Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Justiina89, en nyt halua mitenkään lisätä vettä myllyyn, mutta sehän on ihan tavallista, että noin 2 viikkoa hedelmöittymisen jälkeen (siis kuukautisten aikoihin) tulee niukkaa vuotoa, kun alkio kiinnittyy kohtuun. Näin minulla ainakin kävi. Ihmettelin miehellekin, että olipa niukat kuukautiset ja viikon päästä totesin olevani raskaana. Noh, sille raskaudelle kävi huonosti, mutta kuitenkin. Kannattaisko sun kuitenkin tehdä raskaustesti ennen kuin soitat lääkäriin? :wink

Tsemppiä Starr sulle huomiselle!!! Ei mullakaan mitään hajua miten sellainen hoito aloitetaan, mutta varmaan siellä tehdään jonkunlainen tilannekatsaus.

Mulla ei sit vielä ollutkaan km-vuoto loppumassa. Eilen yhdynnän jälkeen tuli niin runsaasti, että meni lakanat pyykkiin :mad:. Ärh, loppuis jo tää, että pääsis normaalirytmiin ja toden teolla yrittämään!!!

Mä odottelen täällä menkkoja edelleen km jälkeen... Nyt menossa kp 34 :( Tulis jo!

Muutenkin täällä ihan menkkamaiset olot, olleet jo viikon verran mutta minkäänlaista vuotoa ei näy... Valkkaria kyllä tulee ja limoista oviksen bongasin kp 20 eli näinä päivinä pitäis punaista näkyä... Pienen pieni toive on et mitä jos "vahingossa" olisikin heti tärpännyt :D

Ja just kun eilen manailin et tulis jo niin tästä päivästä alkoi siis kp 1/30-34 ja yk 2 :) Toivotaan että tämäkin yk päätyisi helmikuun alussa plussaan :)

Kystat menee itsessään ohi, multa löytyi ultrassa joku puolitoista vuotta sitten munanjohtimesta parisenttinen kysta, silloin sanoivat että yleensä puhkeavat itsestään, mutta että jos kivut jatkuvat tai kasvaa hyvin suureksi, niin sitten puhkaistaan. Ei siitä tosin haittaakaan ole käydä alakerta tarkistuttamassa.

Mulla on kanssa ollut tuota paineentunnetta jokusen kerran. Tähän mennessä olleet täysin vääriä hälytyksiä ja keho on vaan aukonut päätään mulle ja mun vauvakuumeelleni.

Pahoittelut, en päässyt reissun päällä lukemaan viestejänne saatika kirjoittamaan mitään. Tätiä ei ole näkynyt eikä kuulunut, mutta testin pääsin tekemään vasta kotiuduttuani. Oli liikaa ihmisiä niin että testin salaa tekeminen olisi vaatinut suunnilleen agrobatiaa tai jotain. Tänäaamuna sen kuitenkin tein JA SE ON PLUSSA! Anteeksi isot kirjaimet, mutta tämä on niin uskomatonta. Olen samaan aikaan onnellinen ja epäuskoinen ja yritän olla pelkäämättä että tämä menisi pieleen. Vaun laskurin mukaan nyt olisi 4+6. Ei siis tarvitsekaan yrittää saada lääkäriaikaa vaan sen sijaan saan soitella neuvolaan. ^^ <3 n__n :)

Anteeksi omanapailu. Oli pakko tulla kertomaan kuulumiseni. En ole vielä ehtinyt lukea teidän viestejä. Luen ne rauhassa kun ehdin ja kommentoin sitten.

Ja tarrasukkia! Paljon onnea Vargynja!!!

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Joo Freyja86, me oltiin siellä kesäkuisissa.. :grin ikävää että se jäi meiltä kesken..:sad001
Onnea plussanneille!!! :gen014

Vaikka tämä yritys/tai lapset olekkaan mun ensimmäisiä niin siltä tuntuu.. Kaikki on muuttunu kovasti 12 vuodessa!

Myös jännitän ihan uudella tavalla kaikkea.. myös raskautumista!? Välillä mietin että kyllä oli helppoa olla niin nuori kun ekan sarjan tein.. nyt tää koko homma tuntuu niin "uudelta ja ihmeelliseltä" ja välillä mietin että olenko ihan hullu kun tähän ryhdyin??? :)

Ihania uutisia Vargynja! Paljon vauvaliimaa ja tsemppiä alkuraskauteen. Olet onnesi ansainnut <3 :happy093

Seurailen kuumeisesti edelleen teidän kuulumisia! Muissa ketjuissa kun en oikein välitä enää keskustella.

Ps. Viime viikolla kävimme rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Raskaus on mennyt hyvin vaikka puoliväli alkoi kuumeilulla ja pienestä ripulista olen kärsinyt nyt toista viikkoa. Onneksi mitään vatsanväänteitä ei kuitenkaan ole! Ultrassa saimme poikalupauksen :) ja nyt alkaa mahakin näkymään ulospäin.

Ihanaa onnea Vargynja!!!

Justiina olikos ne sinun menkat runsaat viimeksi.. voihan menkat tulla vaikka olisi raskaana ;)
Mulla taas on ollu nyt oviksen jälkeen alavatsa kipeä.. Vielä pitäisi jaksaa piinailla ensi viikkoon...

No nyt on ehtinyt lukea teidän jututkin. :> Ja viestejä ei sentään ole samanlaista tulvaa kuin tuolla raskaaksi 2014 ketjussa joten ehkä pystyn kommentoimaankin teille vähän jotain.

Pahoittelut tädistä Norde ja tsemppiä piinaviikolle. Toivottavasti se tällä kertaa pysyy poissa. Hienoa että saitte ainakin hyödynnettyä oviksen.

Paljon tsemppiä Starr. Toivottavasti lääkäri saa asian selvenemään ja saatte pian plussan. Mitä lääkäri sanoi?

Pahoittelut tädistä Justiinsa. Mutta voisiko se sittenkin olla valemenkat kun oli niin vähäiset ja nyt on paineentunnetta? En tiedä kannattaako lisätä toivoa, mutta sinuna testaisin varmuuden vuoksi. Saisit ainakin mielenrauhan ja jos se ei riitä tuomaan mielenrauhaan niin tuskin lääkärille soittamisesta on haittaa.

Minäkin muistan sinut Naapantuura. Hienoa että vatsasta ei löytynyt mitään vakavampaa ja hienoa että sait endon pois häiritsemästä raskautumista. :> Toivottavasti teillä nyt tärppää pian.

Tervetuloa veronicat. Tänne saa kaikki tulla juttelemaan jos tuntuu mukavalta paikalta vaikka lapsia olisikin. :> Pahoittelut keskenmenosta. Toivottavasti pian tärppää uudestaan ja tällä kertaa pysyvästi.

Tervetuloa Felia myös ja sinnekin pahoittelut keskenmenosta. Mutta hienoa että miehesikin on nyt mukana yrityksessä. Toivon että saatte uuden plussan joka pysyy.

Tsemppiä Nuppu! Joskus elämä potkii päähän, mut koita jaksaa. :( Toivon todella että saatte miehen kanssa suhteen kuntoon ja muutenkin asiat alkaa mennä paremmin.

Onnea uuteen yritykseen Freyja. Toivottavasti saat helmikuussa plussan ja syksyllä vauvan.

Onnea Allison hyvistä ultrakuulumisista! Voimia vaivojen kanssa, toivottavasti ripuli ja kuumeilu menee pian ohi.

Kiitos kaikille onnitteluista ja plussatuulia ja hyvää uutta vuotta! Aion soittaa huomenna, tai siis tänään kun näemmä kello on jo yli puolenyön neuvolaan. Hui, jännittää sinne soittaminen, en tiedä mitä pitäisi sanoa.

Lääkärissä kyseltiin ekana perustiedot meiltä molemmilta, lähinnä minun kuukautisista ja lääkkeistä. Sitten lääkäri tutki miehen kivekset ja mulle tehtiin gynekologinen tutkimus. Miehelle lähete sperma-analyysiin ja mulle papaan ja verikokeisiin. Jos tuloksissa ei ole mitään poikkeavaa, niin sitten lähete naistentautien polille ja siellä sitten ultraus yms. Kovasti painotettiin, että pitäisi olla vaan mahdollisimman normaalisti ja ajattelematta lapsen tekoa. Helpommin sanottu kuin tehty. Ja mulle kouraan taas terolut resepti ja jotain lääkettä mitä voi ottaa jos menkat on ihan törkeän runsaat.

Mutta voihan olla, että vauvanteko ajatukset jääkin hetkeksi taka-alalle, koska meille tulee ensikuun alussa koiravauva!! Olen niin innoissani, että en meinaa housuissani pysyä! :smiley-bounce012:smiley-bounce012

Jee, onnea Vargynja!!! :) Sanot vaan neuvolantädille, että moi meikä on raskaana, saako tulla käymään. :D

Starr oli mukava kuulla kuulumisiasi ja siitä, mitä tutkimuksessa tehtiin. Eihän sitä vauva-asiaa voi mitenkään unohtaa vaikka siihen kuinka neuvottaisiin, mutta pakkohan niiden on niin sanoa... jospa se pieni hauveli veisi ajatuksia toisaalle! :love7

Tein sitten testin varalta toissapäivänä ja ilmeisesti se oli nega. Ensimmäinen testi taisi mennä jotenkin pieleen, kun tikkuun ei tullut oikeastaan viivaa ollenkaan ja toiseen sit tuli, mut yks vaan. Paineen tunne on ja pysyy. Soitin terkkariin mutten saanut tälle viikolle aikaa, niin oottelen nyt ens viikkoa, jos vielä jatkuu niin pitää kai mennä lääkärissä käymään, välillä on myös kipua ja erityisesti istuessa tuntuu niin kuin ois kananmuna tungettu ihon alle. :eek: Todella kummallista ja erittäin häiritsevää. Siitä huolimatta tässä ovista oottelen, nyt on kp11/30-32, eli hyvällä tuurilla viikonloppuna vois olla oviksen aika :)

Kiva kuulla kuulumisiasi Starr. Hienoa että alkoivat tutkimaan, toivottavasti asia selviää pian. Ja toivottavasti lääkkeistä on apua. Onnea koiravauvan saamisesta. :>

Harmi Justiina että se on ja pysyy negana. Toivottavasti tuo tunne menee pois tai saat siihen selvyyden. Kuulostaa kyllä kummalta. :\

sain soitettua neuvolaan ja ensimmäinen aika on 21. päivä. ^^ Ei siis ihan kahta viikkoakaan tarvitse odottaa. :> Neuvolan täti kuulosti tosi mukavalta ja se hoiti homman kun ite olin ummikkona ja tietämättömänä mitä tässä nyt kuuluu tehdä. Oon tässä myös miettinyt mikä tässä kierrossa oli toisin niin että tärppäsi vaikka yli vuoden sai aiemmin hakata päätä seinään. Ehkä asiaan vaikutti se että luovutin. Ehkä se vähensi stressiä. Toinen vaikuttava tekijä voi olla se, että oviksen aikoihin jätin ainakin kerran pesun tekemättä puuhailun jälkeen. Oon myös miettinyt että oliko sittenkin virhe juoda greippimehua. Pari kiertoa olin nyt juomatta ja sitten olenkin raskaana.

Lisäys: Jos teitä ei haittaa voisin hyöriä täällä enemmän tai vähemmän aktiivisena yhä vaikka plussasinkin. Kiva jutella tuttujen kanssa ja seurata miten teillä menee.

Onnea Starr koiravauvasta :) Uteliaana kyselen kahden koiran omistajana että millainen tapaus sieltä on tulossa?

Mäkin olin ihan pihalla kun ekaa kertaa silloin syyskuussa soitin neuvolaan. Ja aivan ihana oli neuvolan täti tämän km suhteen ja sanoi että ehkä näemme pian uudelleen :) Kerranhan mä vain ehdin siellä käydä.

Justiina toivottavasti selviää mistä johtuu!

Vargynja saanko udella kuinka kauan tarkkaan yrititte. Lähinnä siksi, että saisin pidettyä toivoa yllä itse. Pitäs varmaan ruveta itekkin jättämään pesut väliin touhujen jälkeen tai ainakin odottaa hetki :D mä oon kyllä niin iloinen, että sait plussan! :) ja jää vaan ehdottomasti juttelemaan, mulla onkin ollu vähän surku kun kaikki tutut häviää! :)

Freyja meille on tulossa semmoinen musta labbis-ajokoira sekoituspentu! :)

Ihanaista kuulla plussa uutisia! Se on varmaan niin hieno ja uskomaton tunne, kun vihdoin tärppää. Etenkin kun takana on monia pettymyksiä, niin tuohon hetkeen kohdistuu (ainakin itselläni) kauheasti odotuksia. Ja jostain syystä nyt myös pelkoa; entä jos se ei tunnukkaan miltään, entä jos en oikeasti olekkaan halunnut vauvaa, olen vaan jäänyt jumiin ajatuksesta saada lapsi... Varmasti ihan pöhköjä ajatuksia, mutta kuten moni muukin pitkään yrittänyt on sanonut, niin lapsen saamisen ympärillä ehtii pyörimään niin paljon ajatuksia laidasta laitaan, että kaikki ajatukset ovat sallittuja. Minkälaisia ajatuksia ja tunnemyrskyjä plussanneilla on ollut?

Sain kuulla tänään naistentautien polilla, että munasolu on irtoamassa ja ovulaatio olisi ennustettavissa huomiselle. Hyviä uutisia siis, munasarjat toimivat! Mutta mikäli hedelmöittymistä ei tapahdu huhtikuuhun mennessä, on lähete tähystysleikkaukseen laitetttu eteenpäin endometrioosin/lapsettomuuden tutkimiseksi/hoitamiseksi. Ja kaikista pöhköistä ajatuksista huolimatta odotan innolla tulevaa kesää ja plussatuulia!

en kuulu tälle palstalle mut halusin tulla kirjoittamaan Naapantuura sinulle tsemppejä. minulla diagnosoitiin endo v. 2008, sitä edelsi vuoden tulokseton yritys saada lasta. mulle on tehty kaksi tähystysleikkausta 2008 ja 2010, jossa on poistettu endometrioomia (endon kasvaimia) lähinnä munasarjoista ja kohdun pinnalta. eka leikkaus säännöllisti mulla kierron ja lopetti hetkeksi kivut, toinen leikkaus lopetti kivut ja vajaa vuosi leikkauksesta tulin raskaaksi ekan kerran ja saimme esikoisemme 1/2012. raskauden ja synnytyksen myötä endo rauhoittui eikä ole oireillut mitenkään. nyt toista yrittäessä meni hieman yli vuosi, mutta luomuna tämäkin tärppäsi :)

eli endo ei ole lapsettomuustuomio, mut se saattaa vähän hankaloittaa raskautumista. onneksi siihen on jotain hoitomuotoja ja viimeistään lapsettomuushoidot auttaa useimpia endodiagnoosilla paiskattuja :)

Takaisin