Äitiysloman puuhailut :)

Mä sain neuvolaterkalta luvan häätää beiben hiihtämällä, kunhan on täysiaikainen enkä laske jyrkkiä mäkiä. :D v-tyyli ois kuulemma kokeilemisen arvoinen... :D

Mä sain vihdoinkin pestyä noi 50-56cm vaatteet ja laitettua ne paikoilleen :) Seuraavaks varmaan pitää alkaa miettii sitä sairaalakassia.
Ja tota mun suursiivousta pitäis kans miettiä, kun jaksais. Tiedän ettei se oo pakollinen, mut vauvan kanssa ei tuu siivottua ensimmäisinä kuukausina kuitenkaan mitenkään hyvin. Ehkä sitten kun koiralla loppuu juoksu, nii alotan :D

Potkasin miehen ja sen tyttären pellolle täältä. Lähtivät anoppilaan tekemään lumitöitä ja kaupoille tuhlaamaan lahjakortteja. Saan edes muutaman tunnin omaa aikaa ilman että joku koko ajan kyselee tarviinko mä apua ja pörrää mun kimpussa ku hössöttävä täti-ihminen... Pistin sohvalle pötköttämään telkkarin ääreen ja saan tänään laittaa ruokaa iiiiiiihan rauhassa ilman säätäjiä :grin

Mulla alkaa jossain vaihees leivonta projekti, jos 2 sorttii kuivakakkua ja muffinsseja tekis. Pasteijoita vois ostaa pakastealtaasta. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan :)

Pakastimeen vauvan kattojia varten :D se ois voinu olla hyvä asia mainittavaksi... (ja siis kuivakakuista toinen glut.)

Joo munki pitäis alottaa se projekti ens viikolla :D Meinasin et tekisin korvapuusteja,voisilmä pullia,mutakakkuu,mustikkapiirakkaa,tiikerikakkuu ja jotain suolasta :)

Jos joku aikoo tulla (tai siis päästä) meijän vauvelia kattoo nälissään, niin siitä vaan. En kyl aio ketään muuta passata ku vauvaa... Onneksi meidän tutut on sen verta järkeviä, että tuskin kukaan sellaista odottaakaan. Ristiäiset on toki sit asia erikseen, mut varmasti niidenkin tarjoilut hoitaa tulevat tädit ja mummit. Mun sisko onkin jo kysynyt, että saako tehdä ristiäiskakun ja lupa on myönnetty :)

Mä uhmaan niitä prkeleen lääkäreitä ja nousen leipomaan yhden pullataikinan :D Mul olis se lekuri 9.1 :)

Eriika: mä meinaan vetää kans sellasilla "nostetaan vaan sulamaan" asenteilla, kyllä meilläkin varmaan iso osa häviäis miehen suuhun :D
Kahvit voin keittää ja jotain on tarjolla jos ajoissa ilmottaa tulostaan. (Mä oon periny mummoltani vähä tämmösen "jos joku meille tulee niin jotain särvintä pitää olla kahvin kanssa"-mentaliteetin. Eli siis vähintään ois keksejä kaapissa.)

Mä ilmotin jo kaikille tulijoille että tulla saa mut vaan jos tekee samalla jotain hyödyllistä: tuo omat pullat, käy kaupas, tekee meille ruokaa, siivoaa tai kattoo koiran/lapsen perään. Oli pakko armahtaa ittensä leipomiselta ku ei vointi oikeen enää rehkimistä salli.

Ja niinhän sen perinteisesti kuuluisi mennäkin, että vauvan katsojat tuovat perheelle ruokaa/leivonnaisia eikä niin, että odottavat niitä tarjottavan. Sille on joku oma nimikin, mitä en nyt millään saa päähäni.

Takaisin