Äitioloja

Mä öisin kanssa hoidan vauvan jotta mies saa nukuttua (muutenkin meistä se huonounisempi) mutta kyllä mä valveilla ollessa ihan ilman huonoa omatuntoa tyrkkään vauvaa sen huomaan silloin kun on muista aktiviteeteista kyse kun syömisestä... Kyllä isit osaa! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä poika päätti järjestää tälle yölle shown ja pissas pitkin lattioita ja itseään ku vaihettiin kakkavaippaa. Nyt se sit yrittää seurustella ja viskoo tuttia pitkin sänkyä ku en huomio ja sit alkaa huuto ku tutti ei oo suussa.. Tuun hulluks tästä tutin metsästyksestä. Mäkin koen huomio omaatuntoa ku jätän pojan yksin sänkyyn, mutta se on kyl ainoo keino millon nukuttamisesta ei pääsääntösesti tuu leikkimistä.
 
Mekin saatiin tänään pissat sänkyyn! Jee! Nyt mies jäi yksin kotiin kun lähdin asioille ilman vauvaa. Katotaan miten ne pärjää. On siellä maitoa.... Ja korviketta jos oma varasto loppuu (sitä ei siis ole kuin hätävara)...
 
Oikeesti on paljon kivempaa ja helpompaa kun mies on lomalla. Voidaan mennä vauvan tahdissa ja mä kaivan vaan tisut esille nälän tullessa. Ja iltahuudot kestää nyt helpommin. Vaikka meillä ei mies yösyöttöjä hoidakaan, saan vaikka siivouksessa apuja kun mies siivoaa enemmän kuin mä.
 
Alkaa vissiin vihoviimein vähän hellittää tuo esikoisen uhma! Tai sitten sitä on vaan saatu taisteluvoitto mutta sota on vielä kesken! Anyways, on muutama päivä sujunu jo helpommin ja sitä kautta minustakin tuntuu että ehkä en nyt ihan paska äiti olekaan :)
 
Mies menee takas töihin huomenna isyysvapaiden jälkeen ja esikoinen on pistänyt nyt iskän lomalla elämän ranttaliksi. Saas nähdä millaiset sodat meillä tulee... Heti 3 kokonaista päivää keskenämme, sitten yö ja sit on ne ystävän häät! Taitaa olla aikamoinen paskaäiti taas täällä seuraavat 4 päivää...
 
Tänään neuvolassa tapahtunutta:
Terkkari: Niin onko tämä sun esikoinen?
Minä: Juu, on.
Terkkari: Jaa, mä kun ihmettelin, että eikö sisaruksia ole merkitty tänne...
Minä: ???
Terkkari: Niin, kun sä olet esikoisen äidiksi niin luonteva ja rento. Teillä näyttää sujuvan niin mukavasti kaikki.

*venyttelee henkseleitään* :happy093
 
Hannastiina, eipä tuota itsekään voi sitä ovea ihan täysin sulkea etteikö vielä se kolmas... :wink Mutta katsoo nyt, ei kyllä varmaan oma jaksaminen riittäisi jos tähän tyttöjen kanssa samaan syssyyn vielä kolmas nappula siunaantuisi :D
 
Meillä nuo 8 ja 7v ovat niin hyviä kaveruksia keskenään, niin sitä mietin, että onko tällä kolmosella sit ketään leikkikaveria, kun isoveljet on niin paljon vanhempia. Ikähän mulla alkaa tulla vastaan, ettei sit kovin pitkään voi miettiä.
 
:grinliputan ehdottomasti tuon leikkikaverin puolesta!

meillä on jo nyt niin kaveria tää 1.5v ja vauva. Ne on ihania. Toinen niin hellästi antaa tuttia tai lelua ja toinen nauraa kihertää. Oon tosi tyytyväinen, et tuo nelonen päätti meille tulla! Vuoden päästä ne on jo sellanen parivaljakko, et heikompia hirvittää..
 
Ite oon huomannut että nää kaksi poikaa + tyttö joka toinen viikko verottaa kyllä sen verran aikaa, että sen jälkeen sais kyllä olla jo aika ajan organisoinnin mestari, että ite heti perään tehtäis toinen :D Ja tosiaan, nyt kun on ollut tota kriisin poikasta (mikä kyllä tuntuu hieman kasvattaneen meitä molempia), niin ei mitään äippähormoneja tähän kun toivotaan että paremmat ajat on tulossa ja hieman sulattelua kaikkeen lasten kasvuun, kun yhtäkkiä nää 2 aiempaakin on niin isoja, ettei perässä pysy (tää on kultaista aikaa, mutta myös suurten muutosten aikaa ku
Nyt meitä on 3 lasta ja 2 aikuista, välillä tuntuu ettei tila riitä leikkimiseen + esikoisen kamut juoksee täällä myös :D)..
Pointti, ainakin itseni pitäisi kasvaa vielä vähän ja oppia käyttämään aikaa paremmin, jos vielä 4 tulisi!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tälle on iskenyt vauvakuume. Miehen kanssa puhuttiinkin että joulun aikoihin katsotaan yritetäänkö toista MUTTA ensi vuonna on mun kolmekymppiset enkä tiedä haluanko olla sillon raskaana.. Kuulostaa ehkä itsekkäältä, silti kerranhan sitä vaan 30 täytetään.
 
Leina: mulla ois ens keväänä omat 4-kymppiset. Ja en myöskään tiedä haluanko silloin olla raskaana, mutta toisaalta ei kannattais hirmu pitkään odottaa, jos halutaan saada se neljäs lapsi. Mutta ainakaan tällä hetkellä en halua olla raskaana, koska haluan pudottaa painoa ja nostaa kuntoani.
 
Mäkin mietin, että voisi tän kropan hoitaa takaisin kuntoon ennen seuraavaa raskautta. Muuten olen kohta satakiloinen valas. :eek:
 
mitä turhia, kun sit joutuu alottaa kuntokuurin uudelleen... repsahtaa sitä kuitenkin. Ihan turhaa laihdutin sillon kakkosen jälkeen, kun nyt pitää taas laihduttaa o_O
 
Mulla ei tullut juurikaan kiloja raskaana, ja kaikki tulleet hävis viikossa. Toivon että se menis samalla linjalla vaikka raskautuisi hoikempana..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Paska-äiti fiilis. Pitäis kokeilla niitä imetysdiettejä mut mä rakastan ruokaa. Tää tiettyjen välttäminen on jo vaikeeta. Saati sit maidoton, munaton, viljaton, soijaton ym. Pitäis mut mä en taida pystyä siihen... Olen siis Paska-äiti. Ehkä mä sit pystyn jos siitä vyöhyketerapiasta ei ole apua... Paska-äiti.

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top