Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Della_79 Kiitos tsempeistä! Kyllä minä kanssa uskon ettei tuo ole este, hidaste korkeintaan :) Mulla tuo endo oli siis ihan vahinkolöydös suolistoleikkauksen yhteydessä. Lääkäri piti sen verran harvinaisena, että endoa ei olisi muualla kuin suolistossa, joten senkin takia haluaa tutkia paikat tähystämällä, kun uä:ssa ei välttämättä kaikkea näy. Hieno juttu. Tunnen olevani hyvässä hoidossa, ja lisäksi hyvinkin toiveikas raskautumaan jo ennen tuota tulevaa tähystystä :)

Täällä kans vauvahaaveilija, ensimmäinen lapsi perheeseen olisi toiveissa. Olemme jo 30 vuotiaita kumpanenkin, ja haaveissa saada perheenlisäystä tänä vuonna. Yritimme vuosi takaperin noin 6kk ajan muttei tärpännyt. Elämässämme tapahtui tuolloin paljon muutoksia mm. muuttoja ja työpaikkamuutoksia sekä talon ostoa, joten stressin poikaista minä koin, varsinkin kun "unelmien työpaikka" valmistumiseni jälkeen ei osottautunut odotuksiani vastaaviksi ja olin lähellä loppuun palamista. Nyt uudella innolla taas yrittämään kun elämä on vähän tasoittunut. Nyt vasta ensimmäinen yrityskerta menossa ja tässä jännään alkavatko kuukautiseni vai ei, kahden päivän sisällä pitäisi alkaa, viimeistään 5 päivän kuluttua, koska kiertoni ei ole ihan säännöllinen vaan siinä on heittoa +/- 5 päivää. Useamman päivän ajan on olo ollut sellainen että menkat alkais mutta mitään ei ole kuulunut. Ihana kun teitä on muitakin vanhempia vauvakuumeisia, sillä olen itse kaveripiiristäni ainut lapseton ja viime aikoina se on saanut minut tuntemaan itseni hieman ulkopuoliseksi vaikka en ole aikaisemmin kokenut sitä mitenkään hankalana. Täällä saadaan toisiltamme vertaistukea. Kai se biologinen kello tikittää! Kuulostellaan miten meillä tärppää ja kaikille onnea sinne vällyjen väliin.

Starr, toki saa udella. Yrityksen aloitin marraskuun alussa 2012 ja jos en ihan ole pudonnut laskuista kiertoja kertyi 14. En tosin täysin varma tuosta lukumäärästä ole enkä jaksa laskeakaan. Ei siis kannata luopua toivosta. Joskus onnistuu luomusti yli vuoden yrityksen jälkeenkin. ^^

Naapantuura, täällä ainakin on päällimmäisenä tunteena onni siitä että vihdoin tärppäsi. Toisaalta myös toisinaan mietin hieman, että osataanhan me hoitaa vauvaa. Hieman myös pelkää että meneekin kesken tai muuta ikävää vaikka sellaiset ajatukset yritän työntää pois. Turha se on etukäteen murehtia kun voi nauttia. Ihan ensimmäisenä kun tikkuun ilmestyi toinen viiva olin epäuskoinen. :D Onnea hyvistä uutisista, toivottavasti sait oviksen hyvin hyödynnettyä ja saat plussan endosta huolimatta.

Tervetuloa uusi tulokas, toivottavasti sinulle on tästä ryhmästä yhtä paljon apua kuin minulle on ollut (jos siis joudut jäämään pidemmäksi aikaa). :> Onnea yritykseen!

Täällä ei mitään kummempia. Käytiin tänään miehen kanssa kiertelemässä kaupoilla, mutta onnistuttiin malttamaan mielemme vauvan vaatteiden ja muiden tarvikkeiden suhteen. Tuntuu että on ehkä vähän aikaista vielä.

Tsemppiä kaikille yritykseen, kyllä se vielä onnistuu. Ennemmin tai myöhemmin. Ei kannata luovuttaa - tai ehkä kannataa, minulla kun tärppäsi kun luovutin...

Tervetuloa kyfi :)
Vargynja nyt vaan nautit olet ansainnut sen :)

Täällä edelleen piinaillaan.. alavatsakivut eivät ole hävinneet minnekkään eli edelleen koskee ja nyt on tullut uusi että häpyluun päälle saattuu.. todella outoa..

Tsemppiä kaikille kierron tilasta huolimatta <3

Täällä ovis tulossa tuntemuksista päätellen, onneksi ens viikolla on vähemmän koulua :D

Miten Norde sun tilanteesi? Toivottavasti täti pysyy poissa ja saisit plussan!

Vargynja: mä ainakin olin tosi malttamaton alussa ja ostinkin jotain pientä vauvalle. Lisäksi neuloin niitä vauvanvaatteita. Jotain positiivista et ehkä jos nyt käy tärppi niin pienin koko menee hyvin alussa lokakuun lapselle :) Onko sulla ilmaantunut vielä mitään oireita? Pahoinvointi on kyl sellainen joka sais pysyä poissa!

Tänään malttamattomana jo testasin mutta negaa näytti vielä huomenna alkaa menkat jos alkaa... Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä Freyja :)

Täälläkin yksi kuumeileva :)

Olen 23v täyttävä ja avomieheni 26v. Ilman ehkäisyä ollaan oltu jo jonkin aikaa. Lapsi on haaveissa ollut vuoden verran. Työttömiä ollaan, tai no jaetaan lehtiä aamuisin. Asutaan omakotitalossa vuokralla.
Nyt vähän taas jännittää oliski tärpännyt. Menkat ollut 16.11. ja 16.12. mutta tämän kuun menkkoja ei vielä ole tullu eikä edes oireitakaan niistä (ärtymys ja mahakipu). Muutamana päivänä tehnyt pahaa, jatkuva päänsärky ja uupunut olo.
Testiä en vielä uskalla tehdä, menkat kun ollut aina niin epäsäännölliset.

Talvista lauantaita kaikille ja tervetuloa uudet kyfi ja Ljuba :)

Täällä on kp 20/31 menossa, laskurin mukaan ovis olisi ollut kp 16, mutta peitto heilui kp 15, kun bongasin ovislimat... tosin niitä jatkui vielä pari päivää, joten saas nähdä miten käy! Sattui olemaan vielä keskellä viikkoa tämä ovulaatio, niin edes kysellyt tai vihjaillut miehelle mitään, sen kun törkeästi aloin lähentelemään ja kapusin päälle :laughing002 että eipä se paljon vastustellut (ei ehtinyt) :wink Jos ei tästä kierrosta tärppää, niin ensi kierrossa yritän kellistää miehen useamman kerran ovulaation tienoilla.

Vielä ei ole "hätää" asian suhteen, mutta plussa olisi mukava yllätys. :) Pahimmat vauvakuumeet (siis sellainen epätoivoinen ja tuskainen olo) on ainakin toistaiseksi unohtunut työkiireiden vuoksi. Välillä ollut taas epäilyn hetkiä, että hei, haluanko edes vauvaa, vai haluanko vain raskaaksi? Ja jos haluankin vauvan, niin miten jaksan yövalvomiset ja itkut, miten parisuhteemme käy? Näitä tulee mietittyä yleensä yöllä, silloin kun uni ei tule. Mutta sitten kun asiaa oikein ajattelee, niin uskon meidän selviävän vauva-ajan (ja muunkin) haastavuudesta, kunhan vaan pysytään vahvoina. Ja kyllä se on se lapsi, perheenlisä, jota odotan, ei pelkästään raskaus. Toki raskaus on niin ainutkertainen asia, että se olisi hienoa ja ihanaa kokea edes kerran elämässään, tietenkin siten, että se päättyy onnellisesti synnytykseen :)

Tässäpä vähän vuodatusta, kun ei ole tullut pariin viikkoon kirjoitettua :)

ps. Outo alavatsapaine hellitti kestettyään noin viikon, eli en sitten ehtinyt edes lääkäriin. :)

Tervetuloa Ljuba!
Justiina toivotaan että lähentely teki tehtävänsä ;)

Täällä on nyt sitten virallisesti menkat yhden päivän myöhässä :) haamuplussan sain nyt illalla kun olin pidättänyt 4 tuntia pissaa... joten varovaisesti vielä ollaan mutta hymy on leveä ;)

Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Nyt on sitten alkanut 33 vrk edellisistä kuukautisista, ei ennen näin myöhässä ole ollut. Jatkuvasti saa ravata vessassa, uupunut olo, satunnaista pahoinvointia, päänsärkyä ja alavatsassa välillä nipistelee.

Näköjään mulla on vaan sunnuntaisin aikaa ja energiaa lukemisen lisäksi kirjoittaa tänne. Olen ollut väsynyt (varmaan raskaudesta johtuen) ja esimerkiksi työpäivän jälkeen ei ole ollut puhettakaan että jaksaisin kirjoittaa tänne.

Freyja, joo en mäkään varmaan enää kauaa pysty pitämään näppejä erossa vauvan vaatteista ja muusta. :D Oireina on ollut lievää pahoinvointia. Onneksi vain lievää, on säästynyt pöntön halailulta. Se tuntuu pysyvän ainakin jotenkin kurissa kun muistaa syödä ja juoda tarpeeksi usein. Sitten on myös satunnaista huimausta ja varsinkin nälkäsenä simmosta heikkoa oloa. Vähän niin kuin olisi ollut tosi kauan syömättä ja sen takia heikottaa, mutta se vaan tulee paljon nopeemmin kun normaalisti ja nälkäkin tuntuu olevan melkeen aina. Ja sitten on tuo väsymys josta jo aluksi mainitsin. Rinnat on myös arat ja vessassa saa hyppiä.

Tervetuloa Ljuba. Noi sun oireet kuulostaa hyvältä, millon ajattelit testata? Pidän peukut pystyssä että visiittisi täällä yrittäjissä jäikin ihan lyhkäseksi.

Tsemppiä Justiina, toivottavasti nyt tärppäsi. :> Varmaan tommoset pohdinnat on ihan normaalia. On itsekin tullut vatvottua ties mitä läpi, mutta vauva on kyllä niin tervetullut kuin voi olla.

Onnea Norde! :love017 Ja paljon tarrasukkia matkaan. Toivottavasti viiva siitä vahvistuu.

on: kuten tuossa Freyjalle kerroinkin oiretta on jos minkäkinlaista, mutta ei mitään kovin kamalia. Muuten ei tässä mitään kovin kummallista tapahdu. Odottelen pienellä jännityksellä neuvolaa, vaikka ei siellä taida vielä ekalla kerralla mitään ihmeempiä tapahtua. Ja nautin siitä että vihdoin onnisti. n__n

Mitenköhän tuo yksi tekstinpätkä tuon väriseksi muuttui... No jos näette sen, se ei ole tarkoituksella, enkä tiedä mitä tapahtui. :D

Ljuba kannattas varmaan testailla ;)
Hyvä ettei pahat raskausoireet ole sinua yllättänyt Vargynja nyt vaan nautit..

Täällä menkat on edelleenkin poissa kuvioista ja plussa aamulla vahvistui niin että mies sanoi: "ihan selkee plussa tässä on" :) Joten kai tässä nyt virallisesti raskaana ollaan :) Kiitos Justiina ja Vargynja!

Mites muiden tilanne on?

Onnea Norde! Toivottavasti alkaa plussa-aalto :)

Mä odottelen ovista jonka pitäis ens viikolla tulla. Tuntuu et aika menee niin hitaasti. Vasta ens kuun alussa voi sit testailla jos täti ei tuu kylään.

Vaikuttaa kyllä siltä, että vieno plussatuuli on puhaltaa tämän palstan yllä :) :) :) Onnea heille joihin tuuli on jo tarrannut!

Täällä jännäillään ja piinaillaan tämä viikko ja sitten selviää tuottiko bongattu ovulaatio tulosta. Pessimisti minä kehoittaa koko ajan olemaan toivomatta liikoja, mutta optimisti minä on tuntevinaan (taas kerran) kaikenlaisia oireita joista vatsan polttelu ja närästely ovat päällimäisenä. Tissitkin saa kyllä tuntumaan aroilta, kun niitä aikansa puristelee :)

Naapantuura; Elä puristele liikaa ettei arastu siitä! :grin

Minä oon tätä palstaa seuraillu, vaikken kauheena oo kirjotellukkaa. Plussatuulia tännekkin! :)

Pakko heittää pikakuulumiset tähän väliin. Nyt on kp22/26. Eilen, ja muutenkin on edelleen ollut ajoittaisia nippailuja ja menkkamaista tunnetta alavatsalla. Ja tänä aamuna tuli pieni tilkka vaaleanpunaista pyyhkiessä. Voisiko se olla sitä kiinnittymisvuotoa jota olen odotellut... Tiputteluvuoto ennen menkkoja jäi kuitenkin pois leikkauksen jälkeen. Jännää! Ei muuta :)

Mulla taisi ovis olla eilen joten nyt sit piinaillaan :D Kiertokin jää oletettua lyhyemmäksi jos nyt ovis oli... Eli olis kp 16/28-34

Kiinnittymisvuodosta sen verran ettei mulla ollut sitä raskaudessa. Ainoa mitä mietin et tuli yhtäkkinen kuuma aalto, pyörrytys ja menkkakivut viikon oviksen jälkeen. Tiedä sit oliko kiinnittyminen vaiko mikä. Mut tosiaan se raskaus meni kesken :(

Täälläkin piinaillaan, päiviä ois kasassa 25/30-32. Tyyliin kaks päivää oviksesta (ja sen hyödyntämisestä) oli useampana päivänä huonovointisuutta, mikä kertoo lähinnä siitä, kuinka sitä pystyy taas yksinkertaisetkin kropan toiminnot kuvittelemaan ties miksi. "Repäiseviä" tuntemuksia alavatsalla toisen munasarjan kohdalla ollut pari kertaa ja yhtenä iltana tissit kipeät (en ees puristellu :wink). Vielä ei oo menkkamaisia mahakipuja ilmaantunu, pitääkin selata taaksepäin tätä ketju ja katsella, millon niitä tavallisesti on alkanu olla... MUTTA, silti en ole kovin toiveikas.

Tänään tuntui pisto jossain sielun perällä - tai kohdussa :grin- kun katsoin subilta "pieniä ihmeitä"-nimistä sarjaa vähän aikaa. En ole pitkään aikaan katsonut tv:stä mitään raskauteen/synnytykseen liittyvää, enkä myöskään selannut vauvanvaatesivuja tai lukenut synnytystarinoita, joihin meinasin aikoinaan jäädä koukkuun. Ehkä en ole vain halunnut kiusata itseäni...

Vaikuttaisi tosiaan siltä, että vuosi 2014 on alkanut kirjaimellisesti positiivisesti tässä ryhmässä! :) jatketaan samaan tahtiin!:dance011

Taidetaan Justiina89 olla samoilla kierroilla.. nyt kp26/29.. :) Ei mitään kummosia tuntemuksia, ollu jotenki saamaton ja väsyny olo.. Viime sunnuntaina aivastaessa kerran repi alavatsaa, jonka jälkeen ei oikein mtn oireita.

Koitan välttyä flunssalta, vähä koittaa hiippailla kylään. :mad:

Takaisin