Äippäloma

Nyt se on "lusittu" :grin

Äippäloma alkakoon! Vika työpäivä takana ja omat esimieheni olivat hankkineet meille lahjan. Olin yllättyny ja otettu :oops: Tästäkö se odottele sitten alkaa :eek: Huhhu!!! Joka viikolla jotain ohjelmaa on, neuvolat varattu loppusuoralle asti ja nyt sit seuraava suunnanantaja on Lääkäri!
 
Mulla on vielä 3 viikkoa aitiysloman alkuun ja nyt alkaa tuntua siltä, että saattaahan tässä vielä kiire näiden työjuttujenkin kanssa tulla. Etenkin kun olen vielä kolme päivää lomalla tyttären syyslomaa viettämässä.

Muutenkin on ollut vähän kaikenlaista vapaampaa työkuviota. Viime viikon perjantai meni osaston itsearviointipäivässä ja maanatai lähes kokonaan virkistysiltapäivän vietossa Nuuksion metsässä. Hyvin jaksoin vielä painaa ryhmän mukana ylös alas mäkisiä metsämaita ja rämpiä suolla muutaman tunnin. Oli aivan ihanaa olla aurinkoisessa syysmetsässä, ja sain kunnoon sienisaaliinkin kotiin vietäväksi. Enne metsäretkeä paistettiin makkarat ja juotiin nokipannukahvit lämpimien korvapuustien kera nuotiolla. Metsäretken päätteeksi oli herkkutattikeittoa ja omenapiirakkaa tarjoolla, sekä lammen rannalla saunat lämpimänä. Että, ei tuota nyt oikein työksi voi sanoa, vaikka n. 3 tunnin metsässä remuaminen ottikin voimille. :smiley-ashamed004

Tänään olisi vielä viimeisteltävänä huomiseksi koulutus-workshop kollegoille ja yksi valmisteltava päätös odottaa myös viimeistelyä, mutta sen jälkeen taitaa olla enemmän sellasita organisointipuuhaa, kuten sekalaisten paperipinojen järkkäystä ja mapitusta (mitä ei koskaan normaalisti muka ehdi tehdä), tiedonsiirtoa ja preppausta sijaiselle jne.

Mun viimeinen työpäiväni sattuu vielä olemaan toimiston kehityspäivä, joten ihan mukavissa puitteissa saan sen viettää. Täytyykin muistaa töporukkaa vähän laajemmin kahvitauolla sitten jo edeltävänä päivänä. Yksi kollega kumminkin jo vcannoi, että hän on sitten heti kun vain saa tulla, tulossa nuuhkuttelemaan vauvan tuoksua meille - omat poikansa kun ovat jo 8, 11 ja 13 vuotiaita :grin
 
No nyt se sitten alkaa nimittäin äippis!! :D Maanantaina on virallisesti äippäloman eka päivä, mutta tänään jo etäilen kotosalla ja otan rennosti. Tää on mulle just oikee hetki alottaa. Alan olla jo tosi väsynyt ja kärttyisä ja verenpaineetkin on koholla. Joten nyt vaan kotoillaan ja lepäillään tää alku ja sitten kaikkee mahdollista mukavaa touhua on suunnitteilla. :)
 
Viikko äippälomaa takana ja koko ajan odotan, että koska sinne töihin pitää palata eli ei ihan oo mennyt tajuntaan asti, että elokuussa 2015 aikasintaan on paluu töihin...luulen, että kaikki vaan johtuu siitä, että mulla ei ollut mitenkään vaikeaa olla töissä loppuun asti, itseasiassa ois olisin voinut jatkaa vielä työntekoa. Muutenkin olo hyvä eikä mitkään vaivat "haittaa" jokapäiväistä eloa eli arki jatkuu samalla kaavalla kuin aikaisemmin.

Josko mä sitten tajuan, kun tää tynnyrityyppi alkaa edes jotenkin ilmaisemaan, että täältä tullaan...:grin
 
Lilliellu, mulla ollut vähän sama fiilis jokaisen lapsen odotuksen kohdalla, että tuntunut ihan siltä, että olis voinut jatkaa töissä pitempäänkin. Mut ihan kiva toisaalta, että siinä ehtii paremmin puuhastella kotona vauvan tuloa. Nytkin on vielä vaikea tajuta, että on enää reilu pari viikkoa töitä...
 
Viimeinen rankka keskiviikko-työpäivä takana ja vaikka paikkoja kolotti ja kävely näytti ja tuntu lähinnä pingviinin lyllerrykseltä ja paikasta toiseen kävelyssä meni varmaan tuplasti se mitä yleensä niin kuitenkin oli hyvä mieli koko päivän kun tiesi että oli viimenen kerta. :D Enää huomenna yksi siivouskohde (n. tunnin homma) ja tiistaina sama ja sitten se loma vihdoin alkaa. :p
 
Täällä sama homma lilliellu ja janis, esikoisesta olin synnytykseen asti normi oloissa. Vaikka raskaus menikin 15 päivää yli niin heitin edellisenä iltana vielä pitkän kävelylenkin koiran kanssa eikä ollut mitään oloja mihinkään suuntaan. Nyt ihan sama olo tästä toisesta. About kuukaus ja tää on ulkona, ei ole tukala olla eikä mitään oloja. Maha suht pien eikä siis ole teillä tai haittaa menoa ollenkaan. Esikoisen perässä (villi 2-v poika) pysyn tosi hyvin, mitä aluks varsinkin mummelit ja mun sisko mietti että miten jaksan sit kun en pysty liikkumaan jne. No onneks oon pystynyt :) Ajattelin et mennään uudestaan vielä mun toiselle siskolle kylään Helsinkiin pariks päiväks sen mun Gravidan jälkeen jos vointi on näin hyvä! Sillon mennään jo viikolla 37 ja sisko asuu hissittömässä talossa 6.kerroksessa. Mutta mitäpä me kotosallakaan oltais kun sinne pyydettiin :) mutta toki jos jaksaminen jotenkin yhtäkkiä huononis niin jäisin sit kyllä kotia...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tänään olisi viimeinen työpäivä, mutta kun on viimeiset 2kk ollut selän vuoksi sairaslomalla, niin ei toi äippäloman alkaminen tunnu mitenkään erityiseltä. Eli huomenna on ensimmäinen äitiyslomapäivä ja sen kunniaksi vauvajuhlat. Sitten vaan odotellaan pienen syntymistä.
 
Äippälomaa 2viikkoa eletty. :)

+ peitto on valmis
+ itkuhälytin hankittu + yövalo hankittu
+ kehto on valmiina
+ Vauvan kassi on valmiina + oma aloitettu

Mitähä tässä vielä keksisi? :)
 
Miulla ois vielä tuleva viikko ja sit alkkaa äippäloma :) Kahen ekan lapsen kohalla raskauven viimenen kolmannes oli tosi helppoo aikkaa eikä ollu mittään vaivoja. Nyt on varmmaan ikä ja myös se, että tää tosiaan on kolmas kerta, tehny tehtäväsä ja kroppaa kolottellee ihan eri tavalla. Myös masu on enemmän tiellä, vaikka aiemmin ei oo ollu.
 
Noniin, nyt se kauan odotettu loma alko ja näköjään juhlistin sitä heti nukkumalla piiiitkään :sleep011(eli mies tuli kahen aikaan sanomaan että voisin pikkuhiljaa heräillä). :D Mutta kylläpä tuntuukin levänneeltä nyt. Ja huomenna sitten pitkästä aikaa tapaamaan vanhoja opiskelukavereita ja toisen heistä lapsia joten mukava alku lomailulle.
 
Miulla on viimenen työpäivä menossa :) En tosin jatkossakkaan saa nukkuu yhttään pitemppään, kun tyttö pittää viiä eskariin, mut muuten on aikkaa vaikka mihin. Ja voinhan mie ottaa sit pojan kanssa päikkärit.
 
Toinen äityslomapäivä menossa ja fiilis on aika sekava. Oon laittanu, pessyt ja puunannut vauvan vaatteet/tarvikkeet valmiiksi aikaa sitten, joten tää todellakin menee lomailusta! :D
Aloitin siis varhennettuna (työt loppui lopullisesti) mammaloman, muuten ois alkanu vasta ens viikolla. Odottamista jäljellä laskettuun se 6vkoa ja 2 päivää, mutta saas nähdä lyheneekö vai meneekö yli.

Isä jää pariks viikoks heti vauvan synnyttyä isyyslomalle ja viikko ensivuoden puolella.
Mullahan on ainaa tuonne kesään asti olla ihan rauhassa, kunnes alkaa töiden etsiminen...joka tapaukses ainakin elokuun loppuun kotona :)

Onhan tää aika huisii, vanhempien lasten ja miehen kans kokoajan yhdessä! Nyt vaan oikeesti nautitaan ja odotellaan tirppaa saapuvaksi ♡♡
 
Tänään ois vuorossa tuttipullojen pesu ja keittäminen ja samalla niille pitäs raivata keittiöstä vähän tilaa. Ehkäpä vois käydä myös vähän lenkkeilemässä/salilla. Keskiviikkona ois luvassa karjalanpiirakkatalkoot :)

Pakko keksiä ohjelmaa, kun mies lähti taas työmatkalle ja tulee vasta ke-to välisenä yönä. Toivottavasti pikkuneiti ei päätä syntyä sinä aikana kun isi on reissussa.
 
Tää äitiysloma on alkanu aika....no, rennosti! Viikko takana ja pikkuhiljaa alkaa menemään malttamattomaksi tämä odottelu. 1.5vkon päästä neuvolalääkäri (rv37), jolloin saadaan ehkä vähän arviota siitä onko pikkuinen saapumassa etuajassa vai ei. Esikoinen 8v sitten syntyi 41+2 ja keskimmäinen käynnistettiin 6vuotta sitten lasketun ajan tienoolla, niin en yhtään osaa itse veikata nyt :D Kaikki todellakin on valmiina!

Sairaalakassista. Päätin tuossa just, etten pakkaa etukäteen. Meiltä on 10min matka sairaalaan ja tärkeintä on muistaa lähtiessä neuvolakortti, kamera ja laturi. Ei oo niin justiisa vaikka kännykkäkin jäis kotiin! Hygieniatarvikkeet ym mies voi tuoda sit myöhemmin, eihän kukaan hampaitaan tai hiuksiaan pese salissa :D Vaavan kamat ja kotiintulovermeet odottelee kaukalossa, niin iskä ei sitten unohda niistä mitään oleellista. Itse pärjään kyllä vaikka ilman omia tavaroitakin.
Imetysliivit pitäis vielä ostaa.
Osaaks kukaan sanoa päteekö niissä sama koko kuin ennen raskautta/raskausaikana vai kannattaako ostaa kuppia isommat? Minulla tuskin paisuu paljoa.
 
Itse ostin liivit, jotka on hieman isohkot, ei isot mutta väljät. Ja myyjä ainakin meinasi, että koko näytti hyvältä.. Ja toiset meinaan hankkia missä on "mukautuva" kuppikoko (boob fast food bra ajatuksissa)
 
Mulla alkoi äippäloma virallisesti lauantaina! Olen alkuviikon viettänyt aika pitkälti tietokoneen ääressä. Yksi päivä meni ihmetellessä, että miten saan kaiken tarpeellisen siirrettyä työpuhelimesta omaan käyttööni, mikä tuntuu olevan lähes mahdotonta, jollen hommaa myös itselleni Windows-puhelinta. Vitsit kun ärsyttää. Jääräpäänä selvitin ja selvitin, ja samassa ajassa olisin varmasti naputellut jo jokaisen henkilön yhteystiedot käsin ja lähettänyt jokaisen tekstarin edelleen toiseen luuriin, mutta ajattelin, että on pakko olla jokin järkevämpi konsti. No en sitä ainakaan vielä ole selvittänyt. Myös puhelinnumeron siirtäminen omaan käyttööni on käsittämättömän hankalaa ja älyttömän byrokratian takana, eikä lopulta onnistunut - ei, jollen lopeta työtäni ko. paikassa. Taidan jättää puhelinedun ottamatta kun palaan töihin...
 
Takaisin
Top