Äippäloma

Täällä on vielä viikko työssäoppimista, sitten välissä viikko vapaata ja sitten 5 päivän näyttöviikko. Sitten alkais loma! Ja tuntuu, että jos en läpäisekään näyttöä, niin romahdan.. Jokainen harjoittelupäivä vaatii ihan hirmuisia ponnisteluita ja hampaiden puremista yhteen, etten heitä hanskoja naulaan, fyysisesti jaksan kyllä mutta henkinen puoli onkin toinen juttu..
 
Tosiaan ei tässä pitkä aika ole enää täysiaikaisuuteen, onko se nyt 37 raskausviikkoa kun on täynnä? Siihen on enää 2 viikkoa ja 1 päivä. :)
 
Viikon päästä sitten ollaan äippälomalla ja se on kyllä herättänyt monenlaisia tunteita... Jännittää valtavasti ja on helpottunut hyvä olo mutta välillä pelottaa ja itkettää, koska tärkeä sosiaalinen piiri jää elämästäni pois vähäksi aikaan.. Kyllähän tää elämänmuutos on aikamoinen, koska ikää on 35v ja tottunut huolehtimaan itsestään sekä olemaan puolison kanssa kahdestaan, joten ensi viikon perjantai voi olla aikas tunteikas, koska se tietää sitä, että pikkusen syntymä lähestyy :Heartbigred ihan oikeesti... Töissä olen jaksanut hyvin, koska olen pystynyt keventämään työtä ja ollut enemmän toimisto töissä esim. hoitanut potilasasioita puhelimitse yms. (olen siis sairaanhoitaja kotisairaalassa). Tietenkin väsähtää herkemmin ja äkkiliikkeet tuntuu mutta ainakin vielä hyvin mennään vaikkakin hissukseen :grin
 
Äippäloma alkoi sitten kamalalla yönärästyksellä ja ripulilla. :sad001 Menin nukkuu 22.30 ja herännyt 01.30 ja siitä asti ravannut vessassa ja nukahdellut sohvalle ja noussut taas vessaan. Ei kiva alku :sad001
 
Voi Stork, ei kovin kiva alku lomalle :sad001 Koeta kestää, eipä ne mahataudit onneksi yleensä päivää paria pidempään kestä! Voimia!
 
No ompa tosiaan mammaloma alkanut epämukavasti! Toivottavasti vointi jo parempi!
 
Itellä työpäiviä olis vielä 4 jäljellä :) ensiviikon maanantaina viimeinen sen jälkeen 8pv vuosilomaa ja sitten virallinen äippäloma alkaa jihuu!!
 
Täällä vielä 2 ja puol viikkoa töitä. Ja työmotivaatio vähän vaihtelee, joinain päivinä tuntuu että jaksaa ihan hyvin, ja tuntuu että aika loppuu kesken perehdytyttää sijaiseni yms. Ja välillä tuntuu ettei jaksais enää päivääkään. Tai siis vaikka fyysisesti jaksais, ni ei vaan kiinnosta.:grin
 
Täällä vielä viikko Äippälomaa... Väsyttää vietävästi! Ooootellaan ootellaaan... Mut kyl alkaa kuuppa olee täynnä väsymystä! Poikki ollaan ja eikä meinaa jaksaa työpäivästä toiseen :sad001

Jännästi viikossa tää tilanne muuttunu jaksamisen kanssa o_O
 
Mulla on aika tarkkaan kuukausi vielä äitiysvapaan alkuun. Hyvin olen jaksanut tehdä töitä, tosin joskus vain on fokus vähän hukassa ja huomaan ajattelevani ihan muita juttuja tai hyppiväni työtehtävien välille saamatta oikein mitään järkevää aikaan. On mulla kohtalaisen pitkä lista asioita, joita pitäis hoitaa enne mammikselle jäämistä, mutta mikään kiire tässä ei ielä toistaiseksi ole tullut. Kovin paljon perehdytystä ei tarvitse tehdä, koska äitiyslomani sijainen on sama kuin edelliselläkin kerralla (vaikka siitä nyt onkin jo aikaa), mutta toisaalta kollegani sitten opastaa sijaistani mun poissa ollessani. Kokemuksesta tiedän silti, että varmaan tulee kumminkin kiire kun deadline häämöttää...mulla nimittäin on huono tapa aina siirtää eteenpäin vähän tylsempiä rutiinijuttuja...

Vaan mahtuu tähän väliin pieni loman pätkäkin! Otin pari päivää lomaa tyttären koulun syyslomaksi ja varasin perheelle huoneen pariksi yöksi Turun Caribiasta. Lapset varmasti tykkäävät päästä kylpylään puljaamaan ja käydään me vrmaan tutstumassa Turun linnaankin, missä on jotain pientä häpenkinkiä lapsille juuri syyslomalan takia. :)

Työkavereita ja kahvitaukoja kyllä tulee ikävä. Meillä on täällä niin mukavaa porukkaa ja hyvä ilmapiiri. Vaan toisaalta vähän kumminkin sormet syyhyää päästä touhuamaan kotona kaikkia vauvajuttuja, mihin nyt ei ole energia riittänyt normaalin arjen lomassa.
 
Huomisen aamun jälkeen kolme vapaata ja viimeiset viisi työvuoroa kutsuisi, olen saanut nauttia raskaudestani suht vaivatta, mutta nyt vloppuna alkaneet liitoskivut ovat kiusana... Saa nähdä pystynkö ens viikon vielä työskentelemään!? Työnantaja ja työkaverit on kyllä ihanasti yrittänyt keventää työtäni :) Toisaalta ärsyttäisi jättää keskenkin, kun on vain niin vähän jäljellä :)
 
Än yyy tee nyyyyt eli se alkoi... tai siis virallisesti 1.10 mutta oon saldoilla ma ja ti. ´Pitihän sitä tänään vielä kriisejä hoidella, mut onneks kerkes kakut työkavereille tarjoamaan. Nyt mä käännän aivot pois työasetuksesta ja aloitan niiden siirtämisen ihan toisenlaiseen asetukseen...:rolleyes:

Mulla on ollut aika sekava olo koko viikon, kun olen ajatellut tätä uutta ja ihmeellistä elämänvaihetta joka on edessä...ehkä tää tästä selkiintyy :rolleyes:
 
Täällä alkoi eilen mammaloma! Laskettuun on vielä 2kk aikaa, mutta otin äitiysloman varhennettuna niin nyt se jo alkaa :) Mikään ei oikeastaan muutu, kotona kun pojan kanssa olen, mutta kyllä se ajatuksen tasolla tuo taas vauvaa lähemmäs! :Heartred
 
Mulla alkaa virallisesti äippäloma 16.10. nyt olen ollut kuitenkin saikulla jo useamman kuukauden,
ja juuri tässä kuussa saan sit jo pienemmän palkan. ja kun jään äippälomalle työpaikka maksaa palkan
olikos se 3kk.

mies jää sit isyyslomalle kun lapsi syntyy
 
Mulla alkoi eilen äippäloma mutta oon kyllä ollut ns lomalla jo kesästä asti. Mies ei isyyslomaa pidä pyytää varmaan pari päivää vapaata koulusta, ellei sitten jos vaikka lapsi tulis syyslomalla niin ei tarvitse hänen sitte olla koulusta poissa =)
 
Äitiysloma olis alkanut tulevana lauantaina, mutta ilkeiden liitoskipujen vuoksi jouduin tänään ilmoittamaan töihin, että taitaa työt olla nyt minun osalta tehty... Kolme päivää omalla ilmotuksella ja torstaille sain lääkäriajan.. Toisaalta vähän harmittaa kun niin vähän olisi ollut jäljellä, mutta toisaalta olo on helpottunut kun tietää ettei tarvitse enää mennä, aika hankalaa on töissä kyllä ollut vaikka onkin tuntunut että nuista päivistä aina on selvinnyt...
 
Takaisin
Top