Äippäloma

17.10 jäädään täällä mammma lomalle, katsotaan miten tuon saikun laita on. Nyt on alkanut tulla rasitusksen jälkeen kipuja ja työ alkaa käydä raskaaksi. Välilevynpullistuma ja nikamamadaltuma ovat alkaneet myös oireilemaan. Suunnitelmia ei kauheasti ole, kodin laittoa ja isoimpana projektina pinnasängyn entisöinti (minä, veljeni sekä tätini olemme kyseisessä sängyssä nukkuneet). Olen etsinyt josko kaupungissani olisi mammajumppaa tai joogaa mutta ei löydy, harmi. Vesijuoksu on kyllä ykköslaji! :) Miehen on tarkoitus jäädä vaavin synnytt n.2 viikoksi kotiin ja käyttää loppupäivät myöhemmin. Isäkuukauden käyttö on vielä vähän auki.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Uskaltaako uimahalliin mennä, jos ei ole varma, että kohdunsuu on enää ihan kiinni? Sitä ei ole tarkistettu, mutta koska jonkin verran kipeitä supistuksia, niin jännittelen, että onkohan se enää ihan ummessa..
 
Paratiisitar, tuota mäkin olen miettinyt... Mistä sitä tietää onko kohdunsuu enää täysin kiinni vai ei? Eihän sitä tarkistella kuin jotain kerran tai kaksi raskauden aikana jos ei ole ongelmia. Voikohan se aueta ilman sen kummempia oireita, vai liittyykö siihen aina kipeät supistukset? Mulle neuvolatäti sanoi että uida voi huoletta jos limatulppa ei ole irronnut. Voiko limatulppa sitten irrota ilman että itse huomaa sitä? Neuvolatäti sanoi että ei voi, sen kyllä huomaa. Haluaisin niin kovasti mennä uimahalliin uimaan, mutta pelkään tulehduksia. :sad001 Pissatulehduskin iskee suht herkästi, en tosin ole koskaan huomannut sen liittyvän uimahallissa käynteihin, mutta kuitenkin. Oonkohan mä nyt ihan ylivarovainen???
 
Mulla irtosi limatulppa viikonloppuna... Kyllä sen huomaa, kaikessa ihanuudessaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Hui miten sun limatulppa nyt jo irtosi?

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Ohoh, nyt jo??? Mä oon ihan luullut että se irtoaa vasta sitten lähempänä synnytystä. :confused:
 
En tiedä, voitte uskoa että paniikki oli käsinkosketeltava... Varsinkin kun mies on näissä asioissa panikoivaa sorttia.
Synnäriltä sanoivat sitte puhelimessa että ihan rauhassa vaan kuulostella oloa ja tarkkailla. Luultavasti nämä mun jatkuvat supistelut on sen jotenki löysyttäneet...
Ens viikolla neuvolalääkäri, saapi kuulla että mikä se on tilanne tuolla alakerrassa...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Luin muuten jostain, että jos limatulppa irtoaa jostain syystä liian aikaisilla viikoilla niin se voi muodostua uudelleen jos synnytys ei ole vielä alkamassa.
 
Tuonne elokuun tarinoihin jo kirjoittelinkin, että äitiysloma alkaa 30.9, mutta sairaslomalla jatketaan siihen asti. Kotia laittelen mitä jaksan, lähinnä kaappien siivousta jäljellä. Muuten aika menee lukien, tv:tä katsellen ja kudonnassa on vauvan peitto. Isä varmaan muutamia päiviä pitää vapaita siinä kun h hetki koittaa, mutta pidemmät pätkät sitten joulun ja vuodenvaihteen paikkeilla, tämä ihan töiden sanelema juttu, hän kun työskentelee projektipäällikkönä vuodenvaihteessa päättyvässä projektissa ja hommaa on vielä reilusti jäljellä. Mutta toisaalta varmasti hyvä näin, niin tiedänpä sitten että jossain vaiheessa kun omat voimat varmasti jo vähentyneet, että tammikuulla saa vähän levätä enemmän. Ehkä. Esikko tulossa niin saa nähdä mitä todellisuus sitten on :)

Ja tuohon uimiseen liittyen olen myös lukenut, että niin kauan kuin limatulppa on paikallaan, on turvallista uida niin uimahallissa, järvessä kuin meressäkin.
 
Näin minäki oon kuullu että ois uusiutuva luonnonvara ainaki joissain tapauksissa, mutta en uskalla uida enkä harrastaa seksiä enkä lenkkeillä ennenku lääkäri on mut tutkinu...
Pari päivää olin jännä kakka housussa että miten tässä käy kun edelleen supisteleekin päivittäin, mutta nyt on jo ihan rauhalliset fiilikset :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla alkaa äippäloma 14.10

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Muistaakseni luin siitä Liberon kirjasta, että limatulppa voi irrota huomaamatta pikku hiljaa. Osalla lähtee selkeästi kerralla, osa ei huomaa sitä, koska tippuu pikku hiljaa pois.. Pitääpä ihan tarkistaa. Uimaan olisi meinaa kiva päästä, muu liikunta alkaa tuntua ajottain tukalalta, kun toinen on päättänyt olla raivokkaassa raivotarjonnassa ja päästä aiheutuva paine on alapäässä kyllä ajoittain aikamoinen :grin:rolleyes: Jos limatulppa voi irrota pikku hiljaa, mistä sen tosiaan tietää miten pitkään uskaltaa uida yms.? Jotenkin sitä on nyt hirmu varovainen ja en millään haluais mitään tulehduksia tähän nyt enää, kun ne näin pitkälle on pystynyt välttämään.. lisäksi järvivedessä alkaneet supistuksetkin mietityttää.. onko uimahallin vesi riittävän lämmintä?
 
Juu tosta en osaa sanoa jos irtoilee pikkuhiljaa että mistä tietää onko se siellä... Kait se on luotettava siihen et irtoo vasta lopussa niinku kuuluu.
Mulla se oli sen verran tuota.. Ööh... näyttävä että tais tulla koko hela hoito kerralla... :)
Mietin kyllä et jos tulee veskireissulla pönttöön eikä kurki sinne niin saattaa se mennä huomaamatta...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla alkaa äippäloma 8.10, enkä varhennettuna ottanut.. Saikkua sitten jos ei pysty oleen ... Mulla siis opiskelut jää tauolle äippälomien ajaksi ja nyt ois menossa viel 6 viikkoa työharjottelu joka kyllä on aika raskasta välillä,toivon että sen saisin käytyä loppuun,muuten harmittaa.

Isyysvapaat meillä varmaan käytetään niin että iskä on 2 viikkoa syntymän jälkeen kotosalla ja sitten kun mun vanhempainvapaa loppuu oon ehkä kuukauden pari hoitovapaalla ja sitten isä viettää kuukautensa mun hoitovapaan jälkeen.. Mutta katsotaan miten mun on paras palata kouluun opintojen pariin...
 
Äitiysloma alkaa 6.10. eli ehdin tämän hoitovapaan jälkeen olla töissä tasan 5 viikkoa. Juniori aloittaa viikkoa aiemmin tutustumisen hoitopaikkaan, otetaan kunnon pehmeä lasku :). Edellisessä raskaudessa olin loppuun asti töissä, mutta katsotaan nyt miten tämän kanssa käy, alaselkä kipeytyy todella nopeasti kävellessä ja seisoessa ja samalla tulee kestosupistuksia... Supistukset ei ole kipeitä, että siinä mielessä ei ole ongelmaa, olo on vaan tukala. Levossa sitten onkin nuo pehmytkudokset tuossa alavatsalla todella kipeät :sad001.

Suunnitelmia ei ole äitiyslomalle, kun loppuraskaudessa en viimeksikään juuri mitään jaksanut/pystynyt kivuilta tekemään. Hidasta puuhastelua kotosalla, perus kotihommia ja lukemista niinä päiväinä kun junnu on hoidossa. Siinäpä ne tekemiset varmaan sitten onkin.

Mies ei varmaankaan pidä isyyslomia, ei pitänyt tämän juniorinkaan kohdalla. Työ pitää sen verran kiireisenä, valitettavasti, että tahtoo jäädä myös vuosilomat pitämättä. Toivosin kuitenkin, että sairaalasta kotiin tulon jälkeen olisi viikon tai kaksi kotona, tai edes tekisi lyhyempää päivää, että saisi tämän kahden pikkulapsen arjen jollakin tavalla pyörimään. Toivossa on hyvä elää :smiley-angelic001
 
Mulla alkaa 15.10., lomia muutama päivä pitämättä niin ne siihen alkuun :) Eli tällä hetkellä työaamuja 37 :wink Odotan kyllä jo kovasti ja toivon että silloin riittää vielä energiaa! Iskän lomista ei olla vielä päätetty, työtilanne vähän niin ja näin. Katsotaan sitten lähempänä miltä vaikuttaa.
Äippälomalla olis ihana nähdä paljon kavereita ja leipoa ja laittaa ruokaa pidemmän kaavan mukaan ja nauttia tietty esikon kanssa ainoan lapsen viime hetkistä :wink En jotenkin usko että näihin riittää aikaa ja voimia niin paljoa sitten synnytyksen jälkeen :wink
 
Onko muilla jo työmotivaatiosta pulaa? Itse pidän työstäni hurjasti mutta nyt olen huomannut, että mieli vaeltaa alati kotiasioihin ja innolla odotan jo kotiin jääntiä. Ä.vapaa alkaa lokakuun puolessa välissä ja syyskuun lopulla jään lomille. Eihän siihen enää pitkä pätkä ole :)

Kyllä suunnitelmia on jo vaikka kuinka ja paljon, kun jään kotiin.
 
Ai mikä motivaatio?! :eek::grin Joo hukassa on. Mulla enää vajaa viisi viikkoa loman alkuun, ja kyllä saa itseä ottaa niskasta kiinni töissä että ajatukset ei vaeltaisi vauvajuttuihin. Kunpa kuluisi nopsaan nämä vikat työviikot!
 
Motivaatio todellakin on hukassa, vaikka töitä ei edes mitenkään paljon ole.. Huijaan itseäni laskemalla työviikkoja (5pv/vko) ja päiviä äitiysloman alkuun, nyt tj 9+4 :grin.
 
Onko se motivaatio? :p Mä oon luullu että vaan uppoudun niin vauvamaailmaa että siitä johtuu tää "unohtelu" ja harhailu :wink hehehe! Töissä kyl kiva käydä kun AIKA KULKEE NOPEAMMIN!!! Kotiin jäämisessä jännittää pitkästyminen :grin
 
Takaisin
Top