Meillä tosiaan on 4 vuotias tuo esikoistyttö ja hän osaa kyllä oman huomionsa ottaa. Jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Ja se pahalla on tyypillisesti joko kylppärissä vesileikit niin et koko kylppäri on märkänä (sinänsä vaaratonta) tai sitten koiran kanssa riehumalla (myös vaaratonta mutta ärsyttävää koska pitää kuitenkin vahtia). Ja toki kun on hyvät ilmat niin tyttö haluais olla ulkona mut meidän lähtö ei aina suju niin nopeesti kun pitäis koti laittaa aina suht siistiin kuntoon (tästä vois karsia jos mieli antais periksi) ja sit tietty vauva laittaa (=syöttää ja pukea). Itsekin olis kiva edes hiukset aamuisin harjata. Ja kun esikoista pitää hoputtaa ja kannustaa syömään ja pukemaan kun muuten menee ihan säätämiseksi. Eli haluaa ulos mutta mitään ei tapahdu. Siinä vaiheessa mulla menee hermo. Ja sitten myöhemmin kadun kun huusin/uhkailin jollain (millon milläkin). Saattaa kyllä vaihtaa mekkoa 6 kertaa päivässä huvikseen ja sit ne on levällään siellä huoneessaan... Tuntuu et tytön kans kommunikointi on enemmän tai vähemmän " jos et tee sitä, niin et saa tätä"-tyyppistä mitä INHOAN! Yritän sit aina tsempata mut on se rankkaa kun sit on tosiaan bonus-sektorina tuo koirakin...
Eilen miehelle näytin ton Pionin eilen illalla kirjoittaman viestin että ihan kuin mun ajatuksia ja itkeskelin sängyssä niin mies kyllä ihanasti tsemppas, että kyllähän sä huomioit ihanasti tyttöä ja vielä miestäkin. Mun aika nyt vaan menee pakosti enemmän vauvaan... Mies vielä kannusti enemmän puhumaan fiiliksistä ääneen hänellekin mutta olen siinä hävettävän huono!
Meillä mies tekee pitkää vuoroa eli on aina 12h pois kun on. Vuorot on kolmen ryppäissä eli käytännössä päivä, ilta, yö. Päivä usein 7-19 tai 8-20, Ilta voi olla esim 16-01 ja yö sitten 19-07 tai 20-08. Eli silleen rankkaa, varsinkin noi päivävuorot kun on koko päivä hoidettavana... Öitä ei olla vielä keskenään oltu mut nyt ollaan ke-to ekan kerran

Pikkuhiljaa totutellaan kaikki tähän arkeen ja eipä siinä auta kuin venyttää pinnaa ja purra hammasta... Esikoiselle sit aikaa aina kun mahdollista! Onneks on kesä :):):) Voi päästää tytön ulos ja mennä ite perässä eikä pukemista ole paljoo.
Mustasukkaisuutta ei ole muuta kuin sitä huomionhakuisuutta. Välillä tyttö peittää mielenosoituksellisesti korvat jos vauva huutaa

Tai alkaa ite huutaa

Kerran yllätin et laittoi kevyesti käden vauvan suun eteen kun se itki. Siitä nätisti vaan sanoin et noin ei saa KOSKAAN tehdä (en suuttunut). Todella nätisti käsittelee vauvaa, haluaa syliin ja juttelee vauvalle. Ensiksi aamulla pitää toivottaa hyvät huomenet ja kyselee mitä kuuluu jne. Silittelee ja ottaa kädestä. Hauskaa on jo vauva tarraa hiuksiin kiinni
Eli äidille vaan lisää pinnaa niin hyvin menee
Niin ja syksyllä tyttö menee tiistaina ja keskiviikkona kerhoon aamupäiviksi :)