Äitioloja

mulla sama juttu kuin ailella tän viimeisimmän sairaala-ajan kans. Ja sitä ed kerta oli sydänjutut vauvalla. Kahden ekan sairaala-ajasta on vain hyvät muistot.

oon kiitollinen et pian mun ehkäisyhuolet on ohi eikä tarvi pelätä raskaaksituloa. Vauvat on ihania ja on ihanaa saada vauva, mut omalla kohdalla en tahdo kokea enää sitä pelkoa ja huolta pienen puolesta. Etenkin kun jo olemassaolevienkin puolesta on huolta myös..
 
Se on jännä et sitä mukaa ku on perhe kasvanut niin samalla myös huoli kasvaa!! Koitan olla sitä näyttämättä muille ja yritän olla ajattelematta liikoja, mutta silti aina joku ajatus pääsee läpi ja ääk..eniten pelkään jonkun menetystä. Ihan kamalaa päästää edes miestä mihinkään pitemmälle kun pelkään ettei se tuu enää takas kun kuitenkin sattuu joku kolari tms. Ei ne pelot mun elämää hallitse, mut voishan sitä vähän hellittää. Sitä ku on vaan niin rakastunu tähän perheeseen :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Haluaisin toisen vauvan heti perään, mutta en tiedä mikä on työelämän kannalta fiksuinta.. Sairaalassaolosta muistan vaan sen, että halusin sieltä äkkiä pois vaikka oltiin perhehuoneessa. Synnytys meni mulla oikein mallikkaasti, vaikka pitkään se kesti, mutta ei jäänyt mitään traumoja kuitenkaan. Ensimmäiset viikot oli vauvan kanssa rankimmat (yöheräämiset ja imetyksen opettelu), nyt on jo tasaisempaa.

Toiseen aiheeseen: onko kukaan ajatellut käyvänsä/oletteko jo käyneet jossain mammakahviloissa tai vastaavissa tutustumassa muihin mammoihin? Oon vähän huono tutustumaan uusiin ihmisiin ja siksi arkailen semmoisiin menemistä.
 
Mä voisin tehä toisen heti perään, jos mun ei tarttis mennä sinne sairaalaan. Jäi siitä tosi huono maku. Kauheeta tiuskimista kätilöitä, lääkkeet unohettiin antaa ja paaaaljon muuta.

Mä ajattelin et ku tossa viereisessä leikkipuistossa syksystä starttaa taas MLL:n perhekahvila ni raahaudun sinne ja varmaan ku mekin alotetaan ens kuussa vauvauinti ja muskari ni siel tutustuu muihinkin mammoihin.. Toivottavasti. :)
 
Mä haluaisin tutustua muihinkin äiteihin, kun olis kiva saada kavereita, mut tääl ei oikeen oo mitään mis vois tutustua ja kun oon viel aika ujo.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä haluaisin kans tutustua, mutta oon myös tosi ujo. Senkin takia yritän täällä forumeilla kirjoitella, jos siitä saisi rohkaisua vieraille puhumiseen. Vaikka onhan se ihan eri asia! Ja mä tiedän et täällä on noita tapaamispaikkoja, jos vaan rohkaistus menee.
Nyt tosin jos menis näihin kahviloihin, olis ainakin yhteinen puheenaihe, mistä varmasti löytyy aluksi keskusteltavaa paljon :D
 
Eipä tuo itseäkään haittaisi uusia mammakavereita saada mutta se voi täälä pikku tuppukyläsä olla aika kiven alla. Tai jotenkin vaan kun tuntee jo tyyliin kaikki jotenkin niin ei oikein oo mitään uusia naamoja missään
 
Noi kahvilat on jotenki semmonen mihin mä en yksinäni pojan kans uskaltaisi mennä, tuntisin itseni niin ulkopuoliseks.. kerran neuvolassa näin yhden mamman millä suurinpiirtein saman ikäinen vauva, niin mulkkas, mua niin vihaisesti et en kyl uskaltaisi ees jutella vieraille.. Surullista vaan kun välillä kaipaisin aikuistaki seuraa, mut ei oo kavereita :sad001

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
mulla ei oo ikinä ollut intressejä mammakahviloihin tai perhekerhoihin. Se on sellasta ittensä kiusaamista jos ei luonnostaan tykkää ja lapsille se on ihan sama. Kerhoon kuskaan isompia mielelläni kun mun ei tartte jäädä sinne...
 
Mä ajattelin mennä kaikkiin mahdollisiin mamma-ja perhekahviloihin heti kun ne vaan syssymmällä starttaa. Lisäksi vauvajumpassa ja muskarissa toivottavasti tutustuu muihin. Meikä niin janoaa vertaiskontakteja! Must on kiva höpötellä lapsiasioita sellasten kaa joita kiinnostaa. Sit muitten kaa muita :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä aion osallistua johonki luennoille syyskuussa, en nyt muista onko ne neuvolan vai minkä järjestämiä (ovat tulleet niiden perhevalmennusten 2kk tapaamisten tilalle). Siellä tulee sit varmaan kohdattua näitä oman alueen mammoja. Mä oon kohdannu liikenteessä voittopuolisesti sellasia lempeenoloisia hymyileviä äityköitä, olen oikein ihmetelly miten kauniita naisia äidit oikein ovatkaan. Joitaki nyrpyköitäkin oon nähny ja pahottanu mieleni, mut eiköhän heillä ole ittensä kanssa jotain ongelmia, eikä mun tarvi sellasiin vihamielisiin tutustua.
 
Muakin tänään neuvolan odotushuoneessa joku äitykkä moikkas mut ehä mää osannu sanua oikein mittää :D Olin tullut naama nutturalla ottaan mun pikkuselle 3kk rokotukset :oops:
 
mä oon varmaan sellanen nyrpykkä. Oon huono tutustumaan kehenkään ja kun liikkuu aina lapsilauman kans niin joutuu keskittymään porukan hallintaan. Ei siinä pysty puistoillessakaan hirveesti jutella, kun juoksee yksveen perässä ja vahtii samalla isompia ja toisella kädellä hyssyttää vauvaa. Saatan siks vaikuttaa töykeälle, kun yritän pitää paketin kasassa ja mä en näillä imetysaivoilla osaa tehdä kovinmontaa asiaa yhtäaikaa.
 
Mä oon jo yhdenkin kanssa ihan hermona. Yhdessä imetysryhmässä käynyt ja tuntui ettei yhtään pystynyt keskittymään muiden kanssa jutusteluun. Tosin siellä oli 100 astetta kuumaa, kirkuvia muksuja ja lopulta tääkin alkoi karjua. Mut ehkä se tässä helpottaa.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mother of the year -olo: 3kk neuvola ja rokotukset. Unohdin täysin mahd. sivuvaikutukset sekä ruoka-ajan. Retuutin toista kaupoissa painaen pistokohtia. Pari tuntia ollut suoraa huutoa, korvatulpat korvissa sylitellään. Hyvä minä!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Leina: alotan tytön kanssa muskarin ja äiti-vauva pilateksen. Saa nähdä tuleeko mammoista tuttuja. Vähän jännitän kyllä...

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
huomenna sit olis sterilisaatio. Jännittää toimenpide, muuten levollinen mieli :)
 
Itkin Lindexin lastenvaateosastolla, kun tajusin, että new born -osaston vaatteet alkaa olla pieniä ja en voi-saa-tarttee ostaa niitä enää mun pikkuiselle...:sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä aivan samaa luopumista. Miehen siskokin kysy: "millon teette toisen muksun ku toi kasvaa niin nopeasti!"
 
Takaisin
Top