Äitioloja

Kiitos Lälly! :)

Elätellään toiveit et olis vaan ihopoimu, joka on jostain syystä isompi ku muut. Sille ei meinaa tarttis tehä mitään. Maanantaina se sit selvii ku kirurgi kattoo ja ultraa sen. Eipä se paise kyl kipee ainakaan oo ku poika antaa koskea siihen ilman itkuja.
 
Pelottaa huominen reissu. Muuten onnistuu imetys julkisella paikalla? Saako Tonttu nukuttua vaunuissa? Kuinka automatka menee? Vaatiko Tonttu huomenna yhtä paljon rinnalla oloa kuin tänään? Jos vaatii ni en tiedä mitä reissusta tulee... Mies on rauhotellu ja sanoikin, että tullaan kotiin jos ei muu auta.

Olo on tosi arka. Jännittää. Haluan vaan että Tontulla on kaikki hyvin enkä halua itkettää turhaan. Pakkohan sitä on joskus talosta ulos lähteä ja reissun päälle...

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Muruska rohkeesti vaan! Eipä se selvii kun kokeilemalla ja niinkun mieheskin on sanonu niin jos ei hommat suju niinkun pitäis niin lähette sit kotiin! Toivotaan kuitenkin et kaikki menis hyvin ja sujuvasti :)
 
Hitsi että tänään sain sykärin, jopa mies tais pelästyä vaikka meistä mä oon se joja hiippailee tarkistamassa hengittääkö vauva. No, tänään siis lähdettiin autoileen ja tyttö itkeskeli ennen kuin auto liikkui. Kun pääästiin matkaan niin hiljeni. Ajettiin vähän matkaa niin mies huomasi ettei vauva liiku ja silmät tapitti auki. Mä meinasin hypätä ilmaan kun huomasin miten jähmettyneeltä vauva näytti ja aloin kokeilla hengitystä. Ei kyllä menny kun sekunti kun alkoi tuhista ja pisti silmät kiinni. Hän vaan hyytyi auton tärinään niin nopsaan että simmutkin jäi auki :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Täytyy kyllä sanoa että välillä kun vauva itkee ties monetta tuntia putkeen illalla ja ruoka jäähtyy lautasella niin tulee mieleen, et olisitpa vielä mahassa... :oops:

Mut sitten kun se on kivuton ja tyytyväinen ja möllöttää sylissä/sohvalla katsellen niin et TOD haluaisi takaisin niitä särkeviä niveliä, jatkuvaa pissahätää (vai mitä Lyyti?) enkä muitakaan raskauden vaivoja!
 
Samat fiilikset spiraali. Meillä oli eilen aika rankka päivä, mutta vihdoin kun Tonttu illalla nukahti-mikä levollisuus, rakkaus ja lempeys täytti koko ilmapiirin

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Vau.fi:n etusivulta poimittua:

"Kyyneleet valuvat


Tuore äiti vuodattaa muiden kehon nesteiden ohella usein myös kyyneliä. Äitiys on alkutaipaleella herkkää virittäytymistä: pitää ymmärtää lapsen tarpeita, olla vastaaottavainen ja vuorovaikutuksellinen, luoda lapseen suhdetta. Moni tuore äiti on herkistyneessä ja väsyneessä tilassa, ja itku tulee äidiltäkin usein, esimerkiksi silloin kun vauva itkee.

On tärkeää antaa itselleen aikaa ja lupa olla herkkä. Itkuherkkyys on normaalia, se on osa suurta lapsen myötä tullutta mullistusta."

Eilen itkuisuutta kun Tonttu itki eikä helpotusta löytynyt muualta kuin rinnalta. Olo oli tosi vaikea, vaikka tiedän että kuuluu asiaan. Oli helpottavaa vielä lukea tuo teksti. Aikaa, lupa itkeä... Helpotusta!
 
Tämä vauva on saanut minut vuodattamaan kyyneleitä, kun on itkenyt iltaisin kivusta. Ja välillä olen itkenyt kun olen katsellut vauvaa ja tunnen suurta kiitollisuutta tästä perheestä jonka olen saanut.

Eniten olen itkenyt myötätunnosta esikoista kohtaan. Kuinka vaikeita on nämä tunteet jakautua kahdelle äidiksi, saati sitten kun näkee kuinka 3-vuotias painii näiden tunteiden kanssa.

Monet kerrat olen joutunut todistelemaan rakkautta tytölle. Hän itkeskelee, ettei kukaan halua olla hänen kanssaan ja hänellä ei ole kaveria. Päiväkodissa oli itkenyt äiti-ikävää. Yrittää olla ylikiltti. Välillä kun hermostun jostakin, tytölle tulee tosi paha mieli ja pyytelee pitkään anteeksi. Kyselee, tulitko äiti nyt iloiseksi!

Ja vielä kuukausi taakse päin häntä päiväkodista hakiessa, ekat sanat oli "tyhmä äiti, en tuu kotiin!" . Kauhea uhma päällä ja me taisteltiin pukemisesta joka aamu.

Onhan se kiva, että tyttö on reippaana, mutta haluaisin takaisin sen itsevarman tuittupää tytön. Ehkäpä tilanne muutuu kun hän jää viikon päästä kotiin mun ja vauvan kans.
 
mua niin itkettää, kun tyttö itkee iltasin silleen että koko naama on ihan punanen, ja tulee sellasia "katkoksia" itkuun kun se on niin kovaa, että tulee sellanen hengityskatkos ja sen jälkeen vetää happea ja huuto jatkuu.... Miks sillä pitää olla niin paha mieli/ kipee olo tms :confused:
Kumpa pystyis tekemään jotain ja auttamaan toista mutta en keksi miten :sad001

Yhtään ei mun oloon auta se jos kuulee muilta että "vauvat itkee, se on normaalia".
 
On kyllä niin Vuoden Äiti olo tuon esikoisen kanssa! Meillä tyttö uhmaa siis valehtelematta joka asian kanssa! Välillä on päiviä että sujuu sutjakammin mut sitten taas räjähtää. Periksi en oo antanu enkä anna mut sehän se hyvän olon luoki kun huudattaa toista. Ja samalla sitten pienempi jää välillä ihan paitsioon ku esikko varastaa shown
 
Meiti täällä vollottaa ku teen tytöstä tuota videota nimiäisin. Oon nyt kattonut valmiin videon pari kertaa ja poraan vaan... kuinka mä (ja mies) ollaan saatu aikaan jotain noin kaunista ja täydellistä ja ihanaa? Mieskin sano vknlppna että voi hyvin olla että on isilläkin tippa linssissä nimiäisissä ku videota kattellaan, oli jo herkistynyt töissä perjantaina kun oli miettinytkin videota :Heartpink
 
Jomsuli saako udella minkälaisen videon teet? Kuvavirran vai ihan elävää kuvaa pikkuisesta?
 
Siinä on sekä kuvia että videopätkiä matkan varrelta nimiäisiin asti. Alkaa synnäriltä ja etenee siitä sit about järjestyksessä, lisäilen kyl kuvia vielä varmaan itse kemuihin asti ku onhan tässä kaksi vkoa aikaa vielä napsia uusia ihania kuvia:) videopätkiä on mm. ekasta kylvystä(strategiset paikat ei näy joten en nolaa lastani heti alkuun :grin) nukahtamistohotuksesta ku raajat heiluu holtittomasti ja naama on tulipunainen, eka pullosyöttö, yleistä nyrkin imemistä ja tapittamista yms. Pituutta tuplee sen biisin verran, vajaa 4minuuttia. Ja loppuun sitten tulee näkyviin prinsessan nimi, suuren yleisön tietoon sekin varjeltu salaisuus:p
 
Todella kaunis idea ja ihana muisto näyttää sitten tytölle, kun itse siitä jotain tajuaa :)
 
Hitsi kun meidän ainoa video synnäriltä on sellainen, että sitä ei vieraille näytetä – mun oikea tissi esiintyy siinä aika isossa roolissa. Mutta ihana video se on, vauvan ensi hetkiä. Liikutun järjiltäni aina kun näen sen.
 
Meidänkin synnäri materiaali on sen verran hävytöntä tavaraa että ei kyllä muiden silmille sitä kehtais näyttää :) Mutta itse ihana katsoa ja muistella! AIka menee niin nopeaa!
 
Välillä tulee niin riittämätön olo, kun isommat lapset vaatisi äidin huomiota, mutta myös vauva vaatii sitä. Ihan ahdistaa jo valmiiks se, että koen helpotuksen tunteen, kun isot pojat lähtee lomalle mummolaan ja jään vauvan kans kaksin kotiin pariksi viikoksi. Tosin onhan tuo mieskin kotosalla mitä nyt töiltään ja rakennusprojektilta ehtii.
 
Huono äiti olo, kun ei jaksa sylitellä vauvaa ihan koko ajan näinä iltoina kun on huutoa monta tuntia. Pakko vaan kylmästi laskea välillä alas itekseen makaamaan ja huutamaan, että voi syödä/käydä vessassa/ ja muuten vaan huilata hetken.
Mut ei tietenkään oo kiva nähdä toista yksin makaamassa ja itkemässä :sad001
 
Vauvaa on yllättävän raskas sylitellä pitkää aikaa putkeen :sad001 huomannu sen nyt itsekin kun toista pitäis pitää vaan pystyasennossa, että hapot ei nousis niin pahasti kurkkuun, mutta näköjään nousee silti..
 
Meillä oli ihan järkky alkuyö. Vauva huusi täyttä huutoa kroppa jännittyneenä ja katsoi kärsivänä. Halusi tissiä mut ei pystyny rauhottumaan imemään. Huomas ihan et välillä hapot kupli kurkussa. Ja kerran sai kauhean kakomiskohtauksenkin. Oltiin jo Gavisconit asemissa mut ei uskallettu sit omin päin antaa. Mies sai vauvan heijattua lopulta uneen rintaansa vasten ja kiedottiin siihen kantoliina ympärille jossa tuhisi jonkun aikaa. Kun heräsi sai syötyäkin. Mies viritti vielä meidän sänkyyn sohvatyynyt petarin alle ja vauvan sai siihen nukkumaan niin pystyyn asentoon että loppuyö meni hyvin. Pieni oli selvästi tosi väsynyt kun päiväkin oli mennyt itkeskellen.

Onneks mies jaksoi olla valveilla ja keksi miten kokeilla helpottaa oloa. Multa häviää aina toimintakyky kun pieni huutaa ja mun käy sitä niin kovin sääliksi.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top