Äitioloja

Mä nostan hattua spiraali sulle ja tietysti kaikille muillekin, joilla on useampia pieniä hoidettavana. Mä en saa aina järjestettyä aikaa edes kodin siivoamiseen, en ymmärrä miten sitä pärjäisi useamman lapsen kanssa! Toki kaikki päivät eivät ole samanlaisia ja välillä jää aikaa esim. heilua täällä foorumilla, mutta toiset päivät vaan vilahtaa ohi kun vauva huutaa tai roikkuu tississä tai on muuten vaan vaativa.

Meilläkin mies nyt palas takas töihin ja totuttelen olemaan kaksin tytön kanssa. Vielä tosin helppoa mitä sitten vuoden päästä. Hiukan välillä tiuskitaan kun väsymys painaa ja mulla välillä ketuttaa ja ärsyttää miehen tekemiset ja tekemättömyydet. Eilen illallakin tyttö huusi reilun tunnin ja tuli hetkellisesti todella avuton ja riittämätön olo kun ei tiennyt miten saisi toisen oloa helpommaksi. Ja ärsytti kun mies töistä tullessaan illalla yritti myös rauhotella tyttöä,mutta luovutti pian ja tiuskien antoi mulle tytön. Toivottavasti ei aina luovuta noin helpolla.

Miten te, joilla useampia lapsia ja mies pitkiä aikoja töissä, saatte hoidettua kaupassa käynnit ym. menot? :confused:

Mulla nyt ei oo kun tää yks lapsi mutta vastaan silti :) Mies ei oo siis pitäny ollenkaan lomaa eikä pidä, ollaan tytön kanssa oikeestaan koko ajan oltu kaksin niin on tullu alusta asti totuteltua että tyttö on aina mukana ja asiat pitää saada hoidettua yhessä. Käyn siis ruokakaupassa, vaatekaupassa, syömässä, lääkärissä jne aina vauva mukana. Mietin vaan menojen mukaan että otanko vaunuihin kopan vai kaukalon niin että pärjätään helpoimmin :)

Me pyritään käymään kaupassa aina niin et mun ei tartte lapsien kans mennä. Tosin eilen jouduttiin käymään. Käytiin ensin mun rintatulehduksen takia lääkärissä, sitten vielä kaupassa. Mut meillä oli auto, kun mies meni pyörällä töihin. Jos ei olis ollut autoa niin olis ollut vähän toinen juttu :eek: Ja lääkärissä käynti oli helppoa kun käytiin mun työpaikalla niin ei ollut tiettyä aikaa vaan mentiin vaan ja vartissa homma oli hoidossa... Otin iteltäni tulehdusarvon jne :wink

Huomionhakua on meilläkin, vasinkin kun tissitän vauvaa! Ja siis todellakin vaatii pitkää pinnaa ja täälläkin on monet illat podettu paska äiti- fiilistä sängyssä kun tyttöset nukkua tuhisee pinniksissään! Se vaan on että sitä joutuu "uhkailemaan, kiristämään ja lahjomaan" aika ajoin. Ja välillä asiat ei mene perille kuin vasta ääntään korotettuna.
Meillä siis esikoinen pikkuista vajaa 2v ja luonnetta löytyy! Ja kaikki mitä EI SAIS TEHDÄ, tehdään! Ja varsinkin silloin kun äitillä kädet täynnä!

Mut etiäpäin, kyllä tää varmaan josain vaiheessa alkaa luonaamaan vähä paremmin :)

Meillä toistaseks aika vähän tuota äitin huomionhakua, kun isä paikalla. Väsyneenä ja nälkäisenä tietty tulee huutokohtauksia. Ite yritän aina kun mahdollista leikkiä tytön kanssa, kun vauva nukkuu varsinkin. Halin ja pusuttelen joka välissä ja hoen kuinka paljon tykkään tytöstä ja pojasta molemmista. Muuta en nyt osaa tehdä. Ens viikolla pitää sitten ulkoilla ja käydä siel kaupassakin, katotaan miten ne sujuu :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mistä mua nyt rangaistaan?

-vauva itkee hereillä ollessaan lähes kokoajan
-se pulauttelee joka ruoasta ja välillä vanhojakin ruokia
-päivärytmi sillä on ihan sekasin
-vasemmassa tississä on rintatulehdus ja oikeassa on vähintäänkin tukos taas
-yöt on levottomia ja jos vauva antaa nukkua niin tissejä pakottaa tai esikoinen huutelee sängystään
-mä itken aina kun jään yksin tai vauvan kanssa niin et tyttö ja mies ei näe, enkä edes tiedä mitä - väsymystä?
-mies meni ulos lasten kanssa (huutava vauva vaunuissa) ja mä en osaa edes nukkua..

Miksen mä osaa auttaa mun vauvaa?
Miksei se rauhoitu nukkumaan ja ole tyytyväinen syötyään?

Mä en jaksa!

Voi ei, tsemppiä Spiraali!!!

Voisko vauvalla olla joku allergia tai refluksi tms joka aiheuttaa ongelmia? Auttaako pystyasento vauvaa?

Mulla on vauva kantorepussa ja 1v kärrissä ja kaks isompaa lasta siinä vierellä hyörimässä ja ihan hyvin on sujunu kauppareissut. Onhan se sellasta hyötyliikuntaa ja jatkuvaa kasvatusta, mut sitähän se on muksujen kanssa.

Huutoa koko päivä ja isompia pulautteluita, oikein kunnolla kastuu harsot. Disflatylin ei pitäisi sellaista aiheuttaa ja en tiedä mikä on homman nimi. Nyt tulossa vieraita ja tissejä kiristää kun syötöstä pari tuntia ja vauva herää taatusti just sillon kun miehen serkku on kylässä. No, sit taas tissi suuhun. Mä oon ihan puhki ja nukkunut huonosti ja raahaan ton vauvan kohta Mehiläiseen kun en tiedä mikä sitä vaivaa, et onko normikoliikki vai mikä.

Mähän olin jo varaamassa aikaa sinne pikkujättiin allergialääkärille aiemmin mut sit se jotenkin rauhoittui/ mä rauhoituin. Nyt sit ton antibioottikuurin aikana / aloituksen jälkeen on alkanut tämä itkeminen mitä ei sentään aiemmin ollut. Et en tiiä helvetti mikä on ! Mies lähti töihin ja kylvetin ja syötin vauvan nniin nyt se on ollut 15min rauhassa sitterissä. Ja nyt se aloitti taas ton huudon ja pitäis saada esikoinen unten maille :sad001:sad001:sad001:sad001:sad001

Jaksamista Spiraali niiden itkujen ja muiden vaivojen kanssa! Tuntuu tosi kurjalta lukea noista ongelmista kun ei oikein osaa niihin mitään sanoa, mutta toivon kaikille parasta ja tsemppaan jaksamaan!

Voimia Spiraalille! :Heartred Rankalta kuullostaa. Kysele nyt ihmeessä lääkäriltäkin. Refluksi voi mennä niin pahaksi, et tarvii lääkekuurin. Tai voihan olla jotain muuta.. Korvat?

Toivottavasti pian helpottaa Spiraali! Jos se on se antibiootti (teillä varmaan maitohappobakteerit käytössä molemmilla?!) niin kuurin jälkeen viimeistään luulis menevän ohi.

Voi spiraali! Voimia sulle <3

Mun on pakko kirjottaa tänne itekkin fiiliksiä. Poju on nyt 6 päivää vanha. Nyt tajuun mitä äitin rakkaus on. Tekisin mitä vaan ettei hänen tarvitisi kärsiä näitä valohoitoja, verenottoja ja sydänjuttua. Onneks nyt lopuksi kaikesta selvitään, mutta oon kyllä kerennyt huolestuneena monet lohduttomat itkut itkemään. Miten nuo muruset onkin noin tärkeitä??!

Spiraali, ehdottomasti kannattaa olla yhteyksissä joko neuvolaan tai lääkäriin! Kyllähän tuohon tilanteeseen pitää selvyys saada ja apu! Voimia! Tiedän liiankin hyvin tuon tunteen!

Tiiän niin spiraali milt toi tuntuu. Paljon voimia sinne.

Jottei meidänkään elämä olis helppoo ni pojalla todettiin joku paise pyllynreiällä.. Maanantaina kontrolli Lastenklinikalla. Kirurgi kattoo tarviiks se operoida. Ja itse itken jo nyt.

Ei oo todellista tuhinamurmeli :sad001 Mua surettaa niin näiden kaikkien teidän vastoinkäymisten takia, koska ne oikeen loppuvat?!? Kauheesti taas voimia sinne..:Heartpink

Jokaisessa perheessä omat murheet. Tänään näyttää taas valoisammalta vaikka ilta olikin yksi kaaos. Sain nukuttua yhden 3h pätkän ja muutama 1,5-2h pätkän joten virtaa on taas. Ja jaksaa taas hymyilläkin, eilinen oli kyllä ihan pohjanoteeraus meikäläisen elämässä... Mieskin ihmetteli et mistä nyt tuulee, et ei hän ole tajunnut et mulla on noin paha mieli. Tsemppas kyllä ihanasti että meillä on ihanat lapset ja ihana parisuhde et "älä nyt lanaa" :wink Onneks miehellä on nyt vapaata pari päivää,.. Etenkin kun mulla vaan kuume jatkuu :sad001

Takaisin