Äitiyslomatekemistä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sarra, en osaa sua neuvoa ompelukoneen kanssa, oon itsekin niin amatööri. Mutta näin omakohtaisesta kokemuksesta suosittelisin pesemään kankaat ensin ja sit vasta ompelemaan. Mun tekeleestä tuli aika kauhea kun alukangas kutistui ja päälykangas venyi pesussa. :sad001

Sarra, ompelin peiton kans tulokkaalle ihan halpiskoneella! Tosin siinä toinen puoli oli fleeceä, ja toinen perustrikookangasta. Ompelin kaikki mahdolliset saumat siksakilla ja vain tikkaus tuli suoralla. Fleece ei kyllä jousta kauheasti. Eurokankaalla suosittelivat jersey-neulaa, jotta ei tee reikää trikooseen. Mut kannattaa kyllä pestä ensin kaikki kankaat :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Huomasinkin just etten ollut pessyt kovia vauvaleluja ja pehmoisetkin olivat pölyyntyneet nurkassa.. Siispä pääsin pesuhommiin..
Sänkyä en ole vielä pedannut pienelle, koska meidän makkari kerää niin kovasti pölyä.. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä ihailen tuota sun viherpiipertäjä intoa. Mä olen kans innokas, mutta kastelu into lopahtaa liian nopeasti.
Mies on nimennyt meidän kodin kukkien saattohoitolaksi. Ne kuihtuu pois hiljaisuudessaan, kun unohdan katsella niitä.
Perennat on mun juttu, kun niitä ei tarvi kastella! Yritän tänä kesänä pitää hengissä terassilla kirsikkatomaattia ja amppelimansikkaa. Yrteistä haaveilen, mutta katsotaan nyt, taitaa olla liian iso homma mulle! :rolleyes:

Sain pakkailtua ja siivottua omalla kämpälläni kohtuu hyvin, vaikka hidasta ja vaivalloista se olikin. Vielä pari keikkaa pitäis heittää. Hommaan meni kolme tuntia ja uuvahdin aivan totaalisesti... Nyt en kyllä loppuiltana tee mitään tuottavaa, odotan vain että ruokaa ilmaantuu lautaselle.

Pionil on hyvä nimimerkki :grin. No juu, sama homma täällä, suht hyvin saan tapettua kukkasia. Nimetään siis sekin yhdeksi äitiyslomatekemiseksi... Tänää en oo tehny muuta kuin nukkunu vaan.

Pioni on oikeastikin mun lempi kukka, pallomainen nupussa ja sit kun se aukee, se on överi rehevä. Niitä oli mun morsiuskimpussakin. Kuvastaisko mua? :wink

Noi tulppaanit on ihan sen takia, kun löyty koneelta ja mä oon maailman surkein näiden koneiden kanssa. En ole vieläkään osannu sitä stickeriä lisätä, vaikka kuinka yrititte mua sillon joskus lokakuussa neuvoa. Ehkä vähän jo liian myöhäistä!

Pionilla on täällä kohtalotoveri! Mä tapan kans kaikki kukat... Joko kastelen niitä liikaa innoissani tai aivan liian vähän. Onnistuin tappamaan meidän palmunkin mikä luulis olevan helpoin ever! Kaktuksenkin olen tappanut... Nyt just ostettiin uusia viherkasveja, toivotaan et on edes vauvan syntyessä vielä hengissä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kaikki kehuu aina mun kukkia, et miten ne kukoistaa ja kukkii ja kyselee hoito-ohjeita kuin oisin paraskin hortonomi.

:rolleyes: sit on pakko myöntää, et paras tapa hoitaa kukkia on unohtaa hoitaa niitä. Ne saattaa olla talviaikaan kuukaudenkin ilman vettä ja kesäksi heivaan osan sisäkukista ulos jonkun puskan juurelle ja yritän muistaa ottaa sisälle ennen pakkasia. Pääsiäiskaktus, jukkapalmu ja kliivia ainakin saa ensi kesänkin ulkoilutusta. Mullat vaihdan satunnaisesti, tänä vuonna(kaan) en jaksanu.

Pelargoniat oli talven melkein liian kylmässä ilman vettä ja nyt ne työntää kukkaa keittiön ikkunalla. :) Ja tuo pääsiäiskaktus tekee neljästi vuoteen ittensä täyteen kukkia.

Lapsia hoidan vähän samalla tyylillä.. aina kun muistan. :p

Mä oon niin ylpee kun mun orkidea on kukkinu jo 2 kuukautta! En oo koskaan aikasemmin onnistunu pitämään noita hengissä yhtä pitkään vaikka kaikki keinot on kokeiltu!

Jumittaa... Ois niin ihana saada parvekekin kuntoon. Meil on vaan niin paljon krääsää jokapuolella ja mies kun ei oo kotona niin en tiedä mitä kaiken maailma ruuveille ja työkaluille keksis. Ens viikolla kämppä kuntoon ja parvekekalusteostoksille....ehkä...

No siinäs nyt näette, en osaa edes kirjoittaa sitä hemmetin tickeriä! :grin

En muuten muistanut eilen hehkuttaa, että virallinen äitiysloma alkoi! Ny teen viimesen salaatin ja vähän siivoilen, kaikki alkaa olla valmista valmistujais-vauvakutsu-herkuttelubileitä varten!

Pitäkää muutkin toukomammat hauskaa! :Heartbigred

Mulla alkoi äitiysloma tänään! Ja just kun ehdin tuulettaa sitä vapaailtaa, niin älysin, että miehen huomisaamupäiväksi kutsumia vieraita varten tarvitsee jonkun täällä siivotakin... Itsehän se lähti sujuvasti soittotreeneihin, joten kukahan se täällä puunaa. Jep, se jonka ei pitänyt enää viikonloppuisin laittaa tikkua ristiin. Samoin jos aion ruokaa saada, niin itsehän se on väännettävä.

Noh, ens viikolla kostan tän Ikeassa. :taunt010

Jumittaa... Ois niin ihana saada parvekekin kuntoon. Meil on vaan niin paljon krääsää jokapuolella ja mies kun ei oo kotona niin en tiedä mitä kaiken maailma ruuveille ja työkaluille keksis. Ens viikolla kämppä kuntoon ja parvekekalusteostoksille....ehkä...

No nii ois, mut kun on taas muutto eessä ni tähä shittiin mitää tee miel järkätä..

Takaisin