Äitiysloman puuhailut :)

Tänään olisi esikoisen vasu-keskustelu päiväkodilla, minkä jälkeen kalenteri ammottaa suunniteltujen menojen osalta tyhjyyttä. Eli pitänee sitten illalla aloittaa kovat touhuamiset, jos vaikka saisi jotain etenemistä tässä synnytysasiassa tapahtumaan. Alkaa olla aika tukala olo jo tämän mahdottoman ison vatsan kanssa. Tänään kuitenkin jo 38+5, joten turvallista olisi tulla. Esikoisen kanssa meni tasan viikon pidempään, mutta nyt alkaa se viikon lisäodotuskin tuntua pitkältä.
 
Torstai on toivoa täynnä! Esikoinen ja kuopus on syntyneet torstaina, minä ja keskimmäinen tyttö ollaan sunnuntain lapsia. Kummankohan päivän Tirppa valitsee vai haluaakohan hää ihan oman päivän..?
 
Meilläki perheessä kaks perinteistä päivää millon on tullu on 13 ja 25 ja sit yks poikkeus 21,joten haluaakohan ronsu olla poikkeus vaiko tuleeko samaan kastiin eli seuraava valon pilkahdus olis 13 päivä,mut en tiiä kestänkö näiden olojeni kans niin pitkälle :sad001 Viime yönä ei paljoo tullu nukuttuu niitte menkka jomojen takia :sad001
 
Mulla oli eilen aktiivipäivä. Aamulla huolehdin tytön ja ukon matkaan sitten tein rauhakseen aamutoimet, join teen, kävin suihkussa, jne. Kymmenen aikaan lähdin kohti neuvolaa ja sieltä suuntasin keskustaan lounaalle isäni kanssa.

Lounaan jälkeen totesin, että nyt olisi varmaan järkevää suorittaa viimeiset puuttuvat hankinnat. Sainkin hommattua vauvalle toiset pitkälahkeiset villavaippahousut, Ruskovillan villaisen kypärämyssyn, parit raspimisenestotumput ja mustat college-housut. Esikoiselle sain vihdoin ostettua pari alustoppia, kun tuo näköjään kehittyy äitinsä tahdissa ja 9-vuoden kypsässä iässä kasvattelee jo itselleen tissejä... Byää... Mun vauva... :sad010

Kotiuduin neljän aikaan. Viikkasin eliset pyykit pois ja pesin ja ripustin kolme uutta koneellista, tiskasin ja puuhailin tytön kanssa. Siinä se ilta vierähtikin.

Tänään on sitten vähän toisenlainen päivä. Aamulla ei tytölle meinannut löytyä mitään mieleistä aamupalaa ja sitten tulikin itku jostain ihan pikku asiasta. Kokeilin otsaa, joka oli tulikuuma; kuumetta 38,4. :sad001 Ei kun parasetamolia nassuun, tyttö peiton alle ja ilmoitus kouluun, että neiti pysyy kotona potemassa.

Mieskin on kotona, kun sillä on poikkeuksellisesti vapaapäivä. Se olikin sitten eilen illalla pitkästä aikaa ulkona (no, lähi-pubissa pelaamassa bilistä) yhden kaverinsa kanssa, kotiutui vasta aamuyöstä ja vetelee nyt tyytyväisenä hirsiä makkarissa.

Tänään ei tule lähdettyä mihinkään eikä tehtyä juuri mitään. Pyykkiä varmaan vähän pyöritän ja pistäydyn kävellen ruokakaupassa, mutta muuten lähinnä paijailen potilasta, laitan kuumaa mehua ja katselen seurana vanhoja Simpsoni-jaksoja DVD:ltä.

Toivottavasti ei vain tartu muhun tai mieheen tuo neidin tauti. Olisi kurjaa, jos ukko ei sen takia pääsisi mukaan synnytykseen.
 
Mä varasin kampaaja-ajan maanantaille että sais kuivat latvat pois kun vielä pääsee kampaajalle. Onhan siinä vielä viis päivää laskettuun aikaan... Varoittelin kyllä kampaajaa, että saattaa tulla yllättävää menoa.
 
Kävin kaffella äitini luona ja hän kertoi meidän kaikkien kolmen sisaruksen syntyneen joko vähän etuajassa tai la:n tuntumassa, mutta yliaikaiseksi ei ole kukaan mennyt. Oma esikoinen syntyi 2 pv ennen laskettua, joten jospa tämä pistäisi päivällä tai parilla paremmaksi :)
 
Minä tein parin tunnin kaupunkikeikan! Lähdin extemporee ja kävin apteekissa, nyt on vaaville talkit ja rasvat. Itelle parit imetysliivit, tyttärelle hiihtomonot, hesen juusto ja LISÄÄ KANGASVÄRIÄ!! Jee, alkoi kyllä jo väsyttää...
 
Nyt vasta sängyssä... Siis mulla on just näin; joko en saa mitään tähdellistä aikaan koko päivänä tai sitten meen ku duracell-pupu ja teen enemmän kuin ei-raskaana -ollessa. Tästä päivästä tuli juuri tuommoinen touhun päivä. Kävin vielä illalla jalan kaupalla ja pikkusen alko tuntumaan, että näinköhän pääsen kotiin täältä... Ihan oikeesti mietin hetken kelle soitan. No selvisin minä kotiin sieltä, mutta napakoiden supistusten saattelemana sekä joka askeleella tuntui, että toosa-rakas on tulessa. Selästä ei tarvii mainitakaan, se otti itseensä jo päivällä. Säikähdin hitosti tuossa sohvalla aiemmin illalla kun mahasta kuului poksahdus. Ajattelin, että nyt ne lapsivedet meni "poksahtamalla" niin kun moni on kuvannut. Se poksaus kuitenkin kuului ja tuntui oikeassa kyljessä, siellä minne Tirppa potkii joten luulen että se oli sen jalka/nivel tai joku muu. Ei vuoda mitään. Aloin vaan taas uuden projektin niin vielä ei voi synnyttää :wink
 
Mä oon parina viime päivänä kuullu mahasta sellasen pienen poksauksen. Aika jännän kuulonen :) nyt illalla kuulin edellisen kerran, mut ei niistä oo mitää seurannu :)
 
Mulla kuuluu myös noita poksahduksia ja napsahduksia mahasta silloin tällöin. Oon tulkinnut, että sikiökalvot ne siellä paukkuu, kun neiti myllää. On kyllä härön kuuloista.
 
Joo, oon semmosia napsauksia ja rusahteluja kuullut ja tuntenut ennenkin. Ne on häröjä! Tai sit tuo poksaus kuului joltain noista kolmesta synnyttämään lähteneestä :wink
Minä herätän tytöt kouluun ja rupean kankaan värjäykseen!
 
Mulla kun puhkaistiin kalvot niin ei kuulunut mitään ja jopa lääkäri oli epävarma saiko ne nyt puhki kun ei heti tullut mitään. Vauvalla on päässä pienen pieni nirhauma ja olen tässä miettinyt mahtoiko se tulla kalvojen puhkaisusta vai päähän laitetusta syke-anturasta vai mistä...?
 
Nappi ja Mirkku, täällä samat oireet! :smiley-bounce022 Tänään oon ollut hyvin onnellinen ja tyytyväinen, joten sen tietää jo nyt että huomenna en ole. Eilenkin meni kyllä aika hyvin muistaakseni! Maanantaina olin ihan maissa :rolleyes:
 
Takaisin
Top