Äitioloja

Tsemppiä teille! Meillä vauva haluaa olla paljon sylissä, muttei sentään huuda siinä. Itelläkin kyllä joskus sellasia pakkotilanteita et vauva huutaa sen ajan kun tekee jotain muuta, missä ei voi vauvaa sylissä pitää. Kurjahan se on, mut minkäs sille mahtaa, kun ei oo mustekala niin ei oo..
 
Mun täytyy myöntää, että tuo ihonkontakti on jäänyt aika vähille meillä! Sairaalassa tehtiin, kotona joku viikon verran, mutta nyt on jääny. Jotenkin on niin "vaivalloista" ottaa vauvalta yökkäri tai vaatteet pois "vaan sitä varten". Toki sylitellään muuten tosi paljon ja pidetään vauvaa lähellä. Mut pitäis vissiin tässäkin asiassa aktivoitua enemmän...
 
Toisinaan on tullut vauvaa ihokontaktissa pidettyä mutta ei nyt kyllä päivittäin. Enpä kauheasti jaksa uskoa että lapsi siitä pilalle menee jossei nakuilua harrasteta :D
 
Mä imetän usein aamulla ilman paitaa ja tyttö vaippasillaan siinä välissä kun ollaan vaihtamassa yöpuvusta päivävaatteisiin. En siis vartavasten riisu tyttöä ihokontaktia varten eikä mulle oo sitä kyllä mistään toitotettukaan. Ei me nakuiltu edes sairaalassa.
 
Ei olla ihokontaktissa täälläkään. Voishan sitä tietty. On jotenkin unohtunu. Sairaalassa kyllä oli ihokontaktissa. Tuntuu,että nyt on ollut niin vilposta ettei ole kovin pidettyä pientä vaippasiltaan.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihan liian vähän tulee meillä ihoilua. Kun oon huomannu et siit olis ihan oikeesti apua. On vaan mustakin kauheen hankalaa kun vauva on koko ajan tississä ja huutaa kun ote irtoaa ni vielä rampata ottaa vaatteita pois...

Eilen mulla meni maitohanat totaalusen kiinni kun ei vaan tahdo tottua tähän junnuyleisöön ja älämölöön. Makkariin vetäytyminen ja paljaat masut vastakkain imettely onneksi auttoi.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä nakuilen lähinnä yksinäni.. Paitsi aamu rutiiniin kuuluu olo iho ihoa vasten ja samalla turistaan yön kuulumiset :)
 
Meillä oli ihokontaktia synnärillä ja kotona ehkä viikon pari kotiintulon jälkeen. Ja siksikin, että mulla ei ollut maito vielä sairaalassa noussut ja sitten se nousikin ja niin on nakuilut unohtuneet. Mutta ihan kasvot vastatusten taikka vauva mun tissejä päin nukkuu kun ei suostu pinnasänkyyn, mut nykyisin on kaikilla vaatteet päällä.
 
Joka yö nakuilen ja vauva nukkuu kupusessa kiinni. Mä oon käsittänyt, ettei sillä ihon paljaudella ole niinkään merkitystä, vaan sillä et on lähekkäin..
 
Mä nukun pelkissä alusvaatteissa, jotta on helpompi imettää öisin. Mut vauvalla kyllä on yökkäri päällä, joten ei meilläkään olla ihokontaktissa muuta kuin kylvyn aikaan. Ei jaksa erikseen alkaa vauvaa riisumaan.
Läheisyyttä vauva saa sylittelyllä ja sit öisin meidän keskessä nukkuessaan, kun äiti ei jaksa nostaa poikaa pinnikseen :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meilläkin on nakuiltu vaan sairaalassa pari kertaa. En taida oikeen uskoa sen "voimaan". Vauva saa läheisyyttä ilman alastomana oloakin ja maitoa toistaiseksi riittänyt.

Viime yön nukuttiin korkeintaan 5 h... Migreenihän siitä taas tuli ja tosi paha mieli. Masentaa jatkuvat migreenit. Toivon niin, että pojulle tulee pian hyvä yörytmi.
 
Mie tykkään ku ollaan tytön kans ihot vastakkain. Illalla vaippasilteen ja mie alusvaatteissa. Tonttu rauhoittuu siinä todella hyvin!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Täytyy varmaan testata kuitenkin... Meil on tänää tosi vaikee päivä. Mua väsyttää ja poju on nukkunut pikku pätkiä vaan. Nyt hän nukkuu sylissä, enkä uskalla enää laittaa muualle. Toivottavasti ensiyö on parempi. Miten teillä nukutaan nykyään? Missä vaiheessa olis toivoa parempaan unirytmiin?
 
Meillä ei päivisin nukuta kuin vartin pätkissä, välillä voi olla sentään yhdet puolen tunnin tai tunnin unet. Mut katsotaan josko refluksilääkkeet parantais unenlahjoja.
 
Tänään tyttö nukkunut korkeintaan kymmenen minuutin pätkiä. Nyt ei rintakaan kelpaa. Odotan huomista neuvolalääkäriä niin saadaan tieto onko kyseessä silmätulehdus. Voi mikä huoli! Ei juurikaan puklaile eikä ilmaa tunnu tulevan niin en usko kovin paljoa vatsavaivoihin. Mikään ei tunnu kelpaavan tai helpottavan oloa. Vaunulenkki eikä liina kelvannut myöskään missä normaalisti viihtynyt. Syliä saanut paljon muuta edelleen vaan itkuinen... Voi pientä, äidillä on huoli. Onneksi isä sylittelee nyt myös kun pääsi töistä.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä poden huonoa omatuntoa kun pitää antaa vauva miehen hoitoon. Vaikka mies haluaa ja tykkää osallistua. Ja onhan tää sen lapsi myös. Jotenkin sellainen olo että pitäis pärjätä ilman apujakin kun kerran on kaiket päivät kotona.

Enkä osaa sit rauhoittuakaan kun itse sais tauon.
 
Samoja fiiliksiä täälläkin.. Mies nukkuu yöt läpeensä kuin tukki, mut en viitti siltä enää pyytää apua kun käy kuitenkin päivätyössä ja siellä oltava skrappina.
 
Takaisin
Top