mulla työnantaja maksaa mulle palkan ekat 72 vuorokautta täyttä palkaa. Tämän jälkeen tulee vanheimpainraha kuviin. Hyvät rahat tulee, joten ei noi tulot ipu kuin muutaman satasen. Kohta tulee se äitiyspakkaus

siis mä oon oikeasti, ihan aikusten oikeasti unohtanut koko äitiyspakkauksen hakemisen ja siinä sivussa sen äitiysavustuksen hakemisen. :D Oon kyllä nykyään semmonen lahopää et ilman kalenteria en pärjää! :D
Pitääpä ottaa asia heti hoidettavaks ens viikolla! :)
Greyjana! Sama täällä :D Pakko ryhdistäytyy ja laittaa hakemukset menee mut mä en tiiä mikä siinä on ettei nuo Kelakaavakkeiden täyttelyt jostain kumman syystä oo sitä ihan mielekkäintä puuhaa mitä keksis... Nyt tartteis vähän potkuu persuksiin.. :D Mä oon vaan koko ajan ajatellut "sehän piti vasta viim. kk ennen laskettuu aikaa..." mut nyt taas havahduin todellisuuteen et tosiaan, se vauvahan voi tulla vaikka vähän aikasemminkin, ja ehkä olis kiva et sit viimeistään sillon kun h-hetki koittaa niin olis äitiyspakkaus jo haettuna :D

Greyjana! llä :D Pakko ryhdistäytyy ja laittaa hakemukset menee mut mä en tiiä mikä siinä on ettei nuo Kelakaavakkeiden täyttelyt jostain kumman syystä oo sitä ihan mielekkäintä puuhaa mitä keksis... Nyt tartteis vähän potkuu persuksiin.. :D Mä oon vaan koko ajan ajatellut "sehän piti vasta viim. kk ennen laskettuu aikaa..." mut nyt taas havahduin todellisuuteen et tosiaan, se vauvahan voi tulla vaikka vähän aikasemminkin, ja ehkä olis kiva et sit viimeistään sillon kun h-hetki koittaa niin olis äitiyspakkaus jo haettuna :D
Se äitiyspakkaus täytyy olla 2kk ennen haettu. Näin ainakin sanottiin neuvolassa.

Netissä täyttelee nopsaan nuo tarvittavat ;)

Tulot tippuu kevyet 1200€, mut onneks käteen jäävä summa ei noin paljon. Ja onneks kans palkkaa se 3-4kk ja sit vaan 2-3kk sitä surkeempaa rahaa. Paluu töihin koittaa tammikuussa. Ainiin tuleehan se superiso lapsilisäkin sitten, eikös kahesta naperosta saa jo 200€ yhteensä :)

Mäkään en noita rahalomakkeita osaa kyl ite täytellä, aina käynyt ihan kelan toimistossa tsekkaa, et menee oikein. Viimeks soitin ja sanoin, et laskeneet väärin, et saan nyt liikaa rahaa. No heidän mielestään kaikki ok. Arvatenkin tuli sit paperi, et ovat laskeneet väärin ja maksaneet liikaa...Eivät sentään takaisin noita peri.

Miä vihaan kans tommosii kaikenmaailman lomakkeita ja virastojuttuja ymym, mut toi ä-pakkauksen haku ei ollu kyl mitää rakettitiedettä ja oli vaan muutama kohta mitä piti täyttää ja klikata. ;) eli ihan rohkeesti vaan. ;)

Ja 31.3 kirjatussa lapussa oli että kahden viikon sisään ä-pakkaus toimipisteessä josta se tulee noutaa. Saapumisilmoitusta odotellessa :D tänää tein pikasen inventaarion pyykkiin meneville vauvanvaatteille, nyt vois tulla jo pakkauksen omatki ni sais samaan pyykkirumbaan ;p

Ä-pakkauss anomus jätetty 24.3 ja perässä lukee käsittely aika noin 2 viikkoa anomuksen saapumispäivästä (joka siis on tuo 24.3) Mun laskuopin mukaan tänään tulee jo 3 viikkoa :confused:...ARgh!! Ei malta oottaa et saa alkaa hypistelee pikku nuttuja......

Jes. Eilen saatu päätös. Tänä aamuna tosin vasta näkyi palvelussa :) nyt sitten vaan odottelemaan saapumisilmoitusta :D nythän tämä jännemmäksi muuttui ;)

Mulla on sentään jo käsittelyssä - ollu pari päivää, onhan se hyvä tarkkaan kattoa että kannattaako sitä pakkausta nyt laittaa menemään vai ei. Etenkin, kun rahat on jo myönnetty. Vähän yli kaks viikkoa siis siitä kun hakemuksen netissä jätin.

Terkkari sano eilen neuvolas että joskus pakkaukset jäävät matkalle, ni jos ei rupee kuulumaan ku päätös on tullu, heti soittoo kelaan

Milloinkohan sen pakkauksen perään kannattaa alkaa kyselemään? Mul oli päätös pakkauksesta tehty 26.3 ja tilaus laitettu eteenpäin 27.3, eikä pakkausta oo näkyny eikä kuulunu 2,5 vkon jälkeen.

Takaisin