Äippäloma

Miulla äippis alkaa viikon päästä ja motivaatio on totaalisen nolla! Oisin voinu jo nyt jäädä. Sijaiset on koulutettu ja valmiina toimintaan. Miulle ei juurikaan enää tuu sähköpostejakaan, koska yhteydenotot on määritelty jo uusille kontakteille. Todella turhauttavaa tää töissä istuminen, onneks on ees teistä äippäpalsta-kavereista seuraa tän foorumin kautta :D
 
Täällä äippäloma alkaa vasta ensi kuun puolessa välissä. Sairaslomalla olen nyt ollut kuukauden. Välillä tekee tiukkaa, kun ei ole pystynyt ihan samalla tavalla menemään ja tekemään. Vointi ei anna aina periksi vaikka kuinka haluaisi. Enpä siis odota kovin kummoisesti äloman alkua, enemmänkin sitä osaa siitä kum vaavi on jo mukana kuviossa :) Sain kaverilta kassillisen vauvan vaatteita niin niitä on hyvä pyykätä. Ressiä itselläni aiheutuu lähinnä siitä että kodin pitäisi joka päivä olla tiptop kun kerta olen kotona, välillä on vaikea takoa itselleni päähän että minullakin on oukeus vaan olla nyt. Varsinkin kun noita kivuliaita supistuksia on ilmaantunut. Mutta ei sitä laakereillaan koko aikaa jaksa olla :D
 
Mulla alkaa äippäloma tänä perjantaina, vaikka eipä se mitenkään muuta arkea, kun oon ollut jo monta kuukautta kotona kaikkien vaivojeni takia. Nyt olis tasan 40 päivää laskettuun aikaan, ei enää kauaa tarvi odotella. :)
 
tttiuhti mulla aivan sama tunne tuosta kodin siisteydestä! Joka päivä pitäisi vähän jotain siivoilla ettei olisi niin kamalan sotkuista. Nyt vielä kun lapset on hoidossa pari päivää viikossa, vaikka minä olen kotona, tuntuu että pitäisi kaikki olla valmiina kun lapset tulee kotiin. Ei vaan yksinkertaisesti pysty samalla tavalla touhuaan kuin normaalisti. :sad001
 
Unikko^3 niin tuttu tunne. Mulla ei muita lapsia vielä ole, mutta välillä vaivaa se kun koiraa ei jaksa kunnolla lenkittää. Minä hoidan ne lyhyemmät ja mies pidemmät, mutta silti tulee huono omatunto välillä. Tuntuu että pitäisi tehdä paljon enemmän, mutta kun ei vaan jaksa. Sitten kun paripäivää jaksaa puuhastella tukkaputkella, niin loppu viikko menee sohvalla miettien miten voi väsyttää ja kolottaa näin paljon :/ Kun vaan ymmärtäisi olla armollinen itsellensä, helpommin sanottu ku tehty.
 
Täällä myös lukeudutaan tähän kerhoon, että koti pitäisi olla tuo top ja hommat hoidettu, mutta mistä siihen voimat? Mutta kun tosiaan muistaisi, että eipä sitä kukaan muu vaadi... Helpommin sanottu kun tehty!
 
Vika työpäivä loppui juurikin puolisen tuntia sitten :-) sekaisin fiiliksin nyt kotona... Voi mun ihanat työ kaverit.. Niitä tulee ikävä! Vuosi lomia nyt viettelen ja virallinen äippäloma alkaa 11.10 :-) huiii.. Niin se aika vaan menee :-)
 
Tänään imuroin (mies imuroi jo eilen mutta ei mun mielestä tarpeeks hyvin :D) pesin lattiat hutaisten sieltä sun täältä ja pyyhin pölyistä suurimmat. Oli tarkoitus vielä käyttää koira lenkillä ja pestä pyykkiä. No, koira kävi nopsaan ulkona ja pyykit odottaa edelleen.. Nyt on jo selkä niin kipee että vähän väliä on pakko istua ja häpyluuta jomottaa.. :sad001 Mieli tekee touhuta mutta kroppa pistää vastaan. Kai se vaan on niin korvien välissä että "nyt kun olet kotona, ehdit tekemään vaikka mitä". Normaalisti kun ei tämmöisiä aikoja tule kotona oltua :p
 
Äippisloma alkoi tänään, oleillu kotosalla jo kolme viikkoa sairaslomalla kylläkin. Tämän kunniaksi valvottu yö närästyksen kanssa :sad001
 
Täällä myös eka virallinen äitiyslomapäivä tänään, tosin kesäkuulta asti sairaslomalla, että ei täälläkään mikään sinällään muutu. Paitsi henkisellä tasolla. Mutta mitenpä tämänkin päivän aloitan, heräämällä 5.50 kun yleensä helposti nukun sinne 10-12 paikkeille...
 
Torstaina ois viimonen päivä konttorilla ja haluaisin viedä työkavereille jotain pientä kivaa kaffen kanssa. En oikein jaksa enää leipoa ja konttorin lähellä ei oo leipomoa, joten ajattelin viedä jotain suklaata tai sellasta... Oisko kellään ideaa mistään vauva-aiheisesta karkki/suklaavalikoimasta?
 
Täällä äippäloma alkoi virallisesti viime lauantaina. Työttömyyden takia on kotona tullut oltua lähes koko raskausaika. Nyt vielä kun malttaisi hidastaa menoa ja rueta nauttimaan jouten olosta.. sen hetken kun sitä kestää :grin vaikken töissä olekaan, niin teen paljon vapaaehtoistöitä..
 
Täällä aloitettiin sairaslomalla jo kaksi viikkoa sitten ja tänään tuli neuvolalääkäriltä tuomio, että sairasloma jatkuu äippiksen alkuun 24.10. asti. Kohdunkaula oli lyhentynyt ja kohdunsuu pehmentynyt jonkin verran, joten kivuttomatkin supistukset voivat saada muutoksia aikaan o_O. Nyt viikkoja vasta 31+3, viikon 34. jälkeen saa kuulemma syntyä jos on syntyäkseen.. Otettakoon levon kannalta, neulotaan ja puuhastellaan kaikkea pientä, mistä ei supistelua aiheudu :).
 
Ei mullakaan ole ollut kipeitä supistuksia vaan paljon harjoitussuppareita, mutta niin vain oli kohdunkaula lyhentynyt kolmesta sentistä yhteen, viikko sitten kävin neuvolalääkärissä. Tosin mulla alkaa LA:kin jo lähestyä, tänään on rv 36+2... Mutta jos nyt pari viikkoa antaisi odotuttaa itseään niin olis hyvä. :)
 
Enää pari viikkoa eli muutama työpäivä loman alkuun. :grin Motivaatio on kyllä melko nollissa mutta kyllä tästä selvitään. Neuvolalääkärillä kävin tänään kun viime keskiviikkona tuli työpäivän päätteeksi kipeitä suppareita ja hän sanoi että kohdunkaula on lyhentynyt kolmesta sentistä kahteen ja puoleen senttiin mutta ei kuulemma mitään hätää. Sanoi vaan että ota kotona rauhallisesti ja kohtahan se loppusuorakin häämöttää.
 
Miulla alkkaa äippäloma 2,5 viikon kuluttua. Kovasti jo ajatukset on siellä, mut vielä pittää vähän jaksaa. Selekä on iltasin aika kippee, lasten nostelusta ja paljosta seisomisesta, mutta kyllä tää vielä mennee. Päivät kulluu kuitenkin niin noppeesti, että kohta mie huommaankin olevani lomalla. Jos sit vihdoin viimein ehtis laittaa paikkoja valmiiks vauvaa varten. Miun päivät on tällä hetkellä niin hektisiä, etten oo ees ehtiny vauvapyykkiä pesemmään.
 
Koittakee arvon leidit olla armollisia ittellenne. Pikkuhiljaa ja pienissä erissä kotihommia nyt kun ei laskettu aika ole ihan vielä tässä ja nyt. Riehutaan sit jos mennään yliajalle ja vauvaa pitää saada suostuteltua ulos. Sit jynssätään vaikka sauna ja kylppäri, jos ei muuta keksitä.
Vauva ei tule huomaamaan pölykoiria, eikä tule niitä pistämään suuhunsa heti sairaalasta kotiuduttuaan. Yli 60 cm vaatteita ei tartte tähän hätään pestä, ne ehtii vauvan syntymänkin jälkeen pesemään moneen kertaan. Kun nyt sairaalakassilistan tekee ja kattoo, että ne tarvikkeet on hankittu, niin niillä pärjää kyllä kotiintulon. Miehen tai muun lähisukulaisen voi laittaa käymään kaupassa ekoina päivinä jos jotain puuttuu ja pahimmassa tapauksessa, joka pitäjässä on joku pizzeria, joka kuskaa ruoan kotiovelle.

Muistakee levätä kanssa, synnytykseen tarvitaan voimia.
 
Hyvä Röpelö! Joku jaksaa takoa meille malttamattomille järkeä :)
Levon kannalta tässä taas joutunutkin ottamaan, päänsärky tekee paluuta jokapäiväiseksi riesaksi. Yritän kuitenkin kovasti, että joka päivä ei kuitenkaan tarttis särkylääkettä ottaa. Tiedä sitten kumpi tuolle pienelle lopen on suurempi paha, äidin kärsimä kipu vai panadol.
Mutta huomena varmaan kaikki taas asteen todellisempaa, kun olisi synnärille tutustumisen aika. Jaiks!
 
Takaisin
Top