Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Arvatkaa vaan lukiko munkin mies ja oli niin pettynyt, kun sanoin, että ei onnistu imetyksen takia. Kyllä muakin meinaan harmittaa :(
Eilen oltiinkin sitten koko perhe parin kaverin kanssa, joiden omat lapset olivat tukiperheessa, mun veljen luona juhlimassa synttäreitä. Miehet joivat ja pitivät välillä liiankin hauskaa ja sitten mun mies kruunasi illan kysymällä naapurin miestä katsomaan Samia!! Kyllä sai kuulla kunniansa ja tajusikin sitten mitä oli sanonut. Kun me emme kumpikaan juuri missään lähikunnan ruokakauppaa kauempana käy. Leffassakin viimeksi oltu keväällä hääpäivää juhlimassa ja sitä ennen siinäkin 2 vuotta takaperin eli olisi ollut kyllä aika julmaa mennä katsomaan jotain selllaista, kun Sami ihan vaan sen saman ryyppykaverin kanssa, jota näkyy muutenkin liian usein...

Leffaan, oi että olis hauska mennä. Millaisiahan ne vauvakinot on ? Ehkä vois joskus testata. Me oltiin miehen kans leffassa 17.8. olihan se jännää, kun oli niin loppuvaiheessa raskautta. Eniten huoletti kovat äänet, joita leffateatterissa oli . Rauhassa sai olla. Tyttö syntyi 19.8.

Kyllähän tuo poitsun syömisväli joka on yöllä 3-4h on varmasti luksusta joillekin, mutta kun itsellä kestää nukahtaminen aina syötön jälkeen niin oma uni jää aina parin tunnin pätkiin. Mutta eiköhän tämä tästä tosiaan koko ajan parempaan suuntaan unien ja syömisvälien kanssa mene :)

Meillä on miehen kanssa varattuna loppuvuodelle queen musikaaliin liput. Odotan niin innolla sitä ja varsinkin kun mummi ilmoitti jo, että poistu voi mennä sitten yö kylään sinne tuolloin :)

Me mennää parin viikonpäästä miehen perheen kanssa syömää. kaks isointa lasta miehen sisko ottaa mukaan, mutta kaikki pienet jääköö hoitoo =) meijä neiti menee siis illaksi mun vanhemmille hoitoo :) Ihana ku pääsee syömää ravintolaan ja ilman vauvaa ! :) Eka anoppi meinasi että otetaa kaikki lapset mukaa, mutta eihän siitä oikee mitää tuu jos neiti sattuu sille päälle että kiukuttelee nii toinen saa hyssytellä et toinen saa syödä rauhassa. Helpompi jättää hoitoo kert sellanen mahdollisuus on. Harvemmin sitä tulee käytyy syömäs ulkona ni meen mieluummi rauhassa :)

En olekaan koskaan aikasemmin kirjotellut tänne, mutta lukenut olen teidän juttuja raskauspahoinvoinneista jne. lähtien. Kiitos vaan kaikesta vertaistuesta! :) Ehkä tästä meidän tilanteesta on jollekin apua (=vertaistukea).

Meidän tyttö on ollut laitokselta asti todellinen tissitakiainen ja "huono" nukkumaan. Pullo ei kelpaa eikä hän ollenkaan ymmärrä tutin käyttötarkoitusta. Näitä harjoitellaan lähes joka päivä, koska ne helpottaisivat elämää niin paljon. Tällä hetkellä toimin sekä maitobaarina että tuttina.

Meillä ei todellakaan nukahdeta itsestään omaan sänkyyn, vaan väsyneenä alkaa poikkeuksetta raivoaminen. Tyttö nukahtaa iltaisin tissille, mutta herää aina siirrettäessä. Yöunet nukutaan siis perhepedissä, koska ainoa tapa nukuttaa tyttöä on imettämällä makuuasennossa. Yöllä pisin unijakso (siis tytön) on n. 2,5 tuntia, ja tämän jälkeen heräillään n. 2 tunnin välein syömään, ellei ilmavaivoihin tai kakkaamiseen...Onneksi yöunia nukutaan kuitenkin pitkään, eli n. klo 22-09. Päivällä nukuttaminen onnistuu yleensä vaunuihin, mutta ei tietenkään ilman kunnon raivareita! Itse olen todella huono nukkumaan, joten yöunet jää yleensä n. 5 tuntiin ja sekin pätkissä, enkä osaa/pysty nukkumaan päikkäreitäkään. Onneksi olenkin huomannut pärjääväni vähillä unilla! :)

Mä en vielä edes haaveile mistään iltamenoista ilman vauvaa, mutta odotan innolla ensimmäistä jumppaa!

Kirjoittelin nyt tähän vain näistä meidän haasteista, mutta täytyy loppuun kertoa vielä, että meillä on todella herttainen, paljon hymyilevä ja erittäin rakas tyttö vauva. <3

Huutelen tuolta syyskuisista :) Ite en kaipaa ollenkaan mihinkään iltahuveihin, mä taidan eniten haaveilla siitä että sais nukuttua jossain vaiheessa pidemmän pätkän kun kolme tuntia :D Mä sain viikkoa ennen synnytystä synttärilahjaksi lahjakortin jalkahoitoon, haaveilen et pääsisin sen käyttämään mut taitaa sekin jäädä haaveeks vaan... näin ne asiat muuttuu! Ollaan miehen kanssa oltu molemmat aika koviakin menemään ja nyt ollaan molemmat ihan juurruttu tänne kotiin, eikä osaa yhtään kaipaa mitään bailailuja :)

Mäkään en mitää biletystä kaipaa, vaa just jotain elokuvia ja ravintola illallisia. Tai sit vaa kotona sohvalla oleilua ja elokuvien kattomista ja hyvää ruokaa :D Ehkä sit joskus jonnekki olis kiva lähtee juhlii, mut sit ku vauva ei oo nii "riippuvainen" musta. :D

Mä oon nauttinu siitä kun oon päässyt pari kertaa ilman vauvaa shoppailemaan ja käyny kavereiden kanssa ulkona syömässä ja nauttinut siinä samalla lasin viiniä :D moni kaveri on myös tarjoitunu hoitamaan vauvaa, jos halutaan miehen kanssa käydä jossain kahdestaan, mut vielä ei olla käyty. Joulukuun alussa on kyllä suunniteltu, että mennään hobitti kattomaan elokuviin kahdestaan ja vauvan kummi tulee hoitamaan vauvaa. Joulukuussa mennään kaikki myös pienelle hotellilomalle Helsinkiin :)

Meillä on liput teatteriin viinon päästä. Mennään helsinkiin katsomaan Isyyspakkaus. Ostin liput ukolle lahjaksi isyyspakkaukseen :). Mummu lupasi tulla meille hoitamaan, täytyy vaan pumppailla talteen maitoa. Mulla on vaan sellainen ongelma, että punpulle ei oikein heru maitoa. Olisiko jollain vinkkejä tuohon?

@sukki, esikoisella mulla heru maitoa paremmin pumpulle jos vauva on vieressä tai juuri syönyt mahansa täyteen. Myös vauvan pieni kitinä sai maidon valumaan sutjakkaammin.

Tiutsi: kiitti täytyy kokeilla. Miten se heruu paremmin jos vauvalla on masu täynnä? Luulisi, että rinnat olisivat jo "tyhjät".

Emmä tiiä, mutta mulla jäi se valuaminen päälle.. Tai syötin vauvan toisesta rinnasta ja sen jälkee pumppasin toisesta.

Me myös käytiin katsomassa miehen kanssa jo ennenkuin edes suunniteltiin raskautta, se oli aivan loistava huumoripläjäys :) Kiva, kun meette :)

Me päästään miehen kanssa sunnuntaina yhdessä syömään! Mummu ja pappa tulee lapsenvahdeiksi. Harvinaista herkkua meille,viimeksi mies on vienyt mut syömään ihan kahden kesken kun täytin 30. Ja siitä on jo melkein 3 vuotta. Nyt syödään kyllä oikein pitkän kaavan mukaan :)

@sukki, mä oon saanut parhaiten pumpattua niin et oon yön syöttänyt vaan esim. vasemmalla tissillä. Aamulla sit pumpannut oikean joka tietty sit täynnä maitoa. Aamu on ollut muutenkin parhain aika pumppailuun, mä en oo päivällä saanut ollenkaan maitoa herumaan pumppaamalla enkä just syötön jälkeenkään...

Takaisin