Äidin jaksaminen

mulla on kans jomottavaa päänsärkyä ja huimausta. johtunee niskoista...tarttis vissiin tehdä jotain...
 
mä tos äsken hieromalaitteella yritin hieroo mut eihän se mitää auttanu.viimeset särkylääkkeetkii söin ja ei nekää mitää auta tohon kipuuo_O
 
Jumppaa, jumppaa, jumppaa.. auttaa paljon paremmin ku hierontalaitteet ja särkylääkkeet. :) Särkylääkkeellä saan toki päänsäryn lievemmäksi, mutta ongelmahan vaan pysyy. Eilen hilluin fruit ninjan parissa, nii et hiki tuli. :D
 
Mulla ainaki vatsalihakset näyttäs olevan siel mis pitääki, mut pitäs niit treenatakii eikä vaan antaa olla. Laskeuma aina välil itestää ilmottelee, mut ei oo enää vaivaksi asti :) Tissit palautu ekan jäljilt vähän mut ei koskaa vanhaa kokoosa, ja nyt ne kasvo entisestää. Sen mitä niille käy, näkee vast sit joskus ku imetys on loppunu ja menny aikaa monta kuukautta. Kultashiini kyl ne mul ainaki kipuilee tai enemmänki tulee sellasii kunnon vihlasuja.
Nyt oon miettiny et ois hyvä rintalihaksiaki vahvistaa ni saa noi tulevat tyhjät pussit ees kannettuu vähän ryhdikkäämmin :laughing021 Maha on nyt edellee pallo ja sellaseks se ainaki alavatsan osalta jää. Ja nyt se on kyl entist isompi, keränny varmaa nestettä :confused013eli turvonnu ku mikäkii.
 
No just Bettie tommosta samanlaista. En vaan osannu kuvailla :D sana-arkistossa kun ei nykyään oo enää päivisin muuta, kuin göö ja pöö ja höö jne :D

Toi pääkipu se on täälläkin lähes päivittäin. Huimaus siinä sivussa. Tiiän, et se johtuu just tosta niskasta ja selästä. Panadol lievittää, mut eihän se ongelmaa poista. Sit mä edelleen ainakin unohan juoda tarpeeks. Huoh.
 
Mä löydän kaks kertaa viikossa vatsalihakseni, ku jumppaan ryhmässä.
Muuten on palauduttu mielestäni tosi hyvin, ku raskauskilot läks ja 20kg vanhaa läskiä samalla. Eli parhaiten kaikista kolmesta olen nyt palautunut ja lp lihaksia pitäisi ihan petipuuhista nauttimisen takia harrastaa enempi..:sex Mutta yksi vaiva on jäänyt ja se on tuo selkä. Tai alaselkä oikealta puolelta pakaran päältä. Tuo yksi kohta.. Kun siihen sattuu niin vihloo niin julmetusti. Se voi tulla kun nousen istumasta, makaamasta, tulla maatessa ja kesken kävelyn ku astun pahasti..
Varmaan alkoi sillon -07 työharjoittelusta ku teki seisomatyötä koko päivän ja päivän päätteeksi pieni jomottava kipu yltyi siihen etten voinut lääkärin odotushuoneessa edes istua ja sain 4 kipupiikkiä.. Sitten vaiva ykskaks hävisi.
Kaikki nää vuodet se on ollut poissa, mutta tämän kolmannen raskauden lopussa iski ja kummittelee joka päivä.. Täytyy varmaan mennä jollekin selkäihmiselle ja saada sieltä jotkut jumppaliikkeet. Eniten odotan vaan sitä, että joku kertoo mistä kipu johtuu :sad010
 
Jos sul Minkkis menee se issias-hermo jumiin. Vaik iskias-"sairaudesta" puhutaan vaan tietyn oireiden mukaisesti, niin se hermo on niin iso kimppu, joka jakautuu pienempii ja pienempii hermoihin. Ja ne kivut voi olla todella paikallisiaki.
 
Mul on tota samaa hanurikipua. Alko synnytyksen aikoihin ja ajoittain vaivaa vieläkin. Hermo siellä mulla on ainakin jumissa. Auttaa, ku mies sitä aina vähän välillä hieroo. En ois kyl uskonu, et joskus jolleki miehelle sanon, et voitko hieroo mun hanuria ? :D
 
Juoppohullun päiväkirjois (niis mis se sen muija on raskaana) sanottii et se on ressi menny perseeseen :laughing025
 
Mulla oli jo pari vuotta ennen raskautta vaihtelevia alaselän jumeja... tai pakaran yläosan. Huomasin joskus sattumalta, että yksi olut tai siideri autto. Raskausaikana ei särkeny kertaakaan, mut pari viikkoo sit vissii kroppa palautu kokonaan ja kipu iski :) Join kyl illalla siihen (yhden pienen) oluen, mut vaivauduin viimein ottaan selvää et mistä vois olla kyse (hyvä selitys kylläkin oluenjuonnille, mut vähä paha lääkitä itteensä tääl päiväsaikaan :D) ja diagnosoin itelläni piriformis syndrooman ja tein jotain jumppaliikettä siin oluen yhteydessä :D Ei oo nyt jiulinu sen jälkee :) En vaa nyt itekää löydä sitä liikettä enää ja en uskalla neuvoo kun en tiiä teenkö sen oikein :) On siis iskiastyyppinen, mut lihasperäinen (kun kerta mulla olut auttaa).

Ja kyllä, olen palautunut täysin, ollut jo pitkään :) Et hui kamalaa joo, sektio... Ainakaan omasta mielestä raskautta ei huomaa kuin tuosta lähes huomaamattomasta leikkaushaavasta. Tissitki ennallaa (pienet taas) ja mikä oudointa nii huomasin et vasempaan tissiin teini-iässä tulleet kaksi pientä raskausarpea ovat kadonneet! ?! Ja raskausaikana ei tullu yhtäkään... murkkuikä oli siis mulle raadollisempi :)
 
jaahas,täällä tuli sitte päänsärky takasi,kauanhan se poissa olikii.onneks on niin fantastinen ilma ulkona et tuo päänsärkykää ei sitä iloa pilaa,ehkä vaan vähän latistaao_O mut tätyy yittää käydä kävelemässä niin josko se siitä helpottais.
 
Hei, täälläkin vähän aurinko paistaa! Nyt vasta tajusin, kiitos Jäde. :laughing002 Pitää siis päästä ulos kunnon lenkille tänään! :) Vitsi, kun olisi hienoa, jos esikoisella olisi jo se pyörä. Voisi näillä keleillä jo opetella pyöräilyä, kun täällä alkaa nuo kävelytiet olla jo sulat.

Vitsi, että tuo pieni peippo treenaa nyt tuota konttaamista. Meinaako se jo siirtyä siihen? :eek:
 
ei vieny auronkoinen ilma mun päänsärkyä pois,vieläkii koskee ja etenkii sillon ku kumartaa.ja yskiessä sattuu koko oikeelle puolelle kalloo.aikasemmin tänään vasemmassa silmässä näky joku sumeesti joku piikikkään mutterin kuva,se siksakkas tossa silmäkulmassa.mulla on varmaan joku mega-aivokasvain.
 
Just jäde kirjotin tonne mölinöihin, että munkaa päänsärky ei oo hellittäny, ja kaveriks tullu viluinen olo.. Näinköhän tässä ollaa kohta kipeenä..

btw, mä oon joskus 10 vuotta sitte käyny pään tt-kuvauksissa aivokasvainepäilyn takia. Niiden tulosten odottaminen 3 viikon ajan on yksi tuskainen kokemus elämässäni..
 
Hui,no ei sieltä sitte löytyny mitää?mun tädillä on kasvain päässä eikä sitä voi leikata.
mulla ei onneks oo mitää flunssan oireita mut jumissa hartiat on kun nekii on ihan kosketusarat,saa kyllä mies tänään runnoo niitä et huomenna ois jo kivuton päivä.
 
Ei mitään vakavaa. Vain toinen päävaltimo kapeampi kuin toinen.. Mikään ei siis selittänyt oireitani. Jälkikäteen ajateltuna taisi oireet johtua stressistä ja burn outista silloista parisuhdettani kohtaan. Kun vihdoin pääsin irti siitä suhteesta kaikki siihen astiset oireet katosivat...
 
Kävin jäsentenoikojalla tiistaina kun tämä mun selkä on ollut niin sairaan kipeä ja sit vielä iskias alko kettuileen.
Piti päivystyksestä käydä hakeen resepti lääkkeisiin et saatiin selkää edes vähän vähemmän kipeeksi ennen tuota selän oikomista.
Löytyi syykin tohon selän jomotukseen; yksi nikama oli pompannut toisen nikaman päälle tai jotain!
Mun selkä oli myös vääntynyt silleen, et oikee lonkka oli ylempänä kun vasen ja sit vasen olkapää ylempänä ku oikee. Tai näin muistelen.. joka tapauksessa mun selkä oli ihan oudossa asennossa kun lihakset oli niin kireenä. Se nainen sit muljutteli mun kropan läpi ja loppujen lopuks mun vasen jalkakin piteni normaaliin mittaansa! :eek:
En ollut uskoo, mut mun vasen jalka oli tosiaan lyhyempi noiden vasemman jalan jumien takia ja kun niitä auottiin niin mun vasen jalka tuntuu ihan erilaiselta ja osuu maahan erilailla :grin
Nyt on selkä taas parempi mut pakko täälläkin alkaa treenaan lihaskuntoo ja noita lp lihaksia tai kohta ollaan takaisin tuolla muljutuksessa :)
 
Takaisin
Top