Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@sukki voisin ihan pokalla kysyäkin, josko se sisältyy ilmaiseen huoltoon. Ei vaiskaan. Siis sormuksessani on tällä hetkellä pienimmät timantit mitä liikkeessä oli, kun teetätin sormukseni 2012 keväällä. Hintaa oli meinaan sillon ihan kiitettävästi, kun koko sormuksen ostin eli säästin timanttien koossa, mutta nyt voisikin pistää isommat, jos mahdollista, kun tuskin koko sormuksen hintaa joutuu maksamaan. Tai sitten hurahdan hormonien takia ja ostan jätti suuret, niin että keskeinen asia, ametistisydän, on enää pieni kärpäsen paska sormuksessa :laughing002

hillevi! Onnittelut siitä, että ainakin jaksat viedä poikaa takaisin omaan vuoteeseensa. Mä haluaisin, mutta nukahdan itse aina kesken syöttelyn. Ekan pätkän pikkumies tosin nukkuu omassa vuoteessaan, vaikka ei suoraan sinne kuukahdakaan, vaan ensin syöpöttelyyn olohuoneessa. Imettäminen on niin käsittämättömän unettavaa, tulee aika usein otettua "vahinkopäiväunia" ja on vain hyvästä onnesta kyse, ettei vauva ole pudonnut nukkuvan äitinsä sylistä. Turvallisuussyistä haluaisin imettää kantoliinassa, mutta kantoliinaprotesti on meillä melkoinen...

Toivottavasti Jonnukka on taas terveiden kirjoissa!

Äidin jaksamista edesauttoi jalkahoito. Ai että oli taivaallista nostaa jalat hetkeksi ylös ja vain nauttia :) Melkein itku pääsi, kun sain sen hetken itselleni. Suosittelen.

Mua myös tää pimeys väsyttää. Täytyy kaivaa kirkasvalolamppu varastosta, jos se auttaisi. Vitamiinit on kyllä vähällä syömisellä ollut. Täytyypä tehdä asialle jotain. Ehkäpä noita omegoitakin voisi hankkia kapseleina, jotenkin se kalanmaksaöljy inhottaa.

Onpa Jonnukka hyvä, että asia selvitetään. Tsemppiä.

Täällä koetellaan nyt todella jaksamista... Tää minimies kukkuu ja kukkuu mitä on kestäny jo kuukauden... Tossa se kattelee ja juttelee silmät pyöreinä ja auta armias jos pistät sen häkkisänkyyn niin mikä huuto siitä tulee.... onko kenelläkään samaa ongelmaa vai taistelenko yksin tälläsen ongelman kanssa? :anyone

Meillä on toi ongelma päiväunienkaa,jos siis yritän sänkyy nukuttaa.
Viime yönä tyttö sitte päätti herätä jo puol kahelta,aina vaa tuntuu aikaistuvan toi sen yöherääminen,sit se taas nukku huonosti loppuyön...mut sillon puol kahelta se joi 160ml maitoo ni kova nälkä tuntu olevan.Täytyy taas päivän verran kirjata ylös noita sen maitomääriä.
Jahah,itellää tulee taas kurkku kipeeks,mieskii valitti kurkkukipua ja palelua,kivakiva.

Polkulainen, en mäkään aina jaksa viedä. :) Vime yönä vauva kävi unille vaille 11 ja heräs vaille yksi syömään. Nukahdin syötön jälkeen hetkeksi (2h), jonka jälkeen siirsin pojan omaan sänkyyn, jossa se nukkui 3h. Sit taas syötin ja nukahdin vauva vieressä.

Ei meilläkään päiväunia nukuta sängyssä vaan useimmiten minun sylissä. Heti, jos laittaa muualle, niin poika herää ja on kiukkunen, kun ei ehtiny nukkua tarpeeksi. Jotenkin se huomaa heti, jos en oo vieressä. Mä en yleensä nukahda päivällä imetykseen, kun syötän istualteen sohvalla, mutta nyt on ollut sen verran univelkaa, että oon parina päivänä vieny pojan imetettäväksi sänkyyn ja on nukuttu siinä sitten molemmat.

Meilläkin puoleen yöhön menee useasti ennenkuin vauvan saa unten maille, mutta mitä eilen tapahtui? Kylpy klo 2030 ja sitten huikat maitoa, pään rapsuttelua karstasta ja a vot vauva sammui kuin saunalyhty klo 21. Ihana juttu, sai välillä rentoutua itsekin illalla. Tällä kertaa oli 2 herätystä yöllä ja kolmas, kun noustiin.

marbles juu se valvoo ainaki 23 asti ja si ku se rupee pilkkiin/nukahtaa sovalle niin kannan sen sänkyyn.. Sielä se nukkuu about puoli tuntia (pimeässä makuuhuoneessa) si se herää ja huuto alkaa.. Syötän sen ja si se rauhottuu.. Yritän pistää sitä uudestaan nukkuun niin huuto alkaa taas.. :(
Juu sitä meillekki on sanottu et kyl se kohta loppuu mut tuntuu et loppua ei näy...
Ollaan kapaloitu, nukutettu mitä kummallisemmissa paikoissa, kylvetetty jne mutta tuntuu keinot käyvän vähiin... Tuntuu vaan et se itkee väsyä mutta ei halua nukkua... Yleensä saan sen nukkuun 01-02 aikaan ja se herää vasta aamu 9 aikaan ekan kerran syömään sit se nukkuu sen jälkeen n 11 asti... Tänään noustiin 9 aikaan (katsotaan olisko tästä mitää hyötyä illalle) ja nyt se nukahti ekoille päikyille..
Tyhmänä tietenkin itkuhäläristä oli akku loppu niin eipä tässä itse paljon nukuta päikkyjä :(

Tulipas avauduttua :o

Meillä kans poika valvo kuukauden ikäisenä puolille öin, eikä tahtonu omaan sänkyyn nukahtaa. Aloin suhisemaan rytmikkäänsti hänen korvan juuressa ja jatkoin sitä, kun olin laittanut hänet sänkyyn. Suhisin siis vieressä muutaman minuutin ja lopulta poika nukkui rauhassa. Nyt on jo pitemmän aikaan nukkunut hyvin ja menee nukkumaan siinä klo 21-22 ja yhdellä yösyötöllä mennään ja seiskalta aamulla yleensä nousee ylös.

Sammutatteko valoja ja hiljennätte meteliä aina samaan aikaan? Mä oon alusta asti pimentäny ja hiljentäny kämpän yhdeksältä illalla, meni miten myöhään tahansa pojalla ja nykyisin rytmi kyl toimii... en sit tiiä, onko vaa omaa kuvitelmaa, mut luulen sen auttaneen.. tiiä auttoko se suhinakaan mut kyl se lopulta nukahti.

Pitäs varmaan ruveta hiljentämään ja pimentämään kotia aikasemmin ja kokeilla toimisko se... Nii ja sitä suhinaa :)
Rupee varmaan mies oleen pikkuhiljaa täynnä mun kiukuttelua ku oon väsyny jatkuvasti mut toivotaan et toi jekku auttais :)
Kiitos vinkistä Sinbbu :)

Mä pidän kyl tiukasti kiinni siitä, et ysiltä hiljennytään. Tv on hiljasella, muuten kyl pimeää/hämärää ja jutellaan ihan rauhallisesti ja hiljaa. Kyllä se vauva nimittäin oppii ajan kanssa rytmeihinkin. :)

Toi suhinajuttu.. hehhehe.. katoin joskus Dr. Prhiliä telkkarista vuosia sitten. Siinä joku lastenlekuri rauhoitti itkevän vauvan niin, että sulki hänet syliin niin, ettei jalat ja kädet pääseet heilumaan ja suhisi sitten rytmikkäästi sinne korvan taakse. Se tuo vauvalle turvallisen olon, koska se suhina muistuttaa verisuonten ääntä äidin kohdusta. Ja se vauva hiljeni heti ja oon kokeillu siis samaa monesti omaan poikaan, ja onhan tuo tehonnu. Vinkkasin saman vinkin tänään perhevalmennuksessa.. hoitajallekin oli uutta. :D

Tää ny ei aina oo toiminu, mut sit onkin ollu kyse ilmavaivoista tai nälästä tms.. kai se auttaa, jos on väsyny tai läheisyydenkaipuinen vauva.. mene ja tiedä.

Täytyyki Sinbbu meiänkii kokeilla tota ku seuraavan kerran tulee tissiraivarit, jos vaik auttas siinäki tilanteessa.

Kävin tänään meiän neuvolan psykiatrisel sairaanhoitajal juttusil. Vaik Tyynen kans jaksaaki hyvin, ni toi esikko vaa vie voimat. Tuntuu et pää repeilee, jos ei saa ulkopuoliselle puhua. Se totes että esikko käyttäytyy kuin tyypillinen nelivuotias. Että mihkä tolt likalt on yks vuos kadonnu välistä!? Se on vasta 3 vuotta ja kaikessa vuotta edellä...Pitäs sinällää olla otettu, mut oisin mä halunnu kolmevuotiaan kolmevuotiaana, ei se pph:ka aina muista et toi on vasta 3.

Meillä menee isommat lapset 20-21 nukkumaan ja vauva jää miehen ja minun kanssani katsomaan telkkaria eli siis on sylissä tai imetän.
Sitten yleensä 22-23 menen ylös kapaloin pojan peittoon annan vielä maitoa ja sitten hän nukahtaa sänkyynsä heti tai hetken päästä.. Ja yöllä hereillään 2 tunnin välein..
Taidan sitten vasta ruveta rytmittämään enempi vauvan kohdalla, kun vaihdamme pinnasänkyyn ja siihen saa sisaruksillakin olleen mobilen pyörimään.
Siis päivät menevät niin miten sattuu nykyään, mutta normirytmi on aamupala, mun pari hömppäsarjaa, imettäessä ja lasten piirtäessä tai leikkiessä samalla. Sitten lounas ja isommat lapset ulos vauva vaunuihin, postin haku ja vauva sisälle viileelle kuistille missä nukkuu pitkät päiväunet..
Ja aina nukkuu kyllä päiväunet samaan aikaan. Ystävälläni on myös ongelmia saada 4kk poikansa vieläkin päiväunille :confused013
Panostaisin samoin hämärryksellä ja hiljentymisellä, jos olisi esikoinen kyseessä eli nyt mennään sillai miten sujuu parhaiten. Aiemmatkin muksut ovat kuitenkin aina siirtyneet nukkumaan omaan sänkyyn ja "huoneeseen" reilun vuoden iässä viimeistään..

Osaako teidän vauvat siis nukahtaa itsekseen/silittelyllä/laulelulla omaan sänkyyn? Oletteko joutuneet opettamaan vai onko vauva osannut alusta asti? Meidän tyttö nukahtaa vain tissille tai syliin. Siitä voi nykyään siirtää pinnikseen, mutta nukkuu siellä vaan n. 30 min. Pitäis kai jotenkin opettaa nukahtamaan siellä pinniksessä...harmittaa kun oltiin aluksi niin laiskoja, että mentiin helpoimman kautta (nukutettiin tissille). Neuvolassakaan ei puhuttu asiasta mitään, enkä saanut mitään neuvoja sitten kun kyselin....mutta eipä sieltä saa neuvoja yhtään mihinkään asiaan.

mä oon parina iltana laittanu vauvan omaa sänkyy ja lauleskellu sille ja silitelly. ja se on nukahtanu :)) kannatti kokeilla, usein oon sylii nukuttanu sitä, mut ku ei sekää oo hyvä vaihtoehto itelle, käd3t väsyy ja neiti 'tottuu liia hyvälle' , välillä nukahtaa tissille ja siirrän sit omaa sänkyy.. yöllä herätää 4 tunnin pääst ku menee nukkuu ja must tuntuu et sit herätääki 2 tunnin välein yleensä... oon miettiny et syöks se tarpeeks yöllä, vai nukahtaako keskenkaike va6 oks sil vaa oikeesti kaamee nälkä:D

meillä nukkunu alusta asti omassa sängyssä,tosin ite makoilen sit meijän sängys sen aikaa et se nukkuu kunnolla,sekun herää siihen jos tutti tippuu ni sit täytyy sit olla laittamassa suuhun samantien ettei huuto ala:)
Äsken se vetäs pullosta 300 millii maitoo,ei mikää ihme jos sit yölläkii herää syömää.
Ja äidin jaksamisii...kohta lenkille,jee,en ookkaa lenkkeilly parii päivää ton nilkan takia.:scared007

Toisinaan poika nukahtaa omaan sänkyyn, vaikka käy syönnin jälkeen valveilla, mm. röyhtäytyksen takia. Ja joinakin iltoina ainoastaan syliin nukuttaminen onnistuu. Siitä sitten siirrän hänet sänkyyn. Ja alusta asti meilläkin on poika omassa sängyssään nukkunu. Joskus, jos on levottoman oloista uni yösyötön jälkeen, niin otan loppuyöksi viereen nukkumaan.. saanpahan itsekin sitten nukuttua, kun en kuuntele sitä öhinätä siitä pinniksestä. Tässäkin aika tekee tehtävänsä ihan varmasti. :)

Takaisin