Äitiyslomatekemistä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitäs pestä pyykkiä, niin isompien kuin vauvankin. Mutta mua houkuttelis nuo uudet langat tuolla, joista pitäis tulla villatakki mulle itselleni :)

Puuh, alkaa selvitä eilisestä pikkuhiljaa. Sormet ja jalat ei enää näytä vesi-ilmapalloilta.

Lapsimessujen lisäksi mentiin miehen kanssa teatteriin ja sitä ennen vedettiin napa piukkaan aasiamättöä puffetissa. Sushiakin tuli popsittua kun noissa halpispaikoissa ei juuri raakaa kalaa näkynyt. Merileväkin taitaisi olla kiellettyjen listalla mutta aattelin että muuten raskametallikuormitus on pysynyt aika hillittynä, joten päätin elää reunalla. Ai että maistui!

Tänään olisi vuorossa stand-uppia. Mies ajoi läpi kaupungin molemmat cittarit että sai mulle alkoholittomat venhäbisset (sen takia kai jaksoi nähdä vaivan kun itselleen otti lavan holillista...).

Nyt tekis mieli pihalle, nauttimaan auringosta mutten keksi mitä siellä tekisin. Istuessa tulee kylmä, piha on jo nypitty joka puolelta ja lenkinkin kävin jo heittämässä.

Me miehen kans tänään vähä haravoitiin tota meidän postimerkin kokosta etupihaa.. mua vaan alko ituttaan koko piha kun siin kasvaa jotain puskaa mikä leviää ihan sikana, haluisin siit noi kaikki muut puskat kaivaa pois paitsi juhannusruusua, mut vähä liian iso homma olis alkaa niit tuhoon tässä vaiheessa.. takapihallakin olis toi mun yhden kesän päähänpisto allas mikä pitäs laittaa kuntoon ja istuttaa jotain kukkia, mut nyt ei toi maassa kyykkiminen onnistu.. tietty joku päivä vois miestä komentaa ja toimia työnjohtajana :D

Aika turha käynti lapsimessuille takana. Olisin kyl ollu varmaan aika näky jos olisin heittäytynyt pomppulinnaan tai pallomereen taaperoiden joukkoon, ja kävi kyllä rehellisesti mielessä ku jalkoja turvotti ja selkää särki. Miehelle taas dropsit siitä, että jakso raahautua mun mukana ja kuuliaisesti seistä vieressä kun mä tutustuin imetysliiveihin ja kuuntelin esitelmää kantoliinoista :grin Nyt se lähti salille palauttamaan testosteroni tasonsa :rolleyes:

Tääl asunnos on satavarmasti hometta.. Meen ihan tukkoon tääl ollessa, eritoten makarissa. Sit mul on vähä väliä kuumetta............. Onneks pääsee pois. Mie jos kuka oon harvoin kipee ja enkä oo saanu mitää sikalunssiakaa lähipiiristä vaikken ottan rokotetta.. Ni kyl tää asunto saa kuumeen päälle ja silmät rähmii ja nokan tukkoon kuten ex-työpaikkani joka oli iha silmin nähtävästi homeessa..

Eli tälläistä tosi seesteistä loppuodotusta..... :finger002

Mie päätin, että pesen ikkunat sit kun vauva on syntynyt - ellei mene yliajalle ja ajanpuute pääse iskemään ;)
Tällä hetkellä toi imurointi, lattianpesu yms, vaatii energiapyrähdyksen..
Ja vasta me pestiin miehen 3 kerroksisen talon ikkunat, siinä oli tarpeeksi :S

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

- myös täällä loppujen hankintojen tekeminen vauvalle ja niitähän piisaa..:smiley-angelic006
- menen kampaajalle, hemmotteluhoitoon, jonka sain joululahjaksi ja hierojalle
- pesen pienimmät 50 ja 56 senttiset vaatteet vauvalle ja ehkä nämä ekat jopa silitän (en muuten silitä mitään):smiley-chores004
- olen luvannut käydä parilla ystävällä hiukan kauempana
- odottelen vauvakutsuja :grin
- yritän järkätä tyttöjen illan
- lepäilen ja nukun joka päivä päikkärit, koska yöunet on mitä on:sleep002
- vesijuoksen ja yritän käydä pienillä kävelyillä sen minkä selkä kestää
- minusta tulee kummitäti miehen veljen vauvalle :)
- suunnittelen, suunnittelen ja suunnittelen.... ristiäisiä, vauvajuttuja, kummiasioita ym.

Väliaikatsekkaus mitä oon saanut aikaiseksi ja mitä en:
- olin kampaajalla, hemmotteluhoidossa ja hierojalla -tili tuli, tili meni...
- vauvanvaatteet pesty ja silitetty ja enää en osta mitään
- ensi viikonloppuna tapaan nämä kaukaisemmat kaverit, toinen tulee sittenkin meille ja toisen luo matkustelen alle 100 km
- vauvakutsut sain:wav, aivan ihanat
- tyttöjen iltaa en oo saanut järkättyä
- oon käynyt vesijuoksemassa, mut kävelyt jääneet nyt vähäisiksi ihan flunssankin takia
- kummitäti x4 olen :)
- suunnittelutyö taitaa olla mun pääasiallinen puuha tällä hetkellä
ja näiden lisäksi siivoamista aina asuntonäyttöjä varten ja levännyt oon ihan mukavasti. Ei tunnu suorittamiselta, mutta silti halusin tällaisen väliaikatsekkauksen tehdä omista suunnitelmistani:)

Mä oon niin kyllästynyt tähän raskaana olemiseen. Helmikuusta asti oon ollut kotona saikulla niin pää alkaa hajoamaan. Monet asiat on jo tehty mitä ois äippälomalle ollut tarkotus jättää(lastenhuone, vauvan vaatteiden pesu ja järkkäys jne). Telkkarii katon ettei menis vaan katon tuijotteluksi. Koko ajan on niin raihnanen ja väsynyt olo, ettei oikein mitään jaksaiskaan jos nyt jotain olis ohjelmassa. Auton kanssa jaksaisin lähteä vanhemmille yms käymään päivisin mutta ku autoa ei ole, niin yli tunti suuntaansa julkisilla ei houkuta. Kai se on tää odottaminen, ku tietää että kohta ( inhottava ajanmääre!) tää on ohi ja saa vihdoin tuon vauvan maailmaan ja elämä tulee heittämään volttia. Mut uskon kanssa et jos oisin jaksanut olla töissä ja koulussa loppuun asti ja olo ois pikkusen parempi niin ei tää loppukaan tuntuis näin loputtomalta, ken tietää.
Meni nyt ehkä vähän väärään ketjuun mut olkoon. Sunnuntai apatia. No, nyt onneks jo 36+1, et jos mun saarnaus on mennyt bebelle perille niin hän tulis viimeistään laskettuna päivänä, jooko rakas :p

Äitiyslomatekemistä tässä: kirpparipöydän ylläpito, kaivovesinäytepullojen haku ja näytteen ottaminen sekä vieminen 24tunnin kuluessa labraan saaresta (ei vois vaikeemmaksi mennä), ruoanlaittoa, ostoslistoja, pyykkien pesua ja siivoaminen ym. järjestely päälle. Saiks nyt ottaa päikkärit?

Saiskohan tänään vielä lasten puuhakaapin siivottua??
Siellä on pelit, vesivärit yms.. tilaa pitäis tehdä sinnekin ja vähän loogisempi järjestys..
On vaan inhottava asento siivota kun tän kaapin ylin hylly on tosi ylhäällä, äskenkin kun siivosin vaatekaappia niin kolmesti meinasin horjahtaa tuolilta :S

Eipä paljon muuten käsityöt kutkuta ku tää vietti edelleen vie vaan mua pois sohvalta..........

Ystävän babyshowereista suklaavaipat: maistuisko sullekin?

Liitteet

• IMG_1359.jpg
    IMG_1359.jpg
    89.1 KB · Katsottu: 26
Torikahville ystävän ja hänen lapsiensa kanssa. Siinäpä mulle tekemistä. Aamusta pikku kävelylenkki tehty. :) Tosi hidasta mummokävelyä sanoisin.

Mies kävi ostamassa mulle tänään kaavat kastemekkoo varte, nyt pääsen siis sitä tekemään, kun haluaisin sen ehtiä tekeen ennen kun vauva syntyy.. eilisen ja tän päivän olojen mukaan vaan voi pian tulla jo kiire :D

Mä aloin kuin aloinkin suunnittelemaan ristiäiskutsukortteja... Piti siis tehdä ihan useampikin mallikappale ja valita mikä tyyli eniten miellyttää. Luulen että se nyt löyty mutta ainahan sitä voi muuttaa mieltään muutamaankin otteeseen...
Mun sairaalakassi on edelleen pakkaamatta plus että sen sisältökin osin hankkimatta, aijai.
Ompeluprojektit on hyvällä mallilla ja makkarin järjestys pitäs muuttaa jotta pinniskin mahtuis.
Ainiin ja alakerran vaipanvaihtopiste on vielä miettimättä, siihen tarttee ainakin sen jonkinlaisen alustan että jos vaikka ihan sohvalla ryhtyy touhuun ni ois sit jotain suojaa... vaikka uskaltaakohan sitä sohvalla edes vaihdella ku oon kuullu kauhutarinoita lentokakoista jotka päätyy useamman metrin matkan päähän...

Mun rahi valmistuu niin hyvää vauhtia, kuteita vielä jäljellä.. Haluaisin tehdä maton, ehkä koreja pari.. Toinen rahikin oli aikeissa tehdä mutttttaaaa, matto ois kivempi ;) Just kekkasin väritkin :)

Mitäköhän puuhaa sitä keksisi tälleen kädettömänä ja jotakuinkin myös kävelykelvottomana? :confused005

Onneksi melkein kaikki vauvapuuhat on tehty ja mies voi tehdä loput jos en itse kykene. Katsoin jo lymfahierontaan ajan ja paikan heti tiistaille, jos tämä tönkkö ei helpota.

terveisin yksisorminen palstailija.

Ikkunat pesty, lattioitakin kuurasin kontillani. Keksin samalla meille lisäkirjahyllyratkaisun makkariin, mikä ehkä vähän korjaa olohuoneen ikuista hyrskynmyrskyn-ilmettä. Mies suoritti kevätkylvöjä: yrttejä, kaalia, tomaattia, munakoisoa. Sitten lounaspiknik lähikallioilla (nukahdettiin molemmat) ja nyt istutaan auringossa parvekkeella hyrisevän kissan kanssa. Vielä voisin käydä kurkistamassa, onko nokkosia jo kerättäväksi asti.

Huomenna pitäisi vielä urakoida lastenhuoneen/työhuoneen ylimääräiset roinat piiloon, kaapit järjestykseen, talvivaatteet kellariin (joka on jo liian täynnä)... Tulee puuhakas pääsiäinen. Sunnuntaina vaan levätään.

Takaisin