Äitiyspakkaus?

Mie veikkaan et tääl Lpr:s on ruuhkaa plus et odottavat työnantajalta jotain tietoja ni miun päätökset viipyy. Tosin et sen pitäs pakkaukseen vaikuttaa...

Oli kyllä niin mun makuun :happy: Vaikka se ripulinvärinen raidallinen setti ei nyt silmää hivellyt ja pyyhe vaikutti melko laaduttomalta aikaisempien vuosien pyyhkeeseen nähden, mutta pääosin kyllä tykkäsin! Vanuhaalari oli livenä tosi söpö ja kestovaippa vaikutti aika hyvältä (vaikka noi mikrokuituimut ei ainakaan kolmosen kohdalla ole olleet yksinään erityisen toimivia). Kamalan isoja vaan nuo vaatteet, suurin osa mahtuisi vielä tolle meidän kymmenkuiselle :grin

Hassua. Minulle tälle aamua tuli kelalta sähköposti, että on uusi viesti asiointipalvelussa. Äitiysavustus ja vanhempainpäiväraha on myönnetty. Hassua vaan että tuolla sivuilla lukee esim. pakkauksen kohdalla "myönnetty 13.4.2015" :D mitään päätöksiä, kirjeitä sun muita siellä ei vielä näy, mutta helpottavaa tuo tieto että ne on myönnetty. Kävin vielä eilen illalla katsomassa tuolla sivuilla niin sillon ei ollu mitään.

Meilläkin menee osa tuon 1-veen käyttöön nyt. Et jos joku suunnitteli noilla pärjäävänsä, ni aika reiluja vaatteita tulee vastasyntynyt käyttämään :) Mut hieno ja mahtava pakkaus! Onneks otin -eilen siis kävin hakee.

Mun mielestä värimaailma oli todella onnistunut ja ne keltaset pöllöhousut pienen ihmisen päällä on varmasti ihanat!

Me kans miehen kans ihmeteltiin et miten isoja suurin osa vaatteista oli! Eihän siellä ollut kuin pari vaatetta niitä pienimpiä kokoja. Toisaalta tietysti kiva, et esim se toppapuku menee sit varmaan ens talvena aika kivasti vauvalle.

Ei vieläkään mitään päätöksiä! :( Hermot menee. Vanhempainpäivärahaa oon hakenut 11.3. Sen kohdalla lukee "Tiedot tuloista tulee toimittaa pyydettyyn päivämäärään mennessä." Missään ei lue pyydettyä päivää. :( Ja eikös se ole työnantajan tehtävä ilmoittaa ne tiedot? Äitiyspakkaus haettu 25.3, eikä mitään. Toisaalta sain lähettää oikein täytetyn raskaustodistuksen vasta 31.3, koska mokasit neuvolassa. Alkaa tulla paniikki, koska noihan pitää olla haettu 2kk ennen laskettua aikaa?? Nyt siihen on aikaa alle 3kk ja pelkään etten saa tukia ja pakkausta ollenkaan. :(

Älä Lyydia pelkää! Oothan sä kuitenkin sen hakemuksen täyttänyt jo hyvissä ajoin! Ja halutessas saat siitä sen pdf kopion otettua nyt jo talteen, jos pelkäät et ne rupee väittää jotain muuta. Mulla luki siellä liite kohdassa niin kauan se et liitteet toimitettava siihen ja siihen päivään mennessä kunnes sain sen päätöksen pakkauksesta. Vaikka siis olin sen raskaustodistuksen liittänyt sähköisesti samana päivänä ku tein ne hakemuksetkin.

Ei vieläkään mitään päätöksiä! :( Hermot menee. Vanhempainpäivärahaa oon hakenut 11.3. Sen kohdalla lukee "Tiedot tuloista tulee toimittaa pyydettyyn päivämäärään mennessä." Missään ei lue pyydettyä päivää. :( Ja eikös se ole työnantajan tehtävä ilmoittaa ne tiedot? Äitiyspakkaus haettu 25.3, eikä mitään. Toisaalta sain lähettää oikein täytetyn raskaustodistuksen vasta 31.3, koska mokasit neuvolassa. Alkaa tulla paniikki, koska noihan pitää olla haettu 2kk ennen laskettua aikaa?? Nyt siihen on aikaa alle 3kk ja pelkään etten saa tukia ja pakkausta ollenkaan. :(
Oothan muistuttanut työnantajaa tekemään oman osansa. Minulle ne ei varmaan olis muistanut tehdä sitä jos en olis sanonu.

Esimiehen kanssa täyteltiin ilmoitus perhevapaista... Meillä on vähän vaikeita nämä työnantajan kanssa asioinnit, kun työpaikka on ihan muualla kuin sen pomot ja palkanlaskijat. Mutta palkanlaskijan puhelinnumero on ainakin Kelaan ilmoitettu.

Siis pitääkö työnantajanki ilmottaa kelaan jotaki :D täytin sen vanhempainraha hakemuksen ja siinä pyudettiin vaan raskaustodistusta :o ollaan mun esimiehen kanssa ihan onnettomia tän raskauden kanssa ku mulla ensimmäinen eikä miesvaltasessa työpaikassa esimieskään ole joutunut äitiysasioita miettiin :'D haha apua....

^Se vähän riippuu maksaako työnantaja sulle palkkaa tai erotuspalkkaa äitiysloman ajalta ja miten hait äitiysrahaa (siis 6kk tulojen mukaan vai verotuksen). Melko varmasti sä jotain rahaa saat työnantajalta (suurin osa maksaa ainakin erotuspalkkaa), niin silloin työnanatajan pitää täyttää lomake (olikohan joku sv17?) esim. kelan verkossa (onnistuu myös paperisena). Kannattaa soittaa kelan asiakaspalveluun, siellä ainakin osaavat neuvoa :)

Hmm tessin mukaan työnantaja maksaa 72vrk sairasloma palakkaa. Tää firma on koko Suomen kattava ja palakanlaskijakki josaki etelän päässä. Pitää kyllä melkeen soittaa ja kysyä :)

Palkkis melko varmasti ainakin tietää, ja meillä ainakin nuo lomakkeet täytetään siellä. Soita myös palkanlaskijalle siis :)

Meillä saa ihan normi palkan ekalta 8 viikolta. Mut tietty pitää olla ollu töissä ennen äitiyslomaa, ja mä oon nyt lomautuksella/kotihoidontuella, eli en saa, mut tosiaan edellisestä sain.
Mut jos hakee sitä verotuksen mukaan niin sillon ei munkaan mielestä tarvii. Mä haen edellisen äitiyspäivärahan mukaan, kun nythän se menee niin että jos esikoinen/ viimeeks syntynyt on alle 3 niin voi saada sitä samaa rahaa kun hänestä on saanut.

siis mä oon oikeasti, ihan aikusten oikeasti unohtanut koko äitiyspakkauksen hakemisen ja siinä sivussa sen äitiysavustuksen hakemisen. :D Oon kyllä nykyään semmonen lahopää et ilman kalenteria en pärjää! :D
Pitääpä ottaa asia heti hoidettavaks ens viikolla! :)

hei aloinpa nyt tarkistaan oman tilanteen ja äitiysavustus on myönnetty (pakkauskin jo tullut) ja lapsilisä ratkaistu, mutta vanhempainpäivärahan kohdalla lukee että "odotetaan tietoja työnantajalta" onko ne siis laittaneet pyynnön työnantajalleni ja koskien mitä? ja pitääkö tohon ite reagoida jotenkin vai? sanokaahan joku viisaampi ja kokeneempi :)

Takaisin