Ikävää, jos ei parisuhde meinaa pysyä kivana, toivottavasti löydätte yhteisen tasapainon vielä.
Meillä mies hoitaa töiden jälkeen vaipanvaihtoja ja pesuja. Ekoina viikkoina kun iskin sille vauvan muuten vain syliin, se kysyi aina että "Mitä minä tälle?" ja mä vastasin että "Viihdytä häntä." Mieheni koki tämän vaikeimmaksi tehtäväksi, ja kyseli usein, että viihdytä miten. Yleensä ei mennyt kauaa kun vauva oli taas minun katsottavanani, ja minä kun olin suunnitellut tekeväni tällä välin jotain omaa juttua. Niinpä sanoin kerran aika painavasti, että "Huomaatko, että aina kun sun on tarkotus olla seurana, kippaat vauvan takaisin viidessä minuutissa?" Mies meni vähän noloksi, ja on sen jälkeen tsempannut. Itse asiassa vauvan kehitys muutti asian viimein: nyt kun vauva osaa ottaa katsekontaktin, hymyilee ja ääntelee, mies on ruvennut viettämään kahdenkeskistä mukavaa seurusteluaikaa vauvan kanssa ihan oma-alotteisesti ja pitkiäkin aikoja. On huomannut, että ei tarvi enää "puhua seinälle", ja sekin on auttanut, että vauva on alkanut osoittaa valikoimista: mies ei halua, että vain äiti kelpaa, ja tekee parhaansa ollakseen se toinen hyvä vaihtoehto. Hyvä :).