Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen kun käväisin omilla asioillani kylillä niin sillä aikaa jäbä oli väänäty kuulemma ison läjän sitä itteensä ja viime yö olikin vähän rauhallisempi mitä ennemmin -> nukuttiin jopa 21 - 8 väli parilla "tutti hukassa" heräämisellä... Jännä juttu vaikka lapsi vääntää tavarat joka päivä vaippaan ja ei ole saanut nyt mitään uutta ruokaa maisteltavaksi niin oli kyl muutama yö täyttä kiroomista.. no kai näitä sitten tulee kun lapsi nukkuu vähä levottomasti yönsä ilman mitään ihmeempää syytä?

Näin mä kans nappo luulen.. ei kaikkeen oo välttis aina mitään isompaa syytä. Nukutaanhan me aikuisetkin joskus levottomasti ja pyöritään vaan, vaikka väsyttäis. Meillä meni kans kivasti viime yö. Poika alkoi kymmeneltä unille, mut mä en sit saanu unta vaikka olin tosi väsynyt. No, ihan hyvä niin.. sillä poika heräs itkuun tunti nukahtamisen jälkeen. Hyssytin sylissä takaisin uneen ja laitoin sänkyyn. Sille oli tullut kuuma makuupussissaan ressukalla, niin sitä se varmaan itki. Ihan pelkässä bodyssa nukkunu alusta asti makuupussissaan, mut ny niin jotenkin lämmintä sisällä, et sille tuli ihan hiki. No, enivei.. tästä sitten nukkui tyytyväisenä puoli neljään asti, jolloin ähinän vuoksi nostin tissille ja syötin hänet ja sit takas nukkuun. Poika nukkui puol kasiin. Ois nukkunu varmaan pitempäänkin, mut alkoi tekeen kakkaa niin siihen sit heräs. Ärsyttää vaan, kun ei itelle tullu uni. Käytiin eilen kaksi kertaa vaunulenkilläkin.. yleensä aina nukuttaa, kun on ulkoillut.

Sinbbu: meilä on pitänyt myös vaihtaa ohuempaan peittoon. Luulen, että noi muutamat katkonaiset yöt johtui ainakin osittain siitä, että tytöllä oli kuuma. Nyt on vissiinniin leutoa ja eihän nuo pikkuiset ole enää niin pikkuisi ja varmaan oma lämmönsäätely toimii jo paremmin.

Jeps. Meillä poika nukkui unipussissa nyt kun oli kylmempää, mut vaihdoin takas makuupussiin. Siinä saa paremmin vauvalle viileetä ilmaa sinne jalkopäähän, kun saa kunnolla auki. Meillähän ei siis vieläkään nukuta peittojen alla vaan uni- tai makuupussissa ja pelkkä body yllä. :) Sit meni loppuyö hyvin, kun avasin makuupussin lantiolle asti auki. :) Vauvat on lämpöisiä otuksia ja meidän pojalla ainakin menee hermot heti, jos on liian kuuma...

Meillä on tällä viikolla menny päikkärit tosi huonosti. Ei oo aina suostunu nukkuun ees parvekkeella ja eilenki heräs sieltä puolen tunnin jälkeen. Syytin hampaita ja taas kovalla olevaa mahaa. Sit tajusin, että mehän just vaihdettii haalari isompaan, edellinen oli topattu fleecehaalari ja tää uus ohuemman tuntunen talvihaalari. Ilmeisesti talvihaalari ei sit hengitä yhtään, kun jäbä oli aivan hiessä tuon puolen tunnin jälkeen ja vanhaan haalariin ahdettuna nukkuikin sit ne normaalit 3h. Mies kun on ollu tääl häsläämässä nii en tajunnu aiemmin tuota yhteyttä, eilen oli jo pakko ajaa se päiväks pois nii johan heti rupes taas hommat selkenee :)

Eilen olin varaamassa netin kautta piilolinssitarkastusta optikolle, mut jostain tuli mieleen et ai nii, justhan tässä oltii raskaana et kannattaakohan viel mennä. Onneksi soitin ja kysyin, ei kuulemma missään nimessä kannata mennä ennenkuin puolen vuoden kohdalla... Hassua kun ei ees muista enää olleensa raskaana ja sektiossa, mut siltiki ne vaikuttaa vielä ties mihin.

vaikuttaaks raskaus ja piilarit jotenkii toisiinsa?mä hommasin piilarit ja ei mulle santtu mitää et ne jotenkii vaikuttaa.

mun pitäs hommata niitä kertakäyttösii mut ne testilinssit mitkä sain ni ne kuivatti hirveesti silmiä.

No mä oon vissii linssi-intolerantikko jo valmiiksi kun viimeksi sain vasta kolmannella käynnillä reseptin... enkä saa käyttää pitkiä aikoja kerralla, eli lähinnä urheillessa. Mut ton näön muuttumisen takia käskivät oottaa! Onneks on viel vanhoja linssejä joil ainaki jotenkin näkee. Toi leikkaus jotenki inhottaa ajatuksena ja eihän senkään vaikutus oo kai kuin kymmenen, kakskyt vuotta sit tarttee lukulasit. Mut varmaa näkö ois silloinki kuitenki parempi kuin nyt.

minkä reseptin oot saanu ja mihin?mä oon aivan pihalla.mä lähtisin leikkauksee heti ku ois varaa.oon aiiivan täynnä rillejä ku ne linssit on kokoajan täynnä sormenjälkiä ja muutenkii tuntuu jatkuvasti siltä et pitäs käydä kiristää näit ettei tipu päästä.

Mä en ole muuton jälkeen löytänyt mun rillejä. En niitä oikein muuten kun töissä kyllä käyttänytkään :)

On kyllä nyt pakko kysyä kuinka te saatte unta öisin? Mua on ruvennu vaivaan se etten saa illalla unta. Nukahdan vasta puolen yön jälkeen mieles pyörii tuhat ja yksi asiaa vaikka kuinka yritän nollata ajatukseni "laskemalla lampaita".

Mulla on ihan sama ongelma. Sitten aamulla toi nukkuminen menee välivvä ihan överiks. Täytyy kuitenkin herätä viimeistään 9 aikaan kun tytön rytmi kääntyy muuten päälaelleen. Mulla menee usein 1 saakkaa ennen kuin saan unta.

Mulla kans ny alkanu oleen samaa ongelmaa.. eilenkin kukuin taas yli puolen yön.. ei auttanut reippaat kävelylenkitkään. Ja poika nukkuu tyytyväisenä.. ja mies. :D

Oon kyl harkinnu, et kun saan pojan nukkuun niin kävisin ihan vartin kevyellä hölkällä vielä ja ottaisin sit suihkun. Sillä keinolla tuli ennen vanhaan sit uni paremmin.. mut ny ei uskalla lähtee, kun jos poika sit kuitenkin havahtuu ja pitää hyssyttää uneen. Miestä en halua vaivata, koska menee aikaisin aina aamuisin töihin ja sen pitää jaksaa ajaa sinne ja tehdä niitä töitäkin.. usein on vielä ylitöitä tunti, pari. Minä ehdin kyl päivällä ottaa relax, mut päikkäreitä en uskalla nukkua, kun sitä huonommin se uni tulee.. Kyl se kulta pojan hyssyttäs, mut en oo sille ees kertonu, ettei mulle tuu uni.. :D

Mä nukahdan yleensä heti kun mahdollista iltaisin...jopa ysiltä tai aikaisemminkin. Aamuyöllä on joskus mahdotonta saada unta, kun ensin vauva vetää omaa showta aikansa ja sit kissat alottaa omansa. Lopuks vielä mies kuorsaa.

Mä nukahdan heti kun mennään sänkyyn, jos mies ei jää katsomaan telkkaria. Kaikki pienet äänet ärsyttävät lukuunottamatta lasten yöllistä tuhinaa.
Joulun jälkeen oli kyllä pari kertaa ongelmia saada rytmistä kiinni, mutta onneksi miehen pitää herätä aamuisin 6 aikaan, niin ei hänkään jää arkisin yksinään alas "metelöimään". :)

Takaisin