Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joka paikassa ei vieläkään pääse saattaja vaunujen kanssa ilmaseks bussiin.

Naurattaa polkulainen tuo ilmainen bussilippu. Ymmärtäisin, jos kyse olisi viisi-kuusivuotiaasta, mutta että vastasyntyneestä! Voimia kipuihin.

Mitä homekouluun tulee, täällä ongelman laajempi tiedostaminen merkitsisi kyllä kyläkoulun lakkauttamista eikä saneerausta, joten uumoilen kovasti, että asia tullaan kaikin voimin kieltämään ja meidät leimaamaan rettelöitsijöiksi. Mikäli toista koulupaikkaa tarjottaisiinkin, niin kyytiä sinne ei saisi, joten se siitä sitten. Jotenkin olen vain viime vuonna oppinut, että home voi merkitä kaiken tutun ja turvallisen luhistumista hyvin lyhyessä ajassa, ja petollisen myyjän, välittäjän ja kuntokartoittajan jälkeen luottamus ihmisiin on mennyt täysin.

Eiköhän tästä(kin) selvitä, menee liikaa ohi aiheen. Voin kyllä palata raportoimaan, kuinka kävi :) Meillä on tänään jo tuskiteltu, joudunko opettamaan koneompelua tai eri kuvistekniikoita ja testataanko niitä näytöin tai portfolioin, minä kun en ole luokan- vaan aineenope...

Helli: Voimia ja jaksamista! Tsemppiä tytöllesi!

Surullista miten home-ongelmat lakaistaan nätisti vaan maton alle vielä tänäkin päivänä :( Ei voi, kun kuvitella miten paljon on lapsia, jotka altistuu jo pienenä homeelle. Itte oon kans homeelle altistunu ja ei oo kyl kiva kaveri se. Tätä nykyä reagoin jo joihinki hajusteisiinki. Tervetuloa vaan vielä hajusteyliherkkyys vai mikä lie oikealta nimeltään. Mm. kaupan pesuainehyllyt on kauheita hirvityksiä voimakkaine hajuineen.

Ja ei pääse joka paikassa tosiaan linkillä vaunujen kanssa ilmaseks. Vaunuista ei tartte maksaa, mut itte joutuu maksaa normihinnan vaikka seisoo vaunujen kanssa. Tosin 2 alle 4v lasta jos on niin sit pääsee kuulemma koko porukka ilmaseks... mikähän logiikka lie, et kun viet 2istumapaikkaa + vaunupaikan niin ei tartte maksaa ja kun seisot vaunujen kanssa niin sillon joutuu maksaa.

Noi homeongelmat alkavat kyllä räjähtää kohta käsiin Suomessa. Itse kävin jatkuvan keuhkoputkentulehduskierteen läpi työpaikan sisäilman vuoksi juuri ennen raskautta.Lisäksi olen allerginen kaikille "normi" pesuaineille ja kosmetiikalle.

Se ilmanen bussilippu perustuu tietääkseni siihen, ettei tarvii jättää vaunuja vartioimatta sinne vaunupaikalle maksamisen ajaksi. Ite en oo vielä uskaltanut lähteä bussilla minnekään, kun pelkään sitä huutokonserttia, joka ei katso paikkaa eikä aikaa...onneks kävellenkin pääsee. :)

Ei olla mekään mihkää bussilla menty, edes esikon kanssa. Jotenki se niissä matkustaminen pienen lapsen kanssa on itestä tosi turvatonta.

Ainiin, tuli mieleeni, että ainakin itselläni maitoa on nostattanut vauvan vaatteiden viikkaaminen. Joskus myös kakkavaipan vaihto heruttaa maitoa...

Mua kyllä niin tympii nää kipeät nivuset. Ihan mielelläni menisin ulos ja tapaisin ihmisiä, mutta ei nyt oikein toteudu. Vaunuja kun raahaan, näytän yleensä melko järkyltä: hiuksia en ole ehtinyt harjata, silmälasit on likaiset, meikistä ei tietoakaan ja syön useimmiten voileipää tai hedelmää vaunuista pidellessäni. Ja syön, koska se on mahdollisesti ainoa lounaani. Ihmiset tuijottavat. Vaunuja saa kyllä pidellä ihan tosissaan, on jo meinanneet muutaman kerran lähteä omille teilleen.

Kiitos kaikille tsempeistä! Joo, minäkin sain homejutun kylkiäisenä kemikaaliyliherkkyyden (meillä tehtiin irtaimistolle se viiden tonnin savusumutus, mikä altistaa sille, eikä edes poistanut kaikkia homeita), hajuvettä en ole käyttänyt reilu vuoteen ja reagoin pesuaineisiin ja vähän kaikkiin hajuihin, tavallisiinkin. Lisäksi olen nykyään lievästi allerginen sekä kissallemme että ns. allergiarotuiselle koirallemme, heinälle ja tietysti sen homepölylle. Homeitiöitä en olisi tosiaan kaivannut kotiini koulukirjojen mukana, niistä tulevat olo ja oireet ovat aivan käsittämättömän kamalia.

Tsemppiä kaikille tämän kanssa kipuilijoille - ellen olisi itse osallinen, seuraisin sivusta tosiaan mielenkiinnolla, miten tämän kansanterveydellisen ja -taloudellisen aikapommin käy.

Ihanaa @asukki että olutkuuri auttoi! Seurasin tilannetta joskus syyskuun alussa, ja oli kiva palata lukemaan, että keino tepsi!

kuullostipa kysymys tyhmältä, lähinnä mietin, kun omia nivusia on särkeny jo raskausaikana kun alkoi löystyyn nivuset, ja tuntoja jäänyt vieläkin, tosin paljon lievempänä,

Mulla puolestaan vaivaa lonkkakivut oikeassa jalassa(lonkassa). Nyt mun on pakko pitää kokoajan siinä lonkan kohalla tehosydäntä(magneettisydän), jotta pystyy kivuttomasti nukkumaan yöt. Vaiva alko synnytyksen jälkeen ja on jatkuvasti pahentunut. Onneks toi sydän auttaa ku ei viitti lääkärii asti vaivautua, ja turhaa ei huvita lääkkeitäkää popsia.

mulla koskee jonnekkii tonne navan alapuolelle,sillon se jt-täti sano et se johtuu siitä et menkat on alkamassa,no ne menkat nyt on kestäny 15 päivää ja vieläkii sinne koskee.

Täällä on käyty tänään jälkitarkastuksessa ja samalla kohtutulehdusen kontrollissa. Aika tyhjä olo. Multahan otettiin serpin lisäksi vahingossa väärä verikoe CA-125, joka mittaa tumorarvoja. Tuo kyseinen arvo oli 780 ja toisessa munasarjassa näkyi kasvannainen. Normaalitulos pitäisi olla alle 35. Nyt sitten huomenna lisäkokeisiin ja 29.pvä laparoskopia jossa selvenee onko kyseessä esim. pahanlaatuinen kasvain. Pelottaa :( Olo on kuitenkin ok, vasenta puolta selästä ja lantiosta vihloo välistä.

Miks mua ei tutkita vaikka mulla lantionseutu ja alaselkä ihan pirun kipeitä?aina vaa sanotaa et johtuu menkoista ja synnytyksestä :mad:.
Toivottavasti jonnukka sulla ei oo siellä mitää pahanlaatusta kasvainta.:love022

Mulla oli jälkitarkastus eikä mitään puhetta kontrollista kohtutulehduksen takia. Koko lekuri oli ihan pöllö, mun mies ois voinu tehdä saman tarkistuksen ja sanoo että kaikki ookoo... Helvata tätä terveydenhoitoa! Jonnukalle toivon pelkkää hyvää!

Mun virallinen jälkitarkastus, joka tuli neuvolan kautta, peruttiin. Olivat neuvolassa sitä mieltä että gyne voi tehdä samalla kun oli tää kontrolliaika. Kyllä tuntuu että on joku suojelusenkeli ollut matkassa, kun tuota verikoetta ei oikeasti ollut tarkoitus ottaa. Onneksi otettiin, vaikka siitä eilen kovasti valitinkin labrassa :D

Känkkis: Mielelläni tietäisin minäkin mistä nämä nivuskivut johtuvat. Alavatsaan sattuu myös painellessa - jälkitarkastuksessa lääkäri mutisi jotain epäselvää ja kehotti treenaamaan lantionpohjalihaksia. Ei mulla nivuset olleet kipeät missään vaiheessa raskautta, tämä vaiva tuli pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Raskauden aikana lantio kyllä löystyi jonkun verran, mutta se tuntui lähinnä lonkissa.

Olen mä käynyt myös terveyskeskuslääkärillä, eipä sekään juuri mitään osannut sanoa, määräsi viikon tulehduskipulääkekuurin, koska hän epäili lihaskipua, söin kuurin, nivusiin ei sattunut sinä aikana, alavatsaan kylläkin ja ummetuskin alkoi taas vaivata. Nyt pitäisi varmaan soittaa sille samalle lääkärille uudestaan ja sanoa, etteivät kivut ole vieläkään minnekään karanneet. Neuvolalääkärit on kaikissa mun tarkistuksissani mielestäni kaikki olleet niin täysin yhdentekeviä ja piittaamattomia, ettei multa niille mitään kiitosta irtoa.

No, on mulla jotain hyvääkin kerrottavaa. Turvotus hävisi kokonaan, kun synnytyksestä oli mennyt kaksi viikkoa - en siis siirtynyt käyttämään numeroa tai kahta isompia kenkiä pysyvästi. Ja olen melko huojentunut, että kyse oli pelkästä turvotuksesta. Ainiin, ja sormuksiakin taas käytän - en tosin useimmiten muista/kerkeä laittamaan koristuksia paikalleen.

Toivotaan ettei Jonnukka mitään pahempaa löydy. Onneksi se koe sulta otettiin.

Takaisin