Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyviä uutisia Starr, toivotaan että saatte apua sieltä :)

Ja menkathan ne alkoi, eli sitä myöten yk3 kp 2/30-32 on nyt. Mutta mulla on kova luotto tulevasta vuodesta!:wink

Eli hyvää ja onnekasta uutta vuotta 2014 meille kaikille!:wav

Ihanaa uutta vuotta kaikille tehdään tästä vuodesta kaikille ikimuistettava ;)

Hyvä Starr että saat jotain selkoa asioihin.
Eikun Justiina vaan tsemppiä uuteen kiertoon niin kuin myös muille :)

Täällä ei ruveta ollenkaan nyt pyörimään itsesäälissä :D Olen nimittäin huomannut että vaikka kierto on nyt ollu ihan kohdillaan eli se 26 päivää niin nyt viimeisen kuukauden aikana mun iho on mennyt siis niin järkyttävään kuntoon.. Olen siis 18 vuotiaana syönyt puolen vuoden rankan akne lääkekuurin jonka jälkeen iho on ollu sileä kuin vauvan peppu nyt sitten joulukuun alussa alkoi paukamat nousemaan naamavärkkiin kuin teinitytöllä konsanaan. :D Tästäpä sitten päättelin että olisikohan nyt vasta sitten lähtenyt viimeisetkin rippeet e-pillereistä kropasta... Onhan se mulla ollut kyllä tiedossa, että pillereiden lopetuksen jälkeen voi kestää hyvinkin kauan ennenkun tärppää ja kaikki ylimääräinen hormooni on poistunut elimistöstä, mutta enpä olis uskonut että 5kk menee..

Sitten uudenvuoden yönä sain puhelun lapsuuden ystävältä (jonka kanssa ollaan aina oltu tiivisti yhdessä, vaikka asutaan melkein suomen toisilla puolin).. No ystävänihän sitten ilmoitti, että hänkin on lopettanut pillerit jo 3kk sitten ja hekin nyt siis ovat vauvakuumeen kourissa... eihän siinä ihanaahan se on, että hekin ovat päättäneet ottaa askeleen syvempää suhdetta, mutta koska olen itse avoimesti tästä meidän yrittämisestä hänelle kertonut olisin odottanut hieman sieltäkin suunnalta samaa.. no tähänhän ei puhelu loppunut vaan ystäväni alkoi sitten puhumaan moneen kertaan että eihän tästä mitään kilpailua tule?!?! siinä vaiheessa menin aivan sanattomaksi... Vai että vauvan hankkimisesta kilpailu?!?! mitä...piip.. (myönnettäköön, että aina nuorempana meillä oli hieman kilpailuhenkistä meidän yhteiset leikit sekä vanhempana muut hommat, mutta enpä olisi moista edes ajatellut että tästäkin olisi pitänyt kilpailu kehittää). Tästäpä sitten aloin tuumailemaan että josko tässä ennen heitä tärppää uskallankohan edes siitä hälle kovin nopeasti kertoa juurikin tämän "kilpailu" asian takia.. Noh minäpä jään vielä pyörittelemään päätäni asian kanssa (sekä vähän naureskelemaan) ja lähden unten maille :) (hups tulipa pitkästi tekstiä)

Tästä tulee hyvä vuosi eikös vaan :) <3

Norde miulla oli minipillereillä edes melko säännöllinen kierto (21-28 päivää) ja pillereiden lopettamisen jälkeen ekat kolme kiertoa oli hyvin tuntuvat oviskivut ja kierto aika säännöllinen. Sit sen jälkeen alkoi vasta heitellä niin kuin joskus kauan sitten teininä aikana ennen e-pillereitä... Epäilen et ne ekat kierrot en oo ees ovuloinu ja on voinu kipuillakin just siks että ei oo munarakkula puhjennut, pillerien jämiä (tai ei oikeastaan niistä jämiä, ne poistuu nopeasti, vaan keholla kestää oman tuotannon palaaminen uomilleen). Kyl siinä aikansa menee että tasoittuu vaikka tietty keho VOI olla joillakin valmis jo heti ekasta kierrosta kuten pillerivalmistajat jaksaa muistuttaa.

Hyvää alkanutta vuotta 2014! :)

Norde, mulla on kans alkanut iho kukkimaan! Oikein isoja pallukoita, kasvojen lisäksi myös rintakehään... :smiley-angry019 no jaa, vaan eipä oo uutta minullekaan, teininä iho kukki välillä enemmänkin, mutta on minulla ollut kuitenkin suht hyvä iho jo useamman vuoden. Ja mua kans vähän nauratti mutta enemmän ehkä ihmetytti se sun kaverin höpinä siitä kilpailusta...:confused004 toisaalta saattoihan se olla huumoriakin, tai sitten hän luuli, että SINÄ haluat kilpailla.. ken tietää :)

Tuo elmiinan pohdinta siitä, että maha kipeytyy koska ei ovuloi, on ihan mielenkiintoinen. Mulla tosin on ollut enemmän ehkä niitä menkkakipuja...? :confused: Taas oli aivan järkyt kivut just sinä yönä ku menkat alko, nukuin tosi huonosti.

Jotenkin kummastuttaa tämä oma kierto, joka on nyt pysyny siinä välillä 30-32 nyt kolmen kierron ajan. Se kummastuttaa, että on noin "lyhyt" kierto (ennen pillereiden aloitusta muistaakseni jopa 2 kk) ja se, että menkat kestää vain nelisen päivää, mikä kaikki on tietenkin positiivista :grin

Olipa siinä paljon turhaa jatinaa, mutta nyt iloisin mielin uuteen kiertoon ja yritykseen :)

Siis monethan tuntee ovulaation selvästi ihan normaalistikin :) Itsekin kehoa lukemalla kyllä huomaan että se on tapahtunut, mutta päätellen siitä, että niistä kierroista, missä "tunsin" sen selvästi ei seurannut mitään ja kierrosta mistä ei ovis tuntunut mitenkään paitsi vatsa turposi sen jälkeen plussasin. Niin olen epäillyt, että itselläni on puhkeamisen sijaan tullut joku nestekysta joka on sitten hiljalleen tyhjentynyt. Samalla laillahan se siis turpoaa ja tuntuu monella ihan normaali munarakkulan kehittyminen ja puhkeaminen.

Hyvää tätä vuotta kaikille!
Minäkin palailen tänne pitkästä aikaa lukemaan muiden kuulumisia. Tuttua porukkaa näyttää löytyvän edelleen, harmitukset niille joilla ei ole vielä tärpännyt ja onnentoivotukset plussanneille!

Lyhyt "palaamisesittely" itsestäni ja tilanteestani (en oleta, että minua muistetaan ja uusiakin on varmasti tullut) : Ehkäisy jätetty pois 8/2012, lapsi on saanut tuosta alkaen tulla jos sattuisi olemaan tullakseen. Ei ole tullut. Jäin yrityksestä ja "linjoilta" pois vatsanalueen leikkauksen takia loppu syksystä. Leikkausta edelsi kouristuksen tapaisia, kivuliaita vatsakipuja. Oireet olivat pahimmillaan sinä tiettynä aikana kuukaudesta. Gynekologin tutkimuksessa kaikki oli ok, mutta suolistosta löytyi rutiinitutkimuksessa epämääräinen kasvain, joka siis poistettiin myöhemmin leikkauksessa. Tuo löydös osoittautui endometrioosiksi. Ajatella. En tiedä onko kukaan ollut yhtä iloinen kyseisestä diagnoosista kuin minä! Iloiseksi tässä tekee ensinäkin se ettei löytynyt mitään pahalaatuista, ja toiseksi se, että mitä todennäköisemmin tuo on ollut lapsettomuuden syynä ja nyt se on poissa!!! Toiveet ovat siis korkealla ja odotan tulevia kuukausia jännittyneenä. Eihän tietysti ole mitään takeita, että raskautuminen onnistuisi nytkään, mutta haluan uskoa siihen. Jee!!!

Tsemppiä ja uskoa teille kaikkille. Tuokoot vuosi 2014 tullessaan paljon plussatuulia <3

Heipparallaa ja jälleen yksi uusi ilmottautuu mukaan!
Meillä yritystä takana vasta vähän aikaa reilu ½ vuotta ja marraskuulla saatu keskenmeno 9+3 vkolla.
Mutta eipä hätiä mitiä, mulla lapsia jo kolme entuudestaan ja ekaa yhteistä koitetaan =)
Yritän pitää pään kylmänä ja olla laskematta oviksia ja tekemättä testejä, nimittäin mulle kävi aikanaan niin että niin kauan kun sitä esikoista tekemällä tein, pysyi testi negana ja kun otin uuden duunin vastaan, hommasin muuton uuteen kämppään ja päätin lähteä matkalle niin jo heti oli tärpänny.. eli mulla toimii "ajatuksellinen ehkäisy" ja sitä vältellen mennään nyt ;-)
Kyllä tämä tastä vai mitä??? :dance008
ja kirjottelin sitten ihan väärään ketjuun kun tämä tuntu vaan niin omalta ja tyypit mukavilta.. =/

Muokattu viimeksi:
Taisit olla Veronicat mun mukana kesäkuisissa? Mä sain siis km myös joka todettiin joulukuun alussa nt-ultrassa. Äsken tulin jälkitarkastuksesta, kun piti lääketieteellisesti tyhjentää kohtu. Verta ottivat putkilon ja sanoivat et muutama päivä menee tuloksissa. Nyt odottelen tätiä saapuvaksi kylään kp 30 tänään menossa että saisi pian tulla, jotta uutta yritystä saataisiin kehiin :)

Mukavaa ja plussaista vuoden alkua kaikille!

Heippa kaikille! Minäkin ilmoittaudun mukaan tähän ketjuun. Kerronpa tässä nyt vähän itsestäni ja viimeaikaisista käänteistä. Olen ollut jo ainakin vuoden verran henkisesti valmis äidiksi, mutta mies ei vielä silloin innostunut asiasta (minä täytän kohta 35v, mies 34v.). Joulukuun alussa kuitenkin huomasin olevani raskaana, vaikkei asiaa oltu vielä yhdessä suunniteltu. Mies otti uutisen ihan hienosti alkujärkytyksen jälkeen ja tuntui olevan ihan jopa iloinen, että hänestäkin on nyt tulossa isä. Mutta vähän ennen joulua mulla alkoi vuoto, joka oli kaikkein runsaimmillaan juuri jouluaattona ja joulupäivinä ja arvasin jo silloin, että raskaus on mennyt kesken (rv8 ). Eli ei kovin mukava joulu ollut tänä vuonna ja lisäksi olin vielä kovassa yskässä (ja olen edelleen)! Joulun jälkeen vasta pääsin lääkäriin ja keskenmeno varmistui ja nyt vasta alkaa vuoto olla kutakuinkin loppu.

Täytyy sanoa, että ihmeen hyvin olen toipunut henkisesti keskenmenosta, mutta kaipa siihen vaikuttaa se, että raskaus oli vahinko (vaikkakin toivottu) ja sen "ansiosta" nyt mieskin taisi tajuta, että ei tässä nuoria olla ikuisesti. Kunhan mulla tässä kierto alkaa, niin päästään mekin sitten toden teolla yrittämään! :p
Ja yritän myös olla positiivisella mielellä, että kun tulin jo kerran raskaaksi, niin eiköhän se ole mahdollista sitten toisenkin kerran!

Hyvää Uutta Vuotta ja plussatuulia vaan kauhiasti kaikille!

Muokattu viimeksi:
Avautuminen edes jonnekin kun en tiedä mihin avautua ja kaipaan edes vähän silisiliä.

Jotenkin vaan niin turhauttaa ihan kaikki. Työelämässä tuli syksyllä takapakkia ja alanvaihto houkuttaa enemmän kuin ikinä. Parisuhde tuntuu junnaavan paikallaan. Koiralla vaihtuu pentuturkki aikuisturkkiin ja tietysti ne takut tulee kuonoon minkä harjaamisesta tuo herra tykkää sitten ihan *ruma sana*.
Käden teloin reilu viikko sitten, pienesti, mutta ei ole kunnolla toimintakykyinen vieläkään. Pomo ei tunnu ymmärtävän saikun tarvetta, mutta taisi unohtaa sen faktan että mä olen vasenkätinen, jonka siis teloin. Tänään tosin sain kuulla, ettei sieltä ollut onneksi mitään rikki mennyt.

Kämppä on kuin kaaos, enkä saa aikaiseksi siivottua noita pyykkejä nojatuolista vaatekaappiin. Uudet vaan päälle ja alta kaivelemaan käyttöön.

Menkkojen pitäisi alkaa ihan näillä näppäimillä, mutta ei yhtään tunnu siltä. Vauva-asiat turhauttaa, koska toiselta ei tule juuta eikä jaata ja on muutenkin sulkeutunut muista syistä.

Vaikka suhde on kuitenkin sinällään aika tuore, niin mä koen henkisesti niin vahvasti sen, että mun aikani tulee loppumaan kesken. Mua hirvittää ajatus olla lähemmäs nelikymppinen ensisynnyttäjä, kun on nytkin jo nukkumisten kanssa ongelmia.
Meillä on kuitenkin hyvä parisuhde ja me halutaan samoja asioita. Niin miksi perkeleessä (anteeksi ruma sana) pitää junnata ja jahkailla ja vetää sitä ei-vielä-mantraa. KUN MÄ HALUAN NYT ENKÄ VIIDEN VUODEN PÄÄSTÄ!

Jotenkin nyt tuntuu siltä, että tarttisin pienen loman omasta elämästä.

---

Kaikenlisäks poltin pitsankin uuniin.

Tervetuloa uusille ja vanhoille :)

Täällä ovis käsillä ja sitä hyödynnetty ihan kiitettävästi ;)
Ja tälle ihon kukkimiseen kävin apteekista hakemassa vähän järeämpiä rasvoja josko sais edes vähän sidettävämmäksi.. No tänään jo töissä eräs työkaveri huomautti että joko on pullat uunissa kun et ole enää niin siloposkinen :D (meillä siis on todella avoin työporukka)

Mites muiden kierrot etenee??

Täällä menossa kp 32/? Ja tätiä odottelen kylään. Tosin mies tuossa pohti et mitä jos uusi raskaus ei olisikaan vielä näkynyt verikokeessa (joka siis oli normaali ja kp 30). Tuskinpa niin hyvää "tuuria" olisi käynyt että heti olisi tärpännyt vaikka sitä periaatteessa ei yritetty. Pupuilua oli muttei loppuun asti menty. Jos ei ens viikonloppuun mennessä ala niin pakko kait se on testata :D oviksen bongasin limoista niin et kp olis 33 eli kyllä se täti sieltä vielä tulee :)

Nuppu; joskus sitä vain on huonoja päiviä - tai kausia - ja kun tarpeeksi tulee vastoinkäymisiä, niin kyllähän se turhauttaa! Meilläkin mies on hokenut sitä ei-vielä-mantraa koko ajan, mutta nyt se on onneksi alkanut tajuamaan, että aika alkaa olla käsillä NYT ja se tietää miten valmis mä olen. Itellänikin tuo loppuvuosi oli täynnä isoja vastoinkäymisiä ja kyllä sitä nyt toiveet on korkealla, että tämä vuosi menis vähän paremmin. Mulla mm. työ vaihtui ilman, että itse sitä halusin ja meillä oli törkeän kallis autoremontti. Mutta pahin kolaus oli se, kun rakas koirani kuoli syyskuussa 11-vuotiaana ja nyt sitten vielä keskenmeno ehti mennä viime vuoden piikkiin. Onneksi sentään yksi ihanakin asia tapahtui, nimittäin menimme miehen kanssa naimisiin syyskuun lopussa <3 Mutta silti vähän liikaa tapahtumia viime vuonna...

Mulla alkaa km-vuoto olla lopussa, mutta ei mitään aavistusta milloin menkat alkais ja minkä pituinen kierto on nyt pillereiden lopettamisen jälkeen. Ei auta kuin odotella ja hetkeksi yrittää unohtaa nää raskaushaaveet, mutta kun se on vaikeeta!!! :wink

Freyja86; luulisin, että verikokeessa pitäis näkyä ihan pienikin määrä raskaushormonia? Mut olishan se ihanaa, jos olisi heti tärpännyt!

Heipä hei ja tervetuloa uudet Felia ja veronicat ja tervetuloa takaisin Naapantuura!:) Kyllä minä sinut muistan :) Ymmärrän, että olet huojentunut endometrioosilöydöksestä, varsinkin kun se on nyt poistettu! Olette kuitenkin jo tovin yrittäneet, joten hyvinkin mahdollista, että endometrioosi on ollut raskauden esteenä. Nyt vaan peukut ja muut ulokkeet pystyyn ja peitot heilumaan! :wink Nordelle tsemppiä piinapäiville ja Freyjalle taas toivon menkkojen pikaista alkamista (TAI parhaassa tapauksessa ettei ne alkais ollenkaan) :) :signs003

Täällä kp7/30-32, eli ovis ois mun mielestä ens viikolla, mutta laskurin mielestä vasta parin viikon päästä... :grin itse oon ainakin paikantanut ovislimat aina siihen kp 12 tienoille parin päivän heitolla, mutta voihan se olla, että ensin tulee sitä limavuotoa ja vasta sitten irtoaa munasolu? En ole tuohon löytänyt kunnollista vastausta mistään. Pitää vaan yrittää nyt kellistää mies säännöllisesti, mikä onkin helpommin sanottu kuin tehty.

Mua ihmetyttää paineen tunne, joka mulla on ollut alavatsassa, suunnilleen oikean munasarjan kohdalla. Viime kierrossa sieltä välillä vihloi ja "repäisi", nyt on monena päivänä ollut jatkuva ja selvä paineen tunne. Tällä hetkellä hieman pistelee siihen kohtaan. Tosi ärsyttävää, itseasiassa. On tällaisia ollut aiemminkin, mutta yleensä ennen menkkoja ja vain päivän ajan, eikä niiden jälkeen, niin että on voinut kuvitella sen paineen olevan vaikka merkki raskaudesta... :p Edelleen ihmetyttää myös nää 3-4 päivän menkt, mutta periaatteessa ihan kiva. :)

Tosi kiva, mulla on kestänyt menkat 2 viikkoa ja ihan hiton runsaina. :( Kivan heikko olo välillä, kun tota vertakin on tullu varmaan aika hyvästi vuodettua. Jokin on kyllä pielessä, eikä oo kyllä yhtään ihme ettei lasta kuulu... Huomenna on eka aika lapsettomuustutkimuksiin ja eilen alkoi pelottamaan ihan hirveästi että mikäköhän mussa on oikein vikana. Oon aika varma, että mun miehessä ei oo yhtään mitään vikaa. Kyllä tämä on raastavaa. Jännittää mitäköhän siellä huomenna tehdään/kysytään!

Onko sulla Starr aiemmin ollut noin pitkään kestäviä menkkoja? Tosi tympeetä, varmasti heikottaa :/ Mulla on yks kaveri, jolla oli nuorempana, siis teini-iässä kuulemma sellasia menkkoja, jotka välillä venyivät tuonne pariin viikkoon ja olivat lähes aina niin runsaita, että pyörrytti. Nyt kun hänen tytttärensä on teini-iässä, tällä on sama ongelma. Tämä kaverini on tosin tullut aina raskaaksi "ekalla yrityksellä", että menkat ei aina vaikuta hedelmällisyyteen. Toivottavasti saat huomenna kaipaamiasi vastauksia ja apua, oli tilanne mikä hyvänsä. En osaa kyllä yhtään sanoa, mitä siellä noin aluksi tehdään, mutta luulisin, että varmaan kysellään kuukautishistoriaasi, käytössä olleita ehkäisymenetelmiä, elämäntapoja jne... sittenpähän näet :) olisi kiva kuulla miten sulla siellä sit meni ja mitä tosiaan kysyttiin/tehtiin, vai tekeekö ne eka kerralla mitään. Tsemppiä ja halaus! :hug013

Joo aina välillä tulee pitkittyneitä vuotoja, mutta harvemmin ne kuitenkaan on sitten koko aikaa runsaat. Lähinnä vaan pientä vuotoa. Tuntuu että tämän vauvan yrityksen aikana näitä kiertoja on ollut enemmän, en tiiä jos sitten ei vaan kiinnity kunnolla ja tulee ulos. Mutta huomenna homma ainakin alkaa mennä eteenpäin ja asiat alkaa toivottavasti selkeytyä! Kyllä varmasti tulen kertomaan mitä siellä tapahtui. Kiitos tsempistä Justiina! :)

Vauvakuume tekee kyllä mielelle temppuja... Kuten aiemmin kerroin, mulla on jo useamman päivän ollut lähes jatkuva paineen tunne alavatsalla. Tänään heräsin alavatsakipuun, joka on kuitenkin hellittänyt päivän aikana. Myös hieman kuvotuksen tunnetta ollut ja oon todella väsynyt, vaikka oon nukkunut pitkään. Kaikki nuo edellisethän VOI olla raskausoireita, mutta ne voi olla miljoona muutakin asiaa. Tuo paineentunne on vaan niin selkeä ja jatkuva, että ihmetyttää, miksi se ei mene pois. Tuntuu suunnilleen siltä, kuin jos itse painaa kädellä mahaa kevyesti, mutta siis niin kuin sisältä päin. :D Menkathan mulla oli vasta, mutta kesti vain muutaman päivän, joten mielessä pyörii, mitä jos...? En haluaisi testata turhaan, mutta toisaalta häiritsee nämä "oireet", jotka ei ole mielestäni ihan oman mielen keksintöä, vaan kuten sanoin, voi olla oireita jostain muustakin. Pelottaa vähän, että kyseessä on joku kysta tai kohdunulkopuolinen raskaus :confused: Mitä itse tekisitte? Ajattelin, että soittelen lääkäriin jos ei vielä huomenna mene ohi. Oli pakko taas hieman avautua, kun alkaa jo hieman häiritsemään :grin

Takaisin