Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitään hyviä vinkkejä selän/niskan kunnossapitoon. Mulla alkaa nykyään puutua käsi, ku nukutan tota jätkää. Niska on ihan jumissa. Ja ei, en kerkee hierontaan, saati, et siihen ois ylimäärästä rahaa. En tiiä, mitä sit käy, ku tota pinnasänkyy pitää vielä alentaa. Siinä ku ei oo irrotettavaa reunaa. Kuitenki useemman kerran päivässä joutuu siinä kykkimään. Huoh,

Minkkis, on sitäkin tullut hetki harkittua, mutta kaatuu oikeastaan siihen, etten osaisi rajata sitä joukkoa. Että kyllä meille varmaan tulee n. 100 hengen häät. Joku toinen taisi puhua, että heillä on tai oli vain lähimmät?

Olipa muuten selkä aamulla jumissa, vaikka sai omassa sängyssä nukkua. Selätin onneksi auttoi jonkin verran, mutta vielä on vähän kipeä. Pitäis varmaan venytellä ja jumpata lisää. Jaksaiskohan vielä. :D

Kultashiini, ei siinä varmaan auta muu kuin venyttely JA lihaskuntotreeni. Jossain uutisissa oli mielestäni vasta viime viikolla juttua, että ihan pari kertaa viikossa tehty kevyt punttitreeni auttaa niska-hartiaseudun jäykkyyteen, mutta mistähän löytäisi hyvät treeniohjeet. Itsekin tekee vain tiettyjä juttuja, joita on aikoinaan salilla tehnyt, mutta on nekin auttaneet. Lisäksi tietysti nuo venyttelytkin auttaa, mutta pakko niitä lihaksia on myös vahvistaa.

Netistä löytynee, kun googlaa. Mä teen keppijumppaa hartiaseudun avaamiseen.. hyvin toimii irrotettava lattialuutun varsi tässäkin. Venytän sivuille ja vien selän taakse.. mulla tuntuu, et oikein veri lähtee kiertään. Mulla on ainakin lapaluut iha tiltissä kiinni, samoin niska.

Etinpäs tässä aamupuuroa syödessäni pari linkkiä tsekattavaksi. Eikä vaadi salia.

http://www.terveysverkko.fi/wp-cont...-jumppa-tuolissa-istuen-Marianne-Kyrklund.pdf

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...+oikealla+jumpalla+–katso+video/1135249626687

Mulla jomottaa usein päätä, ja siihen kyl auttaa vaan jumppaaminen. :)

Ootteko omasta mielestä jo palautunut synnytyksestä vai vieläkö joku paikka reistailee?

Ihan täysin ei ole se laskeumavaiva hävinnyt. Pitäisi vaan sinnikkäästi jatkaa lantionpohjalihasten treeniä. Nyt olen vähän lipsunut siitä. Ei siitä mitään haittaa ole, mutta välillä vaan tuntuu pieni pallo tuolla jalkovälissä. Ärsyttää vaan. Mutta se on kiva, ettei se nyt ole enää sen kummempi kuin esikoisen jäljiltä. Eli onneksi ei aiheuta mitään ongelmaa oikeasti.

Niin, ja tää selkä. Ihan alkuraskaudessa se alkoi jo reistailla pienesti eli siten, etten selinmakuulla juuri voinut olla, kun alkoi koskea selkään ja sitten oli jo hankala sydänäänten kuuntelemisen jälkeen saada itsensä ylös siltä pöydältä. Luulin jo päässeeni siitä, mutta eilen oli taas hankala lukea selällään sängyssä. :( Mutta tiedä sitten, johtuuko tämä siitä raskaudesta vai ennen esikoisen odotusta tapahtuneesta ponin selästä putoamisesta. Raskaus ei ainakaan auttanut asiaa.

Tattis sinbbu ! Se on lähettävä ettii moppi jostain :D

Mul on paikat parantunu, mut siltiki toi alakerta ei tunnu enää omalta. Sille ei hirveesti minkään voi. Eikä se nyt sinänsä haittaa.

Mä olen aika hyvin palautunut synnytyksestä, vaikka pitkään teki seisominen kipiää. Limakalvot on vielä huonossa kunnossa, mutta ne palautuu kun imetys loppuu, tai niin kävi ainakin viime kerralla.

Ihan hyvin täälläkin on palauduttu. LP lihakset vois olla paremmassakin kunnossa (aivastaessa saattaa pari tippaa lorahtaa, jos ei muista jännittää lihaksia). Tissit ei palaudu ikinä:sad001.

Äläs @sukki vielä vanno. Niillä kestää aika kauan palautua imetyksestä. Ei varmaan palaudu ihan siihen, mitä olivat ennen raskautta, mutta ainakin omalla kohdalla olivat palautuneet melko hyvin, kun synnytyksestä oli kulunut kaksi vuotta. Imetyksen lopettamisesta siis vuosi. Kutakuinkin. Kyllä siinä kesti. :D Sitten saikin hetken päästä jo toinen alkunsa. En tiedä, toipuuko tissit tästä enää koskaan. :D Mutta pyh ja pah, on nuo tytöt niin ihania, että yritän ainakin olla välittämättä tissien nuupahtamisesta. :)

Ihan ok palauduttu. Raskauskilothan tipahti jo parissa kuukaudessa pois ja nyt tiputellaan vanhoja läskejä. Eilen uskaltauduin vihdoin tekeen vatsalihaksia, nii sen kyllä huomasi heti, et tuli tehtyä... jomottaa tuota leikkausaluetta siihen malliin, että antaapa olla niitten vatsalihasten ja keskitytään pelaamaan vaan fruit ninjaa. :D

Vatsalihakset, onkohan ne tuolla vielä? :D Luulin ennen omaavani heikot vatsalihakset, mutta nykytilanteeseen verrattuna ne olivat suorastaan hyvät! Varsinkin syvät vatsalihakset. Ennen jaksoi lankkua tehdä kuitenkin aika kevyesti sen minuutin, nyt on jo työläämpää. Mutta onnistuu sentään, hammasta purren. ;)

En usko, että palautuvat. Paisuivat ainakin 5 kuppikokoa tuon raskauden ja imetyksen myötä, eivätkä olleen pienet silloinkaan. Hyvä etteivät navan alapuolella roiku:confused:.

En nyt ihan sanoisi, että palautunut... Miltei joka päivä tuntuu siltä, että vasen jalka lähtee irtoamaan tuosta nivustaipeen kohdalta.. Lääkärin kommentti jälkitarkastuksessa: "onpa omituista..."

Kummahan olisi, jos se ei jossain näkyisi. :) Ja saa näkyäkin. Kun vaan itse oppii ne muutokset hyväksymään, muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.

Rinnoista nyt voi ajatella, että kyllä se painovoima ne saa riippumaan kuitenkin jossain kohtaa. Yrittää vaan hyväksyä tosiasiat. :) Miulla ei kyllä raskausaikana kuppikoko kasvanut, mutta kyllähän se maidonnousu venytti niitä. Ja roikkuvat kyllä. Mutta eipä tässä enää kyllä parikymppinen olekaan. On kyllä tullut nyt ajatelleeksi, että minkä ihmeen takia ei silloin parikymppisenä voinut olla omaan kroppaansa tyytyväinen? Parempi varmaan olla nytkin tähän nykytilanteeseen tyytyväinen, se voi olla taas lurpahtaneempi kymmenen vuoden päästä. ;)

Äh, tää mamma roikkuu täällä, ku vois nukkuakin. Meiän ukko on mahataudissa ja nyt sit ootellaan, iskeekö se itelle ja pikkusellekin. Ärsyttävä aika vuodesta, ku kaikkia tauteja liikkuu älyttömästi.

Onks kellään muuten ollu rintakipuja ? Mulla sillee jännästi jomottaa välillä. Yritin jo ettiä kasvaimiakin, ku en muuta keksiny. Se onki rattosaa puuhaa, ku on maitoa tissit täynnä. Mietin, et oisko se jotenki tohon herumiseen liittyvää tuntemusta.

ei rintakipuja mut pääkipuja kylläkii.viimeks sunnuntaina koski koko äivän päähän kun oli ilmeisesti hartiat jumissa.ja viime yönä heräsin siihen ku päähän koski ja koskee edellee.kaikki kumartelu saa aikaa megajomotuksen.

Takaisin