Äippäloma

Työmotivaatio täälläkin melko hukassa, mut kai se on ihan normaalia :grin
Kiinnostaa kaikki vauva-asiat paljon enemmän ja tekis mieli vain keskittyä niihin koko ajan. Ja levätä! Työpäivään kuluu mulla matkoineen aikaa reilut 11 tuntia, joten pistää kyllä miettimään mitä kaikkea muuta siinä ajassa voisikaan tehdä...

Äippäloma mulla alkaa 2.10. ja sitä odotan jo kovasti! Mies jää heti vauvan syntymän jälkeen isyyslomalle.

Äippälomalla suunnitelmissa olisi pyykätä vauvan vaatteet ja siivota koti kuntoon. Ja levätä paljon :)
 
Meinaako kukaan tehdä ruokia pakastimeen valmiiksi ajatellen kotoutumisen jälkeistä aikaa? Mun tekisi mieli aloittaa jo nyt, mutta taitaa olla turhan aikaista vielä :)
 
Mä oon miettinyt, et jos muutaman annoksen tekisi. Tosin oon pakastanut marjoja niin paljon, että pikkuinen pakkanen on jo ihan pullollaan ja vielä pitäisi käydä mustikkaa keräämässä lisää. Tiedä sitten, mihin ne ruoat mahtuisi :grin
 
Jonsku87, hyvä kun muistutit! Eli siis meinaan kokata äippälomalla pakastimen täyteen. Tulevat varmasti tarpeeseen kun mä en ole mikään valmisruokien suuri ystävä eikä mies erityisemmin kokkaa :)
 
Mulla alkaa äitiysvapaa 25.10. En ole vielä suunnitellut kummempia, mutta varmaan ainakin vauvan vaatteita pesen ja laittelen kotia kuntoon vauvan tuloa varten. Työ on kumminkin vielä maistunut, vaikka selvästi ajatukset kääntyvät nykyään entistä enemmän vauvajuttuihin.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
15.10 alkaa äippäloma miulla mutta luulenpa että pitää jäädä saikulle jo ennen sitä, on tuo työssäolo alkanut tuntumaan vaikealta. Tilannetta ei myöskään auta että se motivaatiokin on vähän hukassa tällä hetkellä. Jotenkin ei ole kiva mennä töihin kun tietää että sitten loppuilta menee niin että paikkoja särkee ja kolottaa, mutta katellaan. Ehkä tässä vielä jonku aikaa jakselee.
 
Täällä alkaa mammaloma varhennettuna, ja siihen enää hieman reilu kuukausi! Olen esikoisen kanssa kotona, joten eipä se suuremmin vaikuta muutenkaan! Eipä täällä pahemmin kerkeä "lomailemaan" :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä on ns lomailtu jo lähemmäs kuukauden kun joutunut perumaan töitä selkäkipujen takia. Toki olisi mukava käydä kokeilemassa pystyykö viellä työskentelemään mutta uskoisin että ei onnistu, eilisen kävelyn jälkeen tuli taas selkäkipuja ja suppareita eli ehkä siis parempi vain olla tekemättä mitään. Tai valmistautua vauvan tuloon, toki tämä käy pitkäveteiseksi. Äippäloma olisi alkanut vasta 27.9
 
Äippäloma alkaa 11.10 ja todnäk joudun olemaan siihen asti sairaslomalla tuon selän vuoksi. Ennen pienen syntymää on tarkoituksena hankittua loput tarvikkeet, laittaa ne paikoilleen ja neuloa vauvalle vaatteita ja virkata peitto valmiiksi. Aion nauttia tästä lopusta odotusajasta sen mukaan, miten selkä antaa myöden.

Mies jää isyyslomalle, kun me päästään vauvan kanssa kotiin. Synnytykseen siis osallistuu ja on sitten ne osastollaolopäivät töissä, niin ei mene "hukkaan" isyyslomapäiviä sairaalassa olemiseen. Mies tekee kuitenkin kolmivuorotyötä, niin pystyy päivittäin olemaan myös osastolla parin tunnin ajan. Perhehuonetta ei haluta, kun asutaan alle 10min ajomatkan päästä sairaalasta ja kotona on kissa, joka tarvitsee myös huolenpitoa. Ja taloudellisesti on kannattavampaa, että mies on ne päivät töissä kuin meidän kanssa sairaalassa. Jos perhehuoneen haluaa ja saa, niin se tarkoittaa, että molemmat aikuiset joutuvat sen hoitopäivämaksun maksamaan. Mutta eihän tämä ole vielä kiveen hakattu suunnitelma, koska mieli voikin muuttua sitten, kun synnytys on ajankohtainen.
 
Tänään se varmistui! Talviloman ja pyhätyö-vapaiden ansiosta vika duunipäivä on maanantai 22.9!!! Yövuorojakaan en enää tee, hain niihin lääkärintodistuksen kun työpaikalla halusivat. Ei siis montaa hetkeä jäljellä kun pääsee hössöttää täysillä vauvajuttuja! Jes!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla varmistui eilen että olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti. Kesäloma päättyi muutama päivä sitten ja jatkan nyt lokakuun alkuun siis sairaslomalla.
Kyllä helpotti, ollut valtava stressi tuosta töihinpaluusta kun työ on raskasta sekä fyysisesti että henkisesti ja työpäivät 14h mittaisia. Nyt voin rentoutua ja keskittyä loppuraskauteen :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tänään se varmistui! Talviloman ja pyhätyö-vapaiden ansiosta vika duunipäivä on maanantai 22.9!!! Yövuorojakaan en enää tee, hain niihin lääkärintodistuksen kun työpaikalla halusivat. Ei siis montaa hetkeä jäljellä kun pääsee hössöttää täysillä vauvajuttuja! Jes!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Ja minä pääsen alottamaan vapaan päivää sun jälkeen. Virallisesti vasta 1.10. mutta talviloman pidän minäkin ensin.
 
Täällä enää TJ 6!! :smiley-bounce013 Vähän kyllä jännityksellä odotan että mitenkä se aika mammalomalla sitten kuluu. Kotona on kyllä yhtä jos toista puuhaa, eri asia sitten missä kunnossa on ja mitä jaksaa tehdä. Mutta pitää varmaan kehittää itselleen jokin päivärytmi ettei mene ihan lorvailuksi. Jotenkin pysyy paremmin "järjissään" kun on vähän aikataulua ja rutiineja mitä noudattaa! :grin
 
Muokattu viimeksi:
TJ 17, puuh... :signs017 Mulla mennyt kaikki tähän saakka hyvin, niin ei mitään syytä jäädä saikulle tms, mut jotenkin kaipaa niitä päikkäreitä ja ulkoilua pitkin päivää. Ärsyttää katella toimiston ikkunasta pihalle kun aurinko paistaa (okei, tällä hetkellä ei paista, mut yllättävän monena päivänä se on paistanu :D) ja pitää kökkiä koneella...
Ei kai se auta kun odotella, päivä kerrallaan ne piikit vähenee siitä aamukammasta :)) Toivotaan vaan, että pysyy yhtä hyvävointisena sit mammalomallakin :)
 
Tasan kuukausi äippälomaan ja joka työaamu tuntuu vaan hankalammalta ja hankalammalta ja innostusta ei oikeen riitä. Tulee ihan kouluaika mieleen jolloin loman lähestyminen oli suoraan verrannollinen koulumotivaatioon.
 
Tänään oli viimonen työpäivä ja olen nyt sitten virallisesti äippälomalainen! JIHUUU! :smiley-bounce016

Tuntuu ihan epätodelliselta ettei maanantaina tarvi kammeta enää töihin, vaan tästä eteenpäin saan keskittyä täysin vauvaan ja itseeni. Haikeaa oli sanoa hyvästit duunikavereille, mutta en olis kyllä päivääkään pidempään jaksanut olla töissä!
 
Hyvää äippälomaa Autumn, taidatkin olla meistä ensimmäinen :) nyt vaan nautiskele!
 
Kiitos! :) Laskettu aikahan mulla on lokakuun lopussa joten siksi tämä pieni etumatka.
 
Taidatkin Autumn olla eka meistä joka virallisesti pääsee äippälomalle. Nautihan viimeisistä viikoista, teillähän ollaan kohta jo täysaikaisia :)

En varmaan itte huomaa enää eroa äippälomassa ja saikussa kun oon ollu kotona kesäkuun alusta alkaen, mutta alan varmasti odottelemaan josko tyyppi haluaisi tulla heti kun ehtii täysaikaiseksi. En pistäisi yhtään hantiin :grin
 
Mulla olis vielä viikko töitä ja sitten 5 päivän vuosiloman jälkeen alkaa äippäloma. Kyllä ens viikon työmotivaatiossa on varmasti paljon puutteita :D
Ei kyllä yhtään liian aikaisin ala tämä loma, olen iltaisin aivan poikki enkä tahdo jaksaa yhtään mitään. Jos sitten äippälomalla vähän jotain jaksais, kun saa pikku hiljaa tehdä ja huilata tarvittaessa.
 
Takaisin
Top